Thursday, March 12, 2015

mangkuk tingkat maktok disukai ramai

begitulah tajuk hari ni ye adik². sejak aku up mangkuk tingkat maktok kat IG, ramai kawan² opis yang menegur. hehehe... dikatanyanya mangkuk tingkat maktok legend. wah gituwww... 

kasih sayang sorang ibu, seorang mertua, seorang maktok... susah hati anak menantu dan cucu tak makan, ditapaukan lauk pauk siap buah sekali utk kami. dah la hari² makan kat ngumah dia, sehari tak dapat pegi ditapaunye jugak. 

ada ayam percik, peberet qausar ni... ada ikan bilis goreng kicap pedas, peberet hubby ni, ada pedal goreng kicap pon peberet hubby. masak pindang tu aku je yang makan, hubby tak gemo sangat cuma dia kaut bendi je. yang tak tahan, siap timun ditapaunye sekali. hehehe... tembikai susu tu sejuk bangat, sedap betul mkn buah sejuk² cenggitu. 

ramai yang bertanya kat maner maktok beli mangkuk tingkat tu... aku lupa nak tanya dia, aku rasa maktok beli kat kelantan kot. tu kalau hilang mmg dia bebel tak sudah la weh. tu pun berkali dia pesan ngan aku dh basuh nnt terus simpan elok². iyeeeee maktokkkkkkk......

sejak ada anak sendiri, saya kurang betekak dengan maktok. susahnye melahirkan... saya insaf! 


24 dok ngomen:

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

alaaa mak tokkk..anak yang kat sini pun nak makan jugakkkk :D

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

perghhhhhhhhhhhh sedapnya

norhidana miswan said...Reply To This Comment

mmg cantik mangkok tingkat tuh, rare sgt tp cantik ko kak... kalu mak aku mangkuk tingkat yg ada ukir2 tu ada lah itu pun dh lama punya stok skrg msti dh pyh nk jumpa...

bgs lah mak ko kak, segala mak nenek dia bekalkan...makin senang lah ko

NM03 said...Reply To This Comment

norhidanah,

ko tgk badan kami sudah le danah.... sado anak banak kan... hehehe

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Untunglah ada maktok camni...hari2 sendawa kenyang ko bebs ..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

mek..rindu ke maa mu...kim salam deh

NM03 said...Reply To This Comment

chekgu azrine,

bereh.... meh la dtg minum ptg chekgu!! hehehe

NM03 said...Reply To This Comment

mia,

umh maktok tu... minum air sejuk je pun sedap. hehehe

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Begitulah kasih ibu. Walaupun anak2 dah ada kehidupan sendiri, mereka tetap rasa anak2 itu tetap di bawah tanggungjawab mereka... :)

Eye_nee said...Reply To This Comment

maktok ada lebih magkuk tingkat tak.....anak kat sini nak jugakkkk...insaf ko beb..terharu sgttt akk dgr...

Falsya said...Reply To This Comment

Mak tok..kt sini pun nak jugak mangkuk tingkat tuh..tp yg berisi tau mak tok bukan yg kosong tau..hehee

tasekM said...Reply To This Comment

oo... honey dew.
ingat ubi rebus...


.

lieyalatif said...Reply To This Comment

OHOIIIIIIIIIIIII...bertuah badan....ni sebijik kes adik aku nie..die dok dekat2 ngan umah mak aku ...ari2 gini laaaa...ade jek bekalan makanan subsidi bawak balik rumah...i is jeles!..

AnneRaini said...Reply To This Comment

untungnye ade org masakkan...xyah susah2 fikir. nganga mulut je terus kenyang..hehe

aizamia3 said...Reply To This Comment

wah.. tiba-tiba kita pun nak share sekali makan dengan awak.. hehehe.. ;)

ameris said...Reply To This Comment

comei mangkuk tingkatnya...

mak Jemah said...Reply To This Comment

wahhhhh..best nya ada orang tapaukan makanan..nampak menyelerakan..

MJ kalo nak makan apa2 kena masak sendiri la..mak dah tak larat nak masak..

sobs sobs :(

Fatin Mraz said...Reply To This Comment

a ah.. cantik lah..
mana beli? hehee

wahida said...Reply To This Comment

untung la duduk dekat dengan mak..
aku ni, bila time balik kampung baru dapat merasa mak masak...huhu...

tiga lalat said...Reply To This Comment

Salam. Hee mangkuk tingkat maktok yang legend memey chantek.

mamawana said...Reply To This Comment

Assalam

Bestnyer

Lauk bertingkk tingkek

Alongxp said...Reply To This Comment

walaupun saya baru lepas makan, tengok gambar2 ni, terliur jugakla jadinya... huhuhu

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...Reply To This Comment

Assalam sis,
alhamdulillah
bertingkek2 magkuk tingkat itu kan3

Amy said...Reply To This Comment

As slm.. Ade jual ke mangkuk tingkt tu