Tuesday, October 28, 2014

lempeng pisang nutella ala² pancake krabi

pertama skali aku nak cakap, sedeh sebab abg luq dah abes. tak puas hati zita tak kojol dan masih seksi walopon kena pakai wheelchair. sarah...... termakbul doa aku sarah kapel ngan umar. hahahaha... dan yang paling best, anak mel dan abg luq comel giler, tembam kemain pipinya... dah mcm ngupa atok dia aku nengok. ermm... aku harap yuni, marr dan zetty akan belakon lagi. watak dorang sangat mencuit hati terutama marr dan yuni. hari ni citer baru, kalau boleh aku malas nak follow sebab nnt semua benda pon tak menjadi. ehhh... keje umh tu jalan tapi slow skit. hahaha

so smlm aku dah warning laki aku jgn lambat kuar opis. kalu lambat lempeng pisang yang di idamkan tu aku takmo buat. kemain jahat seorang isteri gertak laki camtu skali. hahaha

nasib bahek abq nizzam jemput kite awal, maka lempeng pisang nutella ala² pancake mokcik yaminlah krabi sempat jugak kite buat. idakle seketul sama mcm mokcik yaminlah tu buat, style dia mcm roti canai, aku belasah buat lempeng, nak menguli tepung mmg tak le kot. hahaha

jadik la kan... aku buat sorang satu, tamak...takmo share. hahaha.. pisang tu aku tak lenyek skali ngan tepung, aku buat asing. dah leper lempeng aku, aku letak pisang yang dipotong panjang². susun sepenuh lempeng tu dan tabur lagi adunan lempeng tu atas pisang dan terbalikkan kasi garing yang belah tu plak. amboi... tu pun nak bagi tau ye dak... mcm la pakar sangat. hahaha

masa aku letak atas meja, laki aku tanyer... ehhh ape ni ape ni?? lempang maoo... biar ngupa lempeng aku tak cantek tapi rasa dia enak. bila dah makan tau plak senyap.. tgk² abes dah. pastu pandang² kat aku sengeh², ahhh... nak minta aku punyer la tu. takde takdeeee... sape soh ko makan laju². hahaha! hari ni ape plak dia minta. yang susah² kalu... tumit aku kasi. hahahahaha!!!


15 dok ngomen:

Kakzakie Purvit said...Reply To This Comment

Perli-perli tapi tetap buat juga apa yg en abang nak ye tak:)

wida said...Reply To This Comment

rajinnya kak masak...ni kalau dpt mkn panas2..time hujan, mmg sodap..terbaik

Zaza Abdul Latif said...Reply To This Comment

bukan main lempeng kau.. curlas sangat..

Ehhh semalam punya soklan ko tu..
1) mst ko tak baca betul2 entry aku tu kann.. soklan ko kenapa aku tak beli kat Al-ikhsan?? kalau ko baca betul2 entry aku tu mst ko tau aku beli kat mana...

2) yup shida budak ARGS.. batch aku..

Anum said...Reply To This Comment

nak skit

arysha_fayyadh said...Reply To This Comment

Assalam kak,
oohoooiiiiii lagik3
alaaaaa pisang umah iols baru abes semlm
kena p beli laen ni...sedap3

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Peh! Sejak dua menjak ni, dok show off air tangan sendiri eh? Hahahaha!

Kakcik Seroja said...Reply To This Comment

Dapat pahala tau tunaikan keinginan suami...tak baik marah-marah...hahahaha... :)

Falsya said...Reply To This Comment

Nasib baik somi xlambat kalau x xde la lepeng pisang nutella yg mcm sedap je mcm tingin je nieh..hehe

Azian Elias said...Reply To This Comment

sedap nya weii.. sikit lahh..

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Sedap lah plak wei.

eMMe said...Reply To This Comment

smlm gi giant, dok ushar gak pisang, huhuhuhuu.. ni dah teringin lak nieza oiiii....

Anonymous said...Reply To This Comment

Berani ke nk bagi tumit kaki??

Mummy Sher said...Reply To This Comment

Sedapppp! Nak sikit..hehe

Suria Amanda said...Reply To This Comment

adoila...ko saje kan nok....aku ada 2 botol nutella beli kat langkawi ari tu...x leh jadi...nak kena buat gak ni...

Unknown said...Reply To This Comment

Salam kak share la resepi nk wt jgk teringin la