Thursday, June 12, 2014

puasa pon bolom

skang ni bahang el nino.. adusss mmg melekit badan dibuatnye kan. minta² jangan la catu air lagi. aku yg takde kena mengena ngan selangor pun kena jugak, acampaner tu? orang yang dok area selangor tak plak tekena. ini tidak adil. hahahaha.... marah kena catu air tak abes lagi. kikiki

bahang ramadhan puan kian terasa, ganti puasa pun blom abesh lagi, cemana ni. liat la heh aku nak mengganti tahun ni. apsal tah. setan banyak sangat meresap dalam badan aku ni kot. hahahaha... kalu dah bahang el nino pun tak tahan, cemana la bulan ramadhan nnt. moga kita semua kuat lawan sakit el nino ni yeh. 

puasa belom, tapi dah merata jual kuih raya. itu biasa la kan... kat opis aku pun dah ramai yang start kasi test rasa. aku ni tak boleh mencuba, kang tangan gatal mengoder. bukan bekira sangat bab nak order kuih, tapi aku kan pentamak... order bukan boleh sebalang dua.. kang pikir nak order utk mak la, utk umh sendiri la, utk mak mertua la... sampai kuih raya sesok, tekebil² nak kuar duit. pastu baru la sedar, banyak upenya aku order... hahahaha... 

semalam adik ipar aku wasap gambar kuih, wasap je pun... aku dah telan airlior tgk sedap²nye kuih raya tu semua. padahal gambar je pun. kan aku kata aku tak boleh tgk... laju aku mengorder utk umh mak dan mak mertua. umh sendiri?? tak payah, bukan makan sangat pun. laki aku je yg beriya perabihkan sorang². aku ni bila dah takde kuih tu depan mata, baru la sedeh... ala.. tak sempat nak rasa la ape la. bila dok ade atas meja, ko haram takde rasa nak makan. mengada!... marah diri sendiri. hahaha...

baju melayu dak qausar bonda dia dah belikan. BAK ada buat sale kat area umh aku. dia bukak sale kat dewan taman perumahan. kemain bonda ngan kazen² aku borong. murah² uolsss... ko bayangkan baju melayu qausar 15hengget jek. buntang mata aku masa nengok bonda wasap gambar. nasib baik ade size qausar. tengkiu bonda! nnt aku hapdet gambar ye...


dalam banyak² gambar kuih raya yang adik ipar aku wasap... aku terlior kemain ngan apam eskrim ni. apam pelangi coklat namanya. comei la heh! order utk raya nnt jugak. adik ipar aku kat kuarters klia, kalu dekat dah lama aku order amek cepat. so raya sok baru dapat rasa. 



tak lama dah qausar nak 2 tahun, cepatnye masa berlalu....

16 dok ngomen:

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

kemain cumel apam bentuk ice cream tu.rata-rata duk promote kuih.matila nakkkkk puasa pun belum lagiiii

Anonymous said...Reply To This Comment

Alahai kita pun dah terliur tgk hah!!

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...Reply To This Comment

BAK buat sale dkt area umah..?? tmn melati ke..?? detail please.. sampai bila beb.. aku xcited nak tau ni

Unknown said...Reply To This Comment

gigih gila!! menyebabkan saya lapo..

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

sekali ngap je..
tak de saiz besar ke? hahaha

iduraz said...Reply To This Comment

area mane ek BAK buat sale..nk gak g..dh dekat sgt tu

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Menarik btul.apam tuh.bdk2 sure suka tu noks..aku sehari je tinggal pose..pun berchenta nak ganti..alahai

Mia Kassim said...Reply To This Comment

15 hengget bebs !!!! Klu aku memang borong abis tu....

Ainim Rashihah said...Reply To This Comment

comelnya kuih tu kak. meriah gitu

suwara entertainment said...Reply To This Comment

huhu..comelnya kuih apam tu..mesti sodap kan

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

meriah baju raya qausar ye

wantie said...Reply To This Comment

mang rasa nak makan je apam tu

lieyalatif said...Reply To This Comment

apam sekerim ni comel noks...budak2 sure suke sbb kalerpul sgt2....

tu lee aku dah plan ni tahun ni jgn order byk2.... kang terbiar jek kuih2 tu sampai raye haji ade lagi hahahaahaha

aizamia3 said...Reply To This Comment

Banyak emel dalam inbox kat office pasal kuih raya.. sabarlah wahai hati.. jangan tamak haloba.. kita beraya secara sederhana...

Unknown said...Reply To This Comment

Comei je sekut eskrem tu...jgn kata budak, mak budak pun terlompat sama ni tingin nk rasa ngeeeee

Unknown said...Reply To This Comment

Assalam mcm mne nk oder apam ni ye