Thursday, March 3, 2011

hai tawan tawan!!

hi tawan tawan mummy!! saya wan nur qalesya alia, nama manja saya bambam. atau lebih manja bambam demuk. nakal kan mereka gelar saya mcm tu. yang tukang gelar tu mcm le kurus sangat. hehehe... mummy saya tu, kalu jumpa saya mesti nak gomol² muka gebu saya. saya rimas tau. tapi mummy tetap buat. kang kalu saya cakap jangan, fengsan plak dia. hehehe....

saya dah enam bulan tau. saya baru nak pandai merangkak. tengah belajar angkat buntut. tapi tiap kali saya nak cuba angkat buntut dan melangkah ke depan, diorang semua menjerit takut saya jatuh.  saya terus tekejut. habis.... bila saya nak pandai. dorang tu manjakan saya sangat.

skang ni gusi saya tengah gatal. semua benda saya nak gigit. saya nak tumbuh gigi eh? sampai mulut saya berair je. kesian kan saya. nak tau, saya kuat makan tau. saya tak main la nasi penyek ni. saya lebih suker nasi mcm orang besar makan tu. telur separuh masak sebiji, ah... petik jari je saya habiskan. lepas tu saya lepaskan gas, kepoh satu umh saya kentut bau busuk. heran saya... 

kalu mak mak saya wat kelakar, saya suker gelak. tapi gelak saya hanya ngangakan mulut jek. tak reti la saya nak gelak mengilai. mcm hantu kak limah plak rasanya. sopan kan saya. tapi mummy saya suker nyakat, dia kata kalu ada pakwe ngorat, saya gelak mcm tu, nnt orang ingat saya kejong. mencik tau. saya cuba baiki kelemahan saya dalam bab gelak. muka saya kan ganas, tak reti nak wat senyum kambing. mmm..

tok ayah saya dari saya kecik dia dah ajar saya kira jari. skang ni tiap pagi bangun tido saya dah biasa kira jari. cerdik kan saya. saya kalu minum air, tak main pakai botol ok, saya suker minum dalam gelas. gempak tak. ok lah, nnt kita sembang lagi eh. kang bising mummy saya sebab saya curik masuk sini. baibai tawan tawan. jumpa lagi...

30 dok ngomen:

♥ Mrs.Eady ♥ said...Reply To This Comment

soooooooooooooooooooooo tembam lor! :)

Fieza79 said...Reply To This Comment

haihhh gewammm gilerrr aihhh...tau dak skrg tgh kepingin baby...hehee tp projek utk dpt kan tu lum pun jalan2..asik nanti2 je...hehe

ibu qaleesya said...Reply To This Comment

hahahha gelak saya baca.. hehhe sweettttt...

nur qalesya alia ye..

LyNn HaMzAh said...Reply To This Comment

huhuhuhu...nak gigit sket pipi tu boleh x?

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

wah!!! karangan yg baik nie..boleh dpt A pus..[lus hehehhee

☆ lieya latif ☆ said...Reply To This Comment

olololo tomey!! geram lieya tgk...kalo depan mate ni dah kene gomol2 ni hahahahah

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

tak tahan.. rasa nak cubit2 je ni... meh pagi pinjam sat..

Ina said...Reply To This Comment

hik..hik..tecik-tecik dah pandai blogging..ha.ha..

wahida said...Reply To This Comment

ko bawak la dia gi opis jah...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...Reply To This Comment

kekeke..

pandainya jia tayep..
gewwam nengok mulut dia..
syommel betul !

ieda said...Reply To This Comment

alor2 tembam nyer ..
bukan mummy jer rasa nak cubit2 .. aunty tgk punn dah rasa semacam dah nie ..

eyndayusoff said...Reply To This Comment

Sooooooo comel!! :-)

Dee said...Reply To This Comment

cutenya budak bolat tu..

ratusiput said...Reply To This Comment

uishhh..geramnye tgk budak tecik ni!~

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

budak2..if bulat2..mmg geram

bambam demuk? sampai ati ko jah kasi nama camtu..ahahahah

Queen said...Reply To This Comment

kejong ye..ahahhaha...comel nye lah hai awak nie..

Amy Syaquena said...Reply To This Comment

comelnya..geram rasa nak cubit2 pipi dia hehe..


p/s: jemput join contest sinar raudah

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

hye qalesya...meh untie geget sikit..heheheeh~

maya amir said...Reply To This Comment

hhahaha..cube die ckp sume tu betul2.. kejung mak die dengar.. terus kuar paper esok, baby 6 bulan dah pandai berckp..hehehe

eLLy said...Reply To This Comment

Hai bambam ;) auntie pun bambam gak ;p

Cik Pah said...Reply To This Comment

eskius me adik bambam.. autie nak bagitau nih..nnt ckp ngan mummy.. jgn kasik telur lagi tau.. sebab tak sesuai pada baby bawah 1 tahun.. minta mummy lebihkan sayur dan buah.. barulah berseri seri kulit bambam nnt biler besar..


okay..nnt biler free.. bambam curi online lagi tau..

muahhh muah.. from auntie to you.

wardah said...Reply To This Comment

sayang bambam ni bape bulan? eiiiii bam bammmmmm..

wardah said...Reply To This Comment

sayang bambam ni bape bulan? eiiiii bam bammmmmm..

Cik Ina minat Do do Cheng said...Reply To This Comment

alo alo comelnya,boleh tahan bambamnya. kalau dekat mahu akak cubit-cubit

eB ezrin said...Reply To This Comment

eee bambamnyer... gerammmmmmmmmmmmm...

wahhhh ramainyer dpt awards :)
tahniah

absolutely emy said...Reply To This Comment

pandainya bambam.. umor 6 bulan dah boleh buat karangan kat blog mummy dia.. anyway bambam awak sungguh bijak dan chomel.. semoga jadi anak yang solehah.. :)

kim salam kat mummy aaa..

ZSqueenbee said...Reply To This Comment

cudah grow up dak bam bam ni...ble mahu jmpe aunty..mahu geget pp nih...

akubiomed said...Reply To This Comment

Aduhai tembam anak dara nih. :-)

whitecappuccino said...Reply To This Comment

alorh!!! tomeynyer!!!

~izan~ said...Reply To This Comment

mmg tembam..comey,rasa nk geget2 je hehe