Thursday, December 11, 2014

hidup biar sedap # 11

assalamualaikum semua!

jawab ke blom? bagussss... sejak kebelakangan ni buntu nak hapdet ape. bukan takde citer nak share tapi bab nak mula tu aku blur dah skang ni. faktor malas ke faktor usia aku pun kurang pasti. jadiknye blog ni mungkin mcm chipsmore lah ye. kejap timbul, kejap tenggelam sepi dibawa arus deras. hahaha

skang ni tiap hujung minggu laki aku akan minta buat ayam goreng kunyit macam ni. hujung minggu dia suker lauk simple² je sebab 5 hari dah makan penuh nikmat kat umh maktok. ke saje soh aku masak simple sebab kalu aku masak beriya tak sedap? hahahaha.. sudu bengkok tu la asyik aku guna, klasik sangat kekdahnye. 

ayam goreng opkos utk anak teruna, dia kan upin ipin. tu dia kata... hehehe... hei uols, skang ni aku dah boleh makan ikan keli! hahaha... syian sangat kan. tak sangka anak aku pun suker ngan ikan keli. laki aku jgn tanyer la... ikan keli boleh jadi keropok jajan dia. kalu goreng pasti kena ranggup. krup krap² tang kepala dan ekor. itu arahan dia. itu macam kunyit kena kasi banyak dan tebal la. 

ikan keli lagi. hahaha... bukan nak tayang keli lagi tapi tuuu... cili api kampung kalu takde tak menyengit, putus nafsu makan laki aku. ko tau, cili tu dia ratah mcm ulam jek. adoiii... aku yang kaki pedas ni pun seram nengok. kalu aku mesti nak kena sekali ngan nasi, dia tak... telan nasi pastu baru giget cili. omaigadddd!

telor mata cenggini pun mesti ada tiap hujung minggu. tak muak ke ape tiap minggu nak kena ade. pesanan lakik, jgn goreng cili tu ngan bawang, pedas dia hilang. racit je atas teloq. ermmm baeklah.

tu dia... menggunung ikan bilis petai aku. huhhhhh terliur weh! makan ngan nasi panas² tak tekelip mata. laki aku tak reti makan petai. verideomputes! hahahaha... eh, omputes pun ade yg makan petai kan? 

aku sorang boleh abes lala sepinggan ni. hahaha

 kekonon skang ni giler makan salad. 

beli stok salad dan cherry tomato utk seminggu, kasi simpan dalam taperwey, simpan dalam fridge opis, tiap hari kapit ngan roti tabur tuna.. erm... kurus tonsil aku. hahaha... ko ade kapit roti mcm tu pakai roti butterscotch. org tk buat aku buat. hahaha...

 meriah bekpes.. mcm ni la persidangan geng aku tiap pagi. 

kawan kasi rasa ubi rebus sira gula merah. pestaim aku rasa weh... sedap! tapi aku lagi suker ubi cicah sambal bilis atau guler. terbayang kampung!

yeayyy... finally mendapat jugak kewpie ni! merata si baybienaz carik, akhirnya semalam dia jumpa kat JJ. merata dia carik, semua tempat habes. laku la benda ni kalu gitu. ni mkn ngan salad, uiiii sodap!

 wow... rasa dihargai sangat dapat nasi lemak dengan msg mcm tu. auchhh! tengs sahabat.

orang detox ko pon nak ikut jugak. detox aku kena ade serai. takde serai tak best. serai+lemon+stevia, hari² wajib ade skang ni. rasa perut dah kempis stgh inci. hahahaha

klu tak buat sejuk mcm kat atas tu, aku buat panas segelas mcm ni. sekali telan, tunggu 5 minit, lancar pembuangan kau senah!



13 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

wow terliur tgk

Falsya said...Reply To This Comment

Simple tp boleh wat terliur nieeeeee..huwaaa

adarnadzmie said...Reply To This Comment

wowww...memang tergugat iman tgk menu terboikkk ni.... lapau balik...huhuuu

1st time akak tgk air detox boh serai....

Kakzakie said...Reply To This Comment

Betapa murahnya rezeki di sini kan. Toleh kanan-kiri-depan-belakang makanan.. sedap pulak tu.

whitecappuccino said...Reply To This Comment

bahagia sungguh hidup macam ni oiii! hahaha!

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Semua makanan pun nampak sedap di mata mak... :)

Nur Inani said...Reply To This Comment

melelh air liur datang sini. haha

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

AKAK SEDAPNYA AYAM GORENG SAYUR TU

e k i n ♥ y u s r i said...Reply To This Comment

meleleh air liur tgk sambal ikan bilis tue kak

Najib Ariyan said...Reply To This Comment

blog macam chipsmore? tak reti nak start... hmmm faktor usia tu...

errr ajar wat sambal bilis petai tu sekali... ai semua sebat... yg haram je tak lalu...

norhidana miswan said...Reply To This Comment

semua bt aku terliur2.... laki ko mmg hantu pedas ek kak.... aku suke tgk org mkn nsi pastu bt lada tu jd ulam.... kebal betul

mak aku pun kadang gitu, dia petik lada ke tepi umah cuci2 pastu mkn mcm ulam.... perkh aku tgk ngn takjub

lieyalatif said...Reply To This Comment

gilo ko noks...entry paling kejam!!! mknn lain aku leh tahan ...tang petai tu buat aku menggigil paler lutut woiiiiiiii....

aizamia3 said...Reply To This Comment

Memang gile kejam entry ni..
Sib baik umah kita tak sehala.. kalau tak.. mau aku terjah.. hahhaha..