Thursday, April 16, 2015

telor sotong



selama ni, aku cukup tak suker ngan telor sotong. kalu aku masak sotong, aku akan buang telornya. aku rasa geli ngan telor sotong. tak tao kenapa, jgn keji aku eh, aku pon tk tau kenapa aku rasa geli begitu. TAPI.. pagi tadi oyen bawak lauk ni, aku igtkan sotong... sekali pandang mmg mcm sotong kan?? bila oyen cakap telor sotong, mula tu aku mcm tak percaya, aku kuis², ooo telor keee. eh... naper entah hati ni rasa nak cuba. so aku try la skit.. he ehhhh... sedap la. hehehe... ngape rasa dia mcm sotong jek. ni telor sotong ape ni? sotong biasa ker? ini mcm kalu sedap, sila bawak lagi ye oyen. lazat la pulakkk... 

sekian, ini saje cerita utk dikongsi bersama. jumpa lagi di lain siaran. muahhh!

17 dok ngomen:

Mona Lea said...Reply To This Comment

kalau makan nasi kandar memang cari telur sotong masak kari

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Tak pernah pula mkn telor sotong ...

Falsya said...Reply To This Comment

sedap nyeha telur sotong..xpenah makan tp nmpk sedap je tuh..arghhh lapauuu!!

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

adoi menawan ni kakak..makan ngan nasi panas, tambah kicap seket...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

aku paling suka telur sotong la mek..sedapla

Kakzakie said...Reply To This Comment

Susah nak dapat telur yg besar-besar macam tu tau.

ain.ya.nun. said...Reply To This Comment

Kita pun tak pernah makan telur sotong. Sama dengan, sebab rasa geli dengan telur sotong tu.

lieyalatif said...Reply To This Comment

aku suke beb sotong...kalo beli mmg aku picit2 tgk gemuk2 tak nak cek ade telur tak...siang pun cermat2 takut telur hancur....

Cik Ecah said...Reply To This Comment

hamboiii kemain lg sotong bergolek2 dalam bekas tu...huaaaaa

wahida said...Reply To This Comment

haaa baru kau tahu betapa sedap telur sotong...

lain kali jgn nak jual mahal sgt...hahaha....

norhidana miswan said...Reply To This Comment

hampeh je ko kak.... aku selama nih kalu siang sutun kalu ada tlr bkn main aku jaga elok2 bagai menatang minyak yg penuh....

time msk tu kembong je... kalu dpt mkn mmg nikmat gile... ko blh buang je... rugi2

NM03 said...Reply To This Comment

norhidanah,

lepas ni aku simpan noks... jgn marah aku... aku tk tau sedap rasanye. hahahaha

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

favorite tau telur sotong ni
kalau masak sambal sotong, telur dia lembik2 sket, sedap !

Nooriah Abdullah said...Reply To This Comment

fav sangat telor sotong ni cuma susah nak dtp sotong yg bertelur gini kan

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

pon tak pandai akan telur sotong... ngengada kan

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Aku tak pernah makan wei. Selalu buang jer. Cer minta resipi kat kawan ko tu noks. Next time klo beli sotong bley pilih yang godang² sket ☺

IBU PUSPITA said...Reply To This Comment

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI