Wednesday, September 11, 2013

daiso # 2

jumaat lepas aku p daiso kat publika lagik. entah kenapa kali ni aku tak tau nak beli aper. mcm kelakar sebab sebelum ni kalu masuk daiso mmg macam² aku borong. n3 daiso yang lepas, aku sempat share ape yang aku dah rembat kat daiso, sebelum tu aku tak tepikir pun nak share gambar. lama gak betapa kat dalam daiso. pegang tu tak bekenan, amek tu belek² tak bekenan... eh, dah kenapa tetiber semua tak bekenan. hahaha... sudahnye aku bli dua benda ni je. 

bekas buat eskim ni aku bekenan sungguh sebab dia ade muncung mcm straw utk sedut eskim yang cair. terus terbayang gelagat qausar dok mkn eskim. hehehe... budak tu mmg antu benda² sejuk. ko kasik le eskim tu sejuk cemana pun, dia rilek je telan. peel mcm sape.... aku le tu. hehehe

ha, begini la ngupanya kalu dah jadi eskim. lelehan eskim tu akan betakung dalam tempat pegang tu dan boleh sedut. best tak best tak... hahaha... jakun! minggu lepas aku dah buat utk kak icha, qausar dan qaqal. tapi kak icha je yang boleh mkn dulu sebab lagi dua orang budak nakal tu tgh selsema. ooo tak boleh tak boleh, nak mkn kena jejauh, kang dak qausar tu bukan boleh nmpk. kalu tak dapat kang dia rempit suara dia satu taman boleh dengar. kikiki.... nnt kena p daiso lagik, bonda icha dah kirim, aku pun nak bli lagi satu utk ngumah sendiri. yang ni aku kasi mak aku utk stok eskim cucu²nya.

pastu aku bli tempat gantung plastik. aku gantung kat kabinet bawah sinki utk plastik sampah. klu buang kat bakul sampah dak qausar suker selongkar. geram aku. bila aku gantung plastik cenggini, dia tak reti nak selongkar plak. hehehe...

masa aku buat n3 pasal daiso ari tu, ade yang cakap suker soping kat DIY. aku pun suker gak bli barang kat DIY. tapi bagi aku lagi giler masuk daiso kot. barang² dapo dia semua kiut miut. jgn kata barang dapo je, semua barang comei² kot. geng antu jepun, jumaat ni ke daiso lagi kite? hehehe


38 dok ngomen:

Siti Asiah said...Reply To This Comment

ade je barang yang berkenan ye kalau pg Daiso. Tak sah kalau kuar tangan kosong jerk.asiah pun suke pg Daiso drpd DIY...:)

nabila zaremi said...Reply To This Comment

Kat daiso sana ada peti cadangan tak?tolang bagi cadangan suruh buka 1 daiso kat Kulim Kedah nie...hehe..nak melabur kat daiso jugak...

e k i n ♥ y u s r i said...Reply To This Comment

I LOVE DAISO & DIY!

Nurfaezah Abdullah said...Reply To This Comment

waa boleh daa buat aiskrim sendiri qays :p

Ratu Hatiku said...Reply To This Comment

Aku pergi daiso xterpikir pun nak beli benda nie..hihihi nnt nak beli la... tq ya! :P

adarnadzmie said...Reply To This Comment

suka la akak tgk bekas buat ais krem tu...shomelll sgtt...:)

attyfir said...Reply To This Comment

wah..lepas ni leh buat eskerem sendiri..

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

Likeeee daiso too!

Kakzakie said...Reply To This Comment

Tempat kakak sini tak adalah Daiso ni.. kalau ada best juga

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

ala bekenan sgt dgn tempat gantung plastik tu...serius bkenan!

Kat cni xde lg MR DIY ada la...

Ha..klu ada peti cadangan tlg tulis jap suh bkk caw kat Kulim, Kedah ni...kehkehkeh

lizz said...Reply To This Comment

comel sungguh bekas aiskrim dier...
dedulu time duk kl suker no pi sini...barang2 nyer kiut2 tu yang best tu...

Ema Johari said...Reply To This Comment

mmg best pergi daiso.. barangan yg dijual mmg tak jumpa kat tempat lain... teringinlah nak beli bekas aiskrim ni...

link terbaru : emarieys.com

norhidana miswan said...Reply To This Comment

heheheh mmg kiut miut kak tp kalu ikutkan napsu poket tebal jd nipis heheheh...

nabila zaremi said...Reply To This Comment

Tumpang sibuk sekali lagi ye..hehehe

fellicious tu 350ml 89.90 free postage.

Apa2 hal add FB sy ye..PM kat sana senang..whattapp jadi Lemss la hari nie..

https://www.facebook.com/ryuna.nabiela

noly anna said...Reply To This Comment

eh menarik betul tmpat buat eskem tu.nak beli jgk lahh haha

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

macam-macam ada NM..seronoknya
tak sabar nak ke daiso..

nuyui a.k.a miss YUI said...Reply To This Comment

ada bli bekas ais ni tp tak wat2 lg..huhuh

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Kat publika ada daiso meh...nak terjah jugak lah..

wahida said...Reply To This Comment

daiso jj rawang pun ada...boleh tahan besar jugak...

ummiross said...Reply To This Comment

ni tak menahan nak pegi daiso juga ni, tempat gantung plastik tu ok gak kan, nak beli jugak lah, hehe..lain kali kongsi lagi ye barang2 yang best, kadang2 bila pergi ada yang terlepas pandang.

Gieyana said...Reply To This Comment

Suka gk g sini psl brg2 dier cute..cntik bekas eskrem tu..:)

aizamia3 said...Reply To This Comment

nak kena carik ni sambil membayangkan dak Nuha pegang dan nakan eskem tu.. ;)

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Banyak benda yg best rupanya kat Daiso ni....nanti nak pegi checklah ni....Nak cari bekas eskrim tu....hehe

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

saya pon beli bekas aiskrim yg sama macam tu ahad lepas ! dah rasmikan. buat eskrem cendol haha. beli cendol tak habis, bubuh dalam bekas eskrem tu. yummehhhh

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

kalau pergi daiso dgn diy memg beratus abes, kalau tak memang tak sah.kadang2 dlm list barang takde pun huhu...

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Nak beli bekas eskem tu juga lah.

Dee said...Reply To This Comment

menarik tertarik..tp aku ni kedek sket kuar duit..sbb aku nak simpan nak travelling..bila tabung nak penuh kalau asyik gi daiso je..aku nak gi jepun terus..ada bran??

Riedaffya ibrahim said...Reply To This Comment

cantik bekas eskrim tu..blh terjah daiso le nnti..

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Org Jepun ni kepala otak kreatif kan?

AzeedA said...Reply To This Comment

nelan ayorliyor akk bace tang eskrem betakung tuuuu ish3.. sini daiso yillek tapi ade kedai bebrg jepang.. jadi le dari takde ye dak.. :D

qemaishak said...Reply To This Comment

Comelnyaaa..

sini xde daiso tapi kalau msuk NTshop tu pun dah ralit pilih tgk barang hihi

alin said...Reply To This Comment

samelahhhh.. saya pun suka shopping kat daiso.. hhihihihi

wantie said...Reply To This Comment

nanti ko buat eskrem sendiri jgn lupa wat entry..aku nak tengok ada canggih ke idak bekas eskrem ni.

Khai♥Rin : anies said...Reply To This Comment

bekas aiskrim tu harus dicari. terjah daiso skrg!!!!

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

kak sy pon ada bekas eskrem tu.dh banyak kali dh buat eskrem.hehehe

pena rozie said...Reply To This Comment

Rozie akan rambang bijik mate bile msk ikea. Huhuhu.....

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

kat daiso ni mmg buat org rambang mata kan

~MommyAqilMedina~ said...Reply To This Comment

wahh idea baru ni..nak pg beli la penggantung plastik tu..sennag jugak nak buang sampah nanti..