Tuesday, April 7, 2015

apa nak crita ni??

takde bahan nak gosip hari ni. meh aku jamu mata korang ngan masakan la yeh..

lately ni aku jarang pegi umh maktok. so masak je kat ngumah. biar maktok rehat, penat asyik masak jek. bagi can dia lepak² tgk tv dengan tenang aman damai. ni aku masak sotong telur masin. tanye resepi? alahai... sama la dengan ketam telur masin. cuma tukar ke sotong je. tapi aku pakai telur masin mentah ye, bukan yang dah siap rebus. amek kuning jek. pakai yang putih sekali pon bolehhhh. ei sedap betul mkn ngan nasi panas². laki aku kureng ngan ketam, dia kalu mkn ketam boleh demam. pelik betul... tu yang aku tak kuasa nak beli ketam kalu takat aku sorang yang makan. dak qausar kalu mkn ketam mulalah mengempan sebab gigi dia teselit ngan kulit ketam. aku nak kopekkan tak kasi, nak jgk gigit sendiri... ha rasakan. eh ni citer sotong ke citer ketam ni siah oi. hahahaha

 kempunan sambal telur hancur, semalam aku buat, terus 3 biji telur. hamek.... 

aku selalu masak ayam goreng cili api. oiiiii laki aku suka la kalu cili api tumbuk lagu ni..ni dia kata sikit nau cilinya, lenkali tumbuk banyak lagi. hoiii... aku yang tumbuk ko yang sedap mkn. lenkali tolong tumbuk ok. igt tumbuk igt lesung. igt lesung tebayang geng capati. hahahaha..

neskepe gelombang tsunami utk geng capati. tu pun tak cukup, lenkali kena buat penuh. 



ala.... tgh² syok nak hapdet ade gosip dtg pulak... oklah, berenti setakat ni je ye... bai!!

22 dok ngomen:

norhidana miswan said...Reply To This Comment

berdosa nyer ko kak... aku pg td bfast roti je 2 keping tau... roti gardenia... ni dh lapo, lg2 nengok ko nyer lauk2 nih...

ko mmg antu cili api yek kak... tak penah cirit birit ke ko laki bini mkn pds2 gitu

AYuNG said...Reply To This Comment

kak...nak neskape ckit...

=)

pekat nampak nya tuh..

NM03 said...Reply To This Comment

danah,

haah beb.. aku antu cili.. takde cili takde nikmat idop. hahaha... jarang ceri beri beb, melainkan cara masak tak betul. ha gitu

NM03 said...Reply To This Comment

ayung,

pekat likat baru terangkat. hehehe

eima said...Reply To This Comment

mek jah oooiii ...ai ni dah lapo tak bfast tau tak .. yang tayang mknan bakpe ...... stresss .... laponye tgk sambal telur tu .....

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Haishhhh...tergugat iman org posa nengok sotong tu noks ☺

lieyalatif said...Reply To This Comment

gile sodap menu ko beb....

ayam cili padi tu aku nak buat le...lame dah tak baut...tapi kene tgu ulser aku baik sepenuhnye kang merempan aku mkn dgn mulut pedih2 ni hahhahah

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Bila masak, ada yang berselera makan, hilang rasa penat memasak, kan? :)

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

lapar2

emy pokden said...Reply To This Comment

oloh lah...
terliur pulak sambal telur hancur ko tu...
esok nak bt..k bai

Mona Lea said...Reply To This Comment

ayam tu nampak sedap betul..

Falsya said...Reply To This Comment

huiyoooo..yg pendas2 tuh nmpk sedap..

nasib baik aku dh makan..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...Reply To This Comment

Assalam sis,
he3
iols baru ja masak ketam bercili telor masing
ni nak kena buat versi sutun pulop :P
hubby sis macam my boboboy tak makan ketam :P

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

ala nangis laaa nangis laaa

Cik Ecah said...Reply To This Comment

ahaiii semalam nampak ketam masak telur masin...harini versi sotong pulak..ahahaa....#telanairliur

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

ok lapar pulak..hahahaha

Kakzakie said...Reply To This Comment

Tak terbayang kakak pedasnya dik oooi! Mahu berasap telinga:)

Rinna said...Reply To This Comment

Wow sedap tuh sotong goreng ngan telur asin..maveles nengoknyaa..

aizamia3 said...Reply To This Comment

laju2 ai skroll ke bawah takut perut ai gedik mintak.. huhuhu..

Nooriah Abdullah said...Reply To This Comment

maktok disini tengok pun dah terliur lah, apa lagi kalau kat depan mata ni huhhh jelesss

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

aduhai terliur dha ni !

IBU PUSPITA said...Reply To This Comment

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI