Wednesday, April 15, 2015

mereka buatku giler!


cerita geng capati kembali uols. hari ni geng capati berkumpul cukup semua ahli sebab meraikan beday fafa dan oyen. sebelum ni payah nak cukup korum sebab si nor anto adik dia tiap pagi, si wawa skang tgh gigih ganti posa. so hari ni semua pakat ade. besssst!

dimulakan dengan fafa. beday dia jatuh pada 28/3 . minah ni hari² ketagih neskepe aku. sekali dia belikan susu tin besauuuu tadah kat aku depan lif. giler! tekejut aku. hahaha. punya dia nak aku bancuhkan dia neskepe hari² sanggup sponser susu gitu. dia ni kadang² blur, tu yang sedap kena ngan aku. hahaha... ampun fafa, moga kau tak simpan dalam hati ape yang aku kenakan kau selama ni ye. doa aku, moga kau berjaya ke pasar tani suatu hari kelak. hahahahahahaha.....!!! 

ni oyen, walopon dia opiser tapi aku lahar dia tak kira pangkat yang dia ada. kau mampu tengking opiser... aku je mampu. hahaha... taklah, tu semua sakat semata². aku lahar sebab dia satu geng, bab kerja aku hormat dia. dia rajin masak utk kami semua. tiap pagi ade je hidangan dari dia. belum balik ngumah dh wasap group nak menu ape utk esok pagi. kadang ape yang makan pagi tu belum hadam lg, dia dh tanye soalan mcm tu. gigeh tau dia bangun awal pg. gua selut la kat lu oyen! sila teruskan membawa bekal utk kami. hahahaha... beday dia hari ni... tu yang dia sorang jelita, yang lain semua pakai uniform dia sorang pakai ala² projen. doa ku utkmu oyen, moga ehem ehem ehem ehem. ok u tau ape ucapan i tu. kahkahkah.. 

sorang kumbang gatal dalam group ni... nama timangan dia lesung. jgn ditanye ngape lesung. kang aku citer ujung tajun pon belum tentu abes penulisan aku. hepi sangat hari ni semua ada. moga ikatan geng capati kekal lesung selamanya... 

 fafa takot neskepe tu abes

dalam diam dia sorok bawah kerusi. hahahaha... tak senonoh taooo. penuh satu balang tu aku buat, kompem abes punyer. fafa siap minta tapau lagik. lepas ni ko tadah susu kat aku lagi tao fafa. hehehe

suatu ketika dulu, aku penah cakap mcm ni... "terasa nak makan sejuk², masam² la..." nor jawab begini.. "kunyah jari kaki mayat la mcm tu" ko ngase dia giler tak... giler la kan, sampai boleh terpikir mcm tu. jgn tanyer la kami punye mengilai mcm mane masa tu. nor ni mmg spontan je dia kasi, kadang menyakitkan hati tapi yang banyak mmg kelakar la, rasa nak tumbuk je muka dia dgn lawak bodoh dia tu. 

heeh... sebelum lupa, ni menu kami pagi tadi. wawa dengan baek hati buatkan kami sambal sardin. semangkok kauuu... siap boleh sambung makan tengahri nnt. nor bawak kuih, kak ct bawak sandwich, lesung bawak capati (takde dlm gmbr sbb meja penuh, tu nnt tghari baru nak jamah) aku bawak air, fafa bawak dua ketul sosej. kek tu wawa wakil belikan dari kami geng capati yang bukan sambut beday hari ni. inilah keluarga geng capati, moga kasih syg antara kita kuat selamanya. 


15 dok ngomen:

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Best nya dapat gang macam ni. Meriah.

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Nak join geng capati ko ni bebs .. boleh ke ... nak rasa neskepe yang sedap itu ... hehe

Mona Lea said...Reply To This Comment

seronok makan ramai-ramai macam ni

eima said...Reply To This Comment

meriah betui la korg ni .... best gile mkn2 sambil gosip ni

lieyalatif said...Reply To This Comment

uihh kus semangat tgk makanan yg adoooo wey....mmg takde istilah diet kalo gini..... meriah hah....yg penting masing2 ikhlas dan hepi2....

Falsya said...Reply To This Comment

urghhh sedapnye kek SR..

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

best nyer geng korang!

norhidana miswan said...Reply To This Comment

best lah geng capati ko.... jeles i... cafe ko lwo gile kak... jeles jgk

geng mkn2 aku pun otak gile2 kak... tang mkn laju jek... lg2 kalu ada pasar jumaat kui3

Nooriah Abdullah said...Reply To This Comment

memang best dpt makan ramai2 gini mesti terlbih sedap dan terlajak laris ni

wahida said...Reply To This Comment

sayang geng capati ketat2...
mudah2an kita terus kekal bersama...

JunAina said...Reply To This Comment

Meriahnya meja... Bila dapat geng sekepala best kan?

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Seronok mak tengok ikatan persahabat begini. Semoga berpanjangan selagi hayat dikandung badan... :)

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

tetiba plak ada kumbang eh

faizahpaiz said...Reply To This Comment

makkkkk ai entry kao kan mek.. blurr kao kate aku ye.. hahahaa...
mak kelihatan jelita lah efek kamera henfon kao.. kakaka...
yes, semoga #gengcapati makan lazat dan berkhasiat setiap hari hasil air tangan korang2 sume.. ayoh.. breakfast like a king.. itulah tagline sejati..

neskepe aku mana mek oi??

IBU PUSPITA said...Reply To This Comment

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI