Friday, January 9, 2015

sheena masak

dah jumaat? oh nikmat. dah musim hujan balik skang ni ek. sejuk je setiap hari. sedap je tido tiap malam. asyik nau telajak bangun. minggu depan tak boleh lambat lagi, budak² dh start sekolah, duke tu lewat masuk je gasak.. sesak dia lain macam. 

takde nak citer ape pun. nak tayang ape aku masak je. jadikla dari sepi je kan. masak bodo² pon nak citer... eh, biarlah... *libasshawlsyantekkalerpepel

malam nak meeting kat umh kazen aku pasal nak balik kampung masa banjir teruk tu, aku masak paprik ayam. masak kat umh aku dan bawak ke umh kazen. maapla dengan keadaan kuali aku yang sebegitu rupa. jgn cakap aku tak sental ye.. tu namanya aku rajin masak. hahaha

tambahan menu utk malam tu aku buat jugak ikan bilis goreng cili api. Ya Allah.... ini yang habes dulu tahu. aku pun rasa kerak² je. mak aku cakap, lenkali jgn soh dia ni masak... semuanya pedas berapi. hahaha

 masak megi ayam letak meatball... layan istikharah cinta, abang zul sado makin segak kekdahnye. 

 masak lemak cili api ikan tenggiri. lepas makan ngan nasi, cicah plak roti ngan kuah pedas² tu. ermmm... kecoq ayaq liyoq. tak sempat nak cari belimbing buluh, kalu ade lagi terangkat. 

kalu buat masak pindang, aku suker letak cili api banyak². cili api kampung tao. makan ngan nasi panas², penyek cili api tu ngan nasi.. huuuuuuuuuuu berasap telinga. selalu aku tak suker potong cili api tu, tapi ni mak mertua aku dah siap potongkan. boleh jugak.

tu anak patung kak icha. togel dah jadiknye. dia amek bawak balik ngumah, 
ni kalu kak icha tau.. abeslaaaaa

last sekali, aku sajikan dengan budak yang semakin hari semakin menjadi percakapan dia dengan kite. ade je benda dia tanye, ade je benda nak tahu, ade je benda² baru yang dia belajar nak cakap. aku suker tanye dia ape jadi kat umh maktok hari ni, dia suker memulakan bicara dengan perkataan 'sebenarnya'. lagi² kalau aku tanyer kenapa maktok marah qausar, kenapa begini, kenapa begitu... so dia akan jawab la sebenarnya bla bla bla. ha... mcm orang tua sangat kan. 

lagi satu skang ni, bila dia soh aku amekkan barang utk dia kan, aku suker watdono je. pastu dia suker cakap... orang cakap ni taknak dengar. ape la mami ni. hahahaha... sebab tu aku suker watdono sebab aku nak dgr dia ckp mcm tu. suwittt sangat dik. lempang kang!


14 dok ngomen:

DYatie ABakar said...Reply To This Comment

Hehehe. Comey Qausar. Sambal tu nampak sangat menyelerakan okay!

Kakzakie said...Reply To This Comment

Makin banyak cakap itulah yg buat suka. makin cerdik macam dah boleh sekolah aje adik ni tau:)

norhidana miswan said...Reply To This Comment

mengiurkan nngok paprik ko tuh kak, sambal bilis ko tuh tgk pun dh tau msti berapi...

si qausar tuh dh nk adik ke? cantik je cara dukung bby tuh... hahhaha

wahida said...Reply To This Comment

haha...meh aku lempang sekali dak qausar ni...haha..comel je...

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

hoiii kenapa ko buat aku lapar niiii...adoiyaiiii

eMMe said...Reply To This Comment

eh qausar suke main anak patong ke, heee! Qausar sgt cerdik... ape2 pun... tgk gambar menu maggi juga menarik, hahahaha...

Amanda Suria said...Reply To This Comment

aku lapar tgom masakan ko nok...tp bila tgok si hensem ko pegang patung tu terus hilang lapar aku...hahahahahhaa

AYuNG said...Reply To This Comment

sedapppp nih kakkk...
maukkkk...

hehe
=)

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

ikan bilis goreng cili api tu kalau org ada buasir mmg takleh makan la...hahahaha

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

perggghhh..tgk pun dah rasa berasap kt telinga ni, apatah lagi rasanya kan..kemahen lagi dak qays ni tau, mulut pokpek suka bertanya..x menahan tul dia ckp sebenarnya tu kak..tersengih je kita ngan gelagat dia..adoyai..cmne la reaksi dak tomei zayyan saya tu bila dah besar gini..skang pun kemahen tamo kalah..dia je betul..

mun said...Reply To This Comment

comel sungguh dia bercakap..geram plak kiter....

Nur Inani said...Reply To This Comment

akak banyaknyaa makanan.lapor kak lapor. hahah :P

Nur Inani said...Reply To This Comment

akak banyaknyaa makanan.lapor kak lapor. hahah :P

syida said...Reply To This Comment

bijaknya qausar :)

sy pun suka lauk pindang extra hot, baru kick! hehe