Friday, September 6, 2013

daiso

aku klu p daiso mmg mengila! seratos pon boleh habes tahu. mau tak.. rambang mata weh... semua rasa nak beli. korang pon mesti penah soping kat daiso kannn... aku ni klu boleh hari² nak p daiso. hahaha... mmg melampau! skang ni, ade duit, ade masa harus terjah daiso tiap hari jumaat. rehat kan panjang... mmg betenggek lama la kat dalam daiso tu. hehehe.. eh, laki aku pon suker masuk daiso tau. ade je dia beli... kalah aku yang memilih. hehehe

 antek tak bekas minyak kitewwww... kitew suker kitew suker... 

 siap ade tapis uollsss... kitew suker kitew suker...

 ade muncung utk tuang minyak dan ada jugak tempat pegang. omei kannnn.

ni berus utk kain baju yang ade bulu² atau habuk yang melekat. aku lagi suker pakai jenis mcm ni dari yang roller tu. yang tu klu habes kertas gam, kena beli yang baru kan. yang ni tak payah, habuk² tu akan masuk kat dalam bekas tu dan koreng boleh tekan yang kaler pink tu utk buang sisa habuk yang ade. ni dah kali ke dua aku beli, yang first dulu qausar campak time dia mengamuk dan hancur bekecai. 

 mop merangkap penyapu ni pun memudahkan keje aku. 

aku beli kain bulu ni utk keje ala kadar kat umh. maksud aku, klu time aku mengemas, menyapu umh beriya, aku akan pakai penyapu yang betul, tapi bila utk sapu ala² anak sepahkan umh, atau sapu² biasa, aku akan pakai kain bebulu ni. cepat, senang dan mudah utk kau kumpul sampah. biasanya sampah² akan melekat kat kain bulu tu, dan korang boleh bukak balik kain bulu tu dan ketuk² je kat dalam tong sampah.

klu tak pakai kain bulu tebal tu, aku pakai wet tissues ni utk sapu rambut² gugur atas lantai. dalam bilik aku mmg penuh rambut gugur dan bulu² kaki laki aku. eh... hehehe... ye, bulu kaki laki aku lebat, asyik le gugur. hehehe... so utk memudahkan keje, pakaikan je tisu basah ni kat mop ala² penyapu tadi dan sapu je mcm biasa. sambil tutup mata je boleh buat keje. hahaha... dah melekat sampah, rambut atau sebagainya, bukak tisu basah tu dan buang je terus. nah... mudah bukan. 

sejak dah jambu dah makin ade akal ni, asyik le dia selongkar lemari. habes dia punggang barang² yang aku dah susun dalam lemari. eiii... mmg geram tahap gaban le. skang ni suker selongkar lemari baju dia. pantang le pintu bilik tebukak, mmg sedap la dia sepahkan balik kain baju yang cantek tesusun. patut la diam je, ingat ralit main ape... upenye sepahkan kain baju ye. hah skang... tidak lagi... sampai tegaru² kepala dok pk ngape la dah tak boleh bukak semua lemari yang ade. hahahaha

last sekali, antek tak beg daiso kitew... beg ni tiap kali ari jumaat kita akan bawak. isi hp, tab, kunci² dan barang kawan² pun aku bawakkan sekali. tompang le kawan², putus beg ni sok, kita share singgit sorang ye beli beg baru. hahahaha...


tengok, nampak sangat dah takde idea kan. hal soping kat daiso pon boleh jadi bahan. ngeh ngeh ngeh... satu barang 5 hengget, boleh campo campo...jom ke daiso


 aku geram daiso OU... besaq nak mampos. 3 jam tak cukup tawaf kot. hahaha

37 dok ngomen:

nuyui a.k.a miss YUI said...Reply To This Comment

tp lau masuk MR DIY lglah rambang mata dari daiso..hihi..

Dee said...Reply To This Comment

dee pergi daiso kat midvalley..2 tingkat..lagilah kan..hahaha..

Chot said...Reply To This Comment

hei...kena racun dah gue nampaknya..siapla nnt tayang muka kat doiso hari2..kohkohkoj

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

best kan

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

jemah pon suke G daiso..en asbeen pon rambang mata kalah jemah bila masuk daiso ni...ado je benda yang tak da kena mengena dier nak rembat

emy pokden said...Reply To This Comment

btul2...aku kalau g daiso ou..mmg berjam2 lah dok situ...laki aku pun sama menyibuk menyoping...eh aku nak g beli jugak lah bekas minyak tu...baguslah

wardah @ fie shah said...Reply To This Comment

mmg giler kak masuk daiso..huhu..

Mira Adzlia said...Reply To This Comment

hihi..suke jugak msuk daiso...yg pting murah..hihi

ezlinda hisam said...Reply To This Comment

i pun suka gi daiso.. barang2 dia best!

attyfir said...Reply To This Comment

kty pun suka pegi daiso..

ni harus g rembat tmpt minyak.sbb siap ada penapis tuh

Shark Kay said...Reply To This Comment

menarik bekas minyak tu..
tp kt kuantan xdop daiso:(

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

saya kalau p daiso, tak duduk dalam tu kurang2 sejam tak sah. paling suka kat bahagia barang2 dapur hihihi

ummiross said...Reply To This Comment

suka sangat n3 pasal daiso ni, sebab ummi pun suka sangat barang2 daiso, kalau pergi memang ralit membelek barang2nya, rasa semua nak beli kan.

syue wana said...Reply To This Comment

suka daiso..
mmg selalu gi situ..
barang dapur dia comel2.

nabila zaremi said...Reply To This Comment

sini tak da daiso lagi..ada Mr. DIY ja..tu pon dah rambang mata..kalau masuk ngan laki terus dia cakap "beli yg perlu ja.." kahkahkah..

Kakcik said...Reply To This Comment

mak belum pernah masuk ke daiso (sambil tutup muka...malu)... :)

Irfa said...Reply To This Comment

sama cam kakcik ,huhu
sy pun x penah gi daiso
tp kawan kata,masuk sana boleh lupa dunia

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

aku masuk daiso blur ...banyak nau...ni ko dah citer satu satu...aku dah nak beli semua..tq babe

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

daiso yup...
tak pernah masuk lagi he..he..
nanti nak singgah..macam best saja..

Asz Miza said...Reply To This Comment

pernah beli bekas minyak tuu..ehhehe..tapi kan taak boleh letak time panas2 kna tggu sejuk sikit..pastu yg xbestnye dia cam berkarat cepat.

norhidana miswan said...Reply To This Comment

betul3 tuh kak... mcm kalu diy lah tp dia murah skit dr daiso kan... amik itu amik ini murah katakn bile sampai kaunter amik ko puluh2 hinggit gk,... cantik la ko nyer tapis minyak tuh kak... nk cari gk lah

ameris said...Reply To This Comment

boleh tak sedar diri bila sopink kat daiso ni kann

:: Cik Viva :: said...Reply To This Comment

tak pernah g Daiso tapi Mr Diy penah lah, rasa macam banyak benda nak beli bile masuk situ..

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Bekas minyak tu bestlah...pasni nak cari jugalah di Daiso...

Puan Ezy said...Reply To This Comment

dh lame xg daiso..
setahun yg lps ms duk s.alam setiap mase nk g daiso..
skrg duk ganu.. xde daiso dh..
huhu

ieda immi said...Reply To This Comment

hahaha kalau comel2 nie memang ralit lah membelinyee ;)

Hanis Azla said...Reply To This Comment

As-salam..

bestnya barang2 kat daiso.. ok nak buat pengakuan.. akak tak pernah masuk daiso.. he..he..

Mama Rocky! said...Reply To This Comment

mama rocky pong pernah dengau je dik..belum sempat menyinggah lagi..ada free mau jengah gak..sharing is caring.. ")

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Tak pernah pegi lagi. Dgr kata byk barang n murah murah.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Blm.pnh peegi la mu..huhu

Dkna Abza said...Reply To This Comment

daiso ni kat mana? :p

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...Reply To This Comment

cantik bekas buh minyak tu kak..

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Aku klo masuk tempat2 mcm ni memang blur. Tak tau nak beli apa sbb byk sgt yg menarik ☺☺. Nak cari tempat letak minyak tu lah.

Amanda Suria said...Reply To This Comment

ok apa at least dah sampai kat Daiso tuh...if ko tanya aku...harem aku x tau celah bedah mana daiso ni nok...

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

Hahaha..saya jakun jap..daiso ni kt mana kakak tayunk? Kikiki. Maklumlah, org jarang shopping2.. :P

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

Ada jual er tisu basah untuk lantai nak belilah.

Ibunda said...Reply To This Comment

Kat mana ada daiso nih.. Walaupin dok kl tp first time dgr pasal daiso nih.. Cer update ktne nk cari daiso nih