Tuesday, February 10, 2015

langit-langi hotel, PD

korang mesti tunggu citer koh samui kan. hehehe... aku up citer pd dulu boleh eh... ikut turn gambar la senang. aku ke pd bukan nak becuti sangat, sebenarnya adik aku ade kenduri kawen kat sane, dia cakap igt nak bawak kak icha jalan². so aku cakap ok lah, aku follow sebab aku igt nak kasi qausar hepi² sebelum kena tinggal. pd lagi, dah pegi beday qausar, pegi plak aniveseri ari tu. ni pegi lagi?? eh layan kan je laaaa...

kami pegi sabtu, 31hb. adik aku ngan asben dia gerak dulu. bagi lepaskan dorang sonok² kat kenduri tu, nnt baru jumpa kat hotel. so pagi tu lepak mamak lu pekena megi sup. tapi qausar yang abeskan. 

si qaleef sayang ni... a.k.a cik talib, kamu mami tak bawak. kamu tinggal ngan bonda baba ok. main sorang² kt ngumah. hehehehe... senyum menawan cemana pun mami tggal jugak. hahaha... syian! 

hari tersebut anak aku sepasang. 

nasib baik dua² dgr kata. elok plak memasing bawak diri. mula tu aku pelik, apehal diam je depa kat belakang, tido ka... sekali aku toleh, la.... pandai plak letak bantal kat tgh² gitu. hahahaha... tau² kakak lena dulu. 

ni la hotelnye. masa aku pegi lexis, aku ade prasan hotel ni, masa tu blah malam. cantek je nampak sebab kalerful. tak sangka aku menginap jugak kat sini. biarlah hotel sempoi pon asalkan ade pool. 

ummi dan abi dah masuk bilik. jom kita carik bilik kita. dua badek tu dah memekak tanya mana ummi mana abi. eh sabar laaaaa...

nah bilik, holoh² berbatik sangat! ok la, selesa je. tu pintu toilet tau. kalu malu ngan lakik sendiri, sila carik kayu sendal sebab pintu tu takleh lock dan akan nampak bayang² seksi. auchhh... i like jek! bilik aku bertingkap gitu, bilik adik aku ade tingkap dan ade sliding tapi bilik dia kecik skit.

sempoi habes dalam bilik. ada meja dan kerusi tu saje. tv bilik aku ni rendah sangat. aku lupa nak komplen. tv dalam bilik adik aku elok plak tegantung tinggi. nak tgk tv tkleh sambil baring, kena dok bawah baru best. malam tu kami layan antu kak limah, kemain sedap landing atas lantai. 

tu bilik ummi dan abi. pintu mengadap pintu. dah bebudak dok kuar masuk, takyah tutup la senang. lagipun bilik kami ujung skali, takde sape nak lalu lalang selain budak² tu dok kuar masuk. kejap kang larik bilik ummi, kejap kang tekekek² masuk bilik aku. suker hati korang la heh.

toilet dia memanjang. selesa jugak. tapi aku tak pasti ngape cat dia begitu. nak jimat atau konsep dia ala² seni. hahahaha... janji bersih cukup.

pintu toilet tgh², masuk ade sinki dan cermin. kiri jamban, kanan shower. ko tau, si qausar ngelap dinding ngan swimming suit dia, siap bersabun lagi. dia cakap dinding tu kotor. hahahaha... lawak betol.

 view dari bilik kami. dak qausar nampak dari atas terus mamiiiiii nak wiming!!!!!! sabar dik, kite carik nasik dulu. gigel dah lutut mami dik, pagi mkn tosei ajek.

 nampak menarik, tapi hasilnye....

sup biasa aje. aku tanyer ape yang guntingnye... makcik tu cakap dorang potong daging pakai gunting. alooohhh.... tak gempak la makcik, saya penah potong daging pakai gigi je tahu!

masa tgh tunggu makanan sampai, aku pegi kat kete amek enpon tetinggal. sekali tenampak tayar kena paku. huwaa!!!!, khamis sebelum tu kuper kena paku jugak. korang ni merancang ke hape haaaaaa!

dedi ngan abi anta kami ke hotel, dorang pi carik kedai pi tampal tayar. lupa aku nak kasi tahu, dalam bilik takde kettle ye, dorang hanya sediakan water dispenser ni kat depan lif. nasib aku bawak termos, tak le tgh mlm nak kuar cari ayaq panas. 

ok jom turun berendam. amboi makcik tu, kemain mcm ngumah sendiri... bekain batik aje dia. tu kain batik sendiri ke kain atas katil tu cik? hahahaha... bilik dia kat payung tu. kemain makcik, bilik betol² depan pool ye. 

ni kolam utk budak². jadikla kan... ni pun anak² dh cukup hepi. air dalam tu suam² je. patot la anak² tk gigil. ilekkk je aku nengok. 

 kapalterbang lalu je dok babai. kuat lak tu dak qausar cakap babai. jgn nak tunjuk jakunzi sangat dik oi! hahahaha

kol 6 naik bilik, siap² nak pegi pasar malam. sampai pasar malam, tmpt pertama carik kedai jual seliper. si kakak dipakainye kasut cinderella. dia mmg, tau nak bejalan suker pakai gitu... ko bajet percutian model² terkenal ke kakak. hahahaha.. pastu carik sikat. oomakngai, umi abi lupe bawak sikat. tu pun nak beli, pinjam sikat aku sudah la. mengada sangat. hahahaha

beli burung puyuh. lazatnyer!

putu bambu pun ade beli. ni peberet aku

 sorang beli, sorang lagi kena beli jugak. kang berebut. 

 pastu dia punyer kempis dulu. ermmmmm

 sebelum menu lain sampai, ratah la burung tu dulu ye

 budak ni dah menguap berkali². sampai dah tersengguk². 

kami amek menu utk 4 org. mcm biasa la, kalu ke PD mesti la kedai makan nasreen jadi pilihan. yang kaler merah tu tongkeng bakar madu. beli kat pasar malam. uiii tu peberet laki aku tu.

 tu dia suasana luar hotel belah malam... sebenarnya pjg lagi ke kiri, tapi aku amek dekat, makan nampak dua kaler tu je la. 

 masuk pintu nampak lobi begini. 

 aku suker lampu ni!!!... 

 kaunter

 aku nak amek gambar je, budak² jaga kaunter tu larik masuk bilik kat langsir tu. alahai... malu plak!

 aku suker betol la konsep hotel ni, kalerful... meriah je rasa. 

 ni dapat letak kat sudut dinding ngumah aku cantek gak ni.

 aku ngan adik aku dok agak, owner hotel ni mesti melayu

kan?? 

 ala comeinye sofa

 kiut jugak

boleh mandi sampai jam 9mlm. hotel mewah pon tak camni kan.

aku amek extra bed, tambah 30hengget. dak qausar berebut ngan dedi nak tido kat katil ni. ummi abi la yang amek extra bed dulu, pastu dok tekinja dak qausar nak sama. klu pegi maner² dia kena ada bantal dia sendiri. bantal bucuk pon kena ade. mlm tu ade ulangan yang entah ke brapa kali citer antu kak limah. qausar suker citer tu. sampai habes dia layan ngan dedi dia sambil makan kacang. aku jgn tanyer la... dah bedengkur awal. gambar ni aku amek entah jam brape, tesedar sebab mimpi ape entah masa tu.

berminat? carik je pilihan harga mampu milik. yang superior room tu ade bathtub kat luar bilik. tu belah atas skali. aku boleh lupa nak soh laki aku naik amek gambar. kesal! bilik aku yang beharga RM120. ok lah, esok sambung plak.

oh ye, hotel ni masih baru, dalam 4 ke 5 bulan gitu. kalu berminat ni alamat dan sila hubungi :

langit-langi hotel
No 881, 882, 883 & 885
jalan pantai, taman mewah, 
71000 PD
06-6462 941 / 3142

nk carik lokasi, selain waze, klu korg dah sampai mayang sari belah kiri korang, terus lagi nampak petronas blah kanan, hotel ni seberang jalan petronas so belah kiri korang lah. senang je nak carik. aku booking hotel ni melalui booking.com. sampai sane baru bayar mcm biasa. 

23 dok ngomen:

Izwa Kamaruddin said...Reply To This Comment

ok la kan utk semlm dua..

Unknown said...Reply To This Comment

ala....cam best jew ni...

Anum said...Reply To This Comment

seronoknya

eMMe said...Reply To This Comment

KAK, best la hotel ni kan.. suke tgk nampak mewah...menarik... selesa..tu yg penting.. harga pun reasonable, kan...

yg lawak daging gunting n nasi gunting tu..suspen sbenarnye..ingatkan ape..sbb tgk gambar gunting tu, seremmmm....

Athirah said...Reply To This Comment

bestnya holiday ^_^

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

part gunting daging guna daging saya pon penah buat kakak..hahahha..tp part kakak kata potong dagung guna gg...mmg legend...hahahha

Unknown said...Reply To This Comment

cuti-cuti best nyeee, ingatk nasi yg kena gunting!! rupanya daging, selalu buat kat umah jugak

norhidana said...Reply To This Comment

waaaaaaaaaaaaa mmg best kak... bilik pun lawo hotel pun cun... walaupun simple tp cun... nnti boleh la cuti2 ajak aiyan pi sana... tq utk share nih kak

emy said...Reply To This Comment

wei..menarik gak ni..
aku pun tgh usha2 tempat bercuti ni..
tp raya cina confirm jem..
huhuhu

NM03 said...Reply To This Comment

emy pokden,

raya cina jgn sesekali ke pd beb. kompem sesak!

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

next time pergi pd boleh consider this hotel..nice..

Kakcik Seroja said...Reply To This Comment

Sungguh berwarna warni hotelnya. Macam best juga untuk menginap... :)

lieyalatif said...Reply To This Comment

ishh pd aku dah cukup ok tu...yg penting ade pool, toilet bersih takde tersumbat2... ekon berfungsi pd aku dah cukup selesa laa tu wey....aku suke konsep kalerpul hotel ni...meriah gituuuu

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Best tengok korang bercuti2ab bebs. Hotel kalerful. Pastu yg best dapat pegi pasar mlm. Byk makanan boleh beli ... hehe

kehidupan sihat said...Reply To This Comment

part nasi gunting tu xleh blah..hihi

salam perkenalan kak :)

jemput ke blog nana

Nieda Ramly said...Reply To This Comment

mck kain batik pun dah masuk pool

wahida said...Reply To This Comment

aku suka lobby dia nok...yang penting hotel ni ada la jugak water dispenser weiii...jgn mcm hotel kat koh samui tu, sebijik kettle pun takde...dah dapat kettle, kena share pulak...grrrrrr...

wahida said...Reply To This Comment

aku suka lobby dia nok...yang penting hotel ni ada la jugak water dispenser weiii...jgn mcm hotel kat koh samui tu, sebijik kettle pun takde...dah dapat kettle, kena share pulak...grrrrrr...

Liyana said...Reply To This Comment

mcm best la hotel ni.. tp toilet dia mengundang keseraman hehehehe. dokek dgn sendayan ni.. boleh la p jenguk jap hehe

che mid said...Reply To This Comment

Kelakar qausar lap dinding ha ha...nampak sempoi dan relax je kan..memang hotel tu dibuat sebegitu kut..

AYuNG said...Reply To This Comment

cntik jugak hotel nih kak...
tp rsa nya xdekat ngan laut kan...

=)

Unknown said...Reply To This Comment

Memang menarik tempat ni.. saya sekeluarga pun dah stay kat sini weekend yang lepas.. amat berbaloi dan fully recommended..

Jemput baca pengalaman kami ber'jakuzi' kat sini.. :)

http://miaqaisarah.com/2015/05/10/langit-langi-butik-hotel-yang-best-di-port-dickson/

ojanurulhuzal. said...Reply To This Comment

Awak, kedai makan nasreen ni area mana ya?