Monday, December 8, 2014

konsert sekolah kak icha

assalamualaikum!!!! ketuk² pc ade orang ke idak ni... hehehe lamanye tak hapdet weh, mmg aku malas giler nak up citer. malas segalanya. hari ni ade la sikit kerajinan tu pun disebabkan ramai dah berzikir tanya mana gosip blog tak hapdet sekian lama. ooo ade pembaca tegar rupanya. hahaha...

baeklah, hari ni aku up citer pasal konsert sekolah kak icha dulu ye. citer ni tgh bulan seblas. kak icha dah sekolah, skang dia 4 tahun dah. sekolah pun kat sekolah tadika makcik aku je, senang sikit nak pantau. ingat lagi masa dia mula² masuk sekolah, kalau boleh maktok nak teman dari start sekolah sampai la habes. wah... mentang² sekolah tu sedara mara yang punyer... ikut sedap tekak je nak betenggek ye maktok. hehehe

dah nama pun cucu sulung, pompuan sorang lak tu. aci giler tak pegi tgk konsert dia. semua kakak paksa pegi tgk dia menyanyi. hahahaha....

 konsert start lepas zohor. sebelum tu mari kita tgk belakang tabir. 

tu dia.... kak icha kena pakai punjabi suit. tesedak bonda dia nak mencari baju. hahaha... akhirnya jumpa gak, beli kat jalan tar. kedai ape entah, mahal giler weh baju ni. takpelah... kakak punyer pasal bonda beli jugak sebab kakak dah janji takmo buat perangai hari konsert dia. aku yang pilih kaler ni. cantek ke idak?

 siap gelang bagai. pastu melekat kaler gelang tu kat tangan dia. hahaha

idung menten kembang setaman. hehehehe

 maktok org yang bz hari tersebut. maktok kena handle bahagian makanan. hebak maktok! hahaha

makcik aku takde, dia kena balik kg... mak dia tak sihat. maka anak sulung dia yang amek aleh kendalikan program hari tu. 

 ami ayu je tak datang sebab pegi perak. takpelah... mami ngan ummi dtg ye kakak. kakak hepi kan? anak aku dah kenapa pandang bawah katip mulut tu? pemalu sangat ker... ooh tak.. baba dia jerit soh dok diam². tu sentap la tu sebab kena jerit. hahaha

 kawan opis aku cakap muka qausar mcm anak mix arab. omaigadddd! hahaha

 mula² sampai aku tak perasan bonda yang mekapkan budak² tu. aku beriya bediri belakang dia. mmg aku tak cam langsung. hahaha...

 comei² belaka. tgk kakak, kemain lincah dia hari tu. nasib baik perangai dia under control. bagus!

 kak icha ngan kawan baik dia, huda. tak boleh renggang dorang ni. huda kena pakai songket. alohhhhh comei gitu.

 ni pakcik aku, dia ganti bini dia utk acara pembukaan. 

tu dia, kakak dah perkenalkan diri. kemain laju dia jalan, ikutkan dia kena pusing² ala model sambil lambai² tangan, dia buat tapi laju giler. kejap je dah sampai kat mic. hahaha. banyak lagi persembahan kak icha, malas la aku nak masuk semua gambar heh.

 sonok tgk keluarga yang datang. 

kak icha bersama baba yang penyayang, bonda yang garang dan adik yang semakin lasak. hahaha 

 ummi dan abi kalu tak datang kak icha boleh sentap bertahun. hahahaha

 dua branak dia diam je kat belakang. bagus jugak si qausar ni diam. senang aku melantak. hahaha

nama sedap tapi sampai skang lekat ngan nama timangan. hi saya la cik talib! hehehe


11 dok ngomen:

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Comelnya anak2 itu...

Kak Icha comel, Qausar pun hensem... :)

mamawaiz said...Reply To This Comment

alolo..suwitnya tgk kakak icha ni. mmg cantik lah baju punjabi tu..

Falsya said...Reply To This Comment

Comelnye kakak icha pakai punjabi suit..kaler ijo mmg kene betul ngan icha..;)

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

ala homey homey homey...

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kulit putih mulus pakai warna hijau terus terserlah comelnya Kak Icha.

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Hehehe! Teringat konsert adik zaman dulu2. Kena menari tarian bangra n pki bju punjabi mcm ni.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Rindu kat icha..
Even jmpa dia masa berurut dgn ma mu je..xsilap 4hari kot.
Tp mulut dia syiok layan..hahahaha..
Comel tau icha

aizamia3 said...Reply To This Comment

yeeee.. baru terserlah kehenseman my nantu.. kalau tak.. payah nau nak tengok mulutnya.. dok 'bercium' dengan puting je.. hehehe..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...Reply To This Comment

Curlastt sgt baju ijao dia so cute😍❤️
Ur son very handsome😘

Najib Ariyan said...Reply To This Comment

sorry saya bukan pembaca tegar... kak icha tu sapa yek??

btw kenapa tak tindik idung sekali mcm Maxuri Dixit... hahahaha...

norhidana miswan said...Reply To This Comment

suweeet banget.... bdk2 pakai baju pesen apa pun suweet kak... nasib bujang akak takmo pakai sari jgk