Tuesday, October 7, 2014

raya qurban yang biasa² aje

assalamualaikum semua!!
alahai.... syoknye cuti 3 hari kan. kalu cuti banyak lagi, mesti aku dah sambung cuti. tapi cuti lama pun nak kemana musim ujan ni ye dak. plan nak balik kelantan pun tak menjadi sebab mak aku malas balik, mggu sebelum raya dia balik ade kenduri kawen. dia muak nak ukur jalan. hahaha... 

so beraya la kami kat kl aje. beraya kat umh mak pun biasa² aje. takde yang menarik pun. lepak makan² sambil layan drama raya. tu je... 

maktok masak pun tak beriya sangat. plan nak bawak family ke umh mertua aku. tapi tak jadik, maktok takut sedara mara datang umah. maktok mcm tu le... kalu raya mmg dia tak suker nak bejalan sangat. dia lagi suker tunggu orang datang umh. menu wajib raya haji mesti ada rendang daging dan nasi himpit. dak qausar suker makan nasi impit ratah mcm tu je. aku pelik betul dia suka makan tawar mcm tu. banyak lak tu... 

wajib ada nasi dagang dan gulai ikan tongkol. ermmm... sedakkkkk! pastu maktok buat gulai kerutuk ayam. beselero lakik aku makan gulai kerutuk tu wehhh.. gini aku kena belajar masak kerutuk le plak.

lepas zohor kami gerak balik banting. sampai je banting mak mertua dah hidang mcm² lauk. ada rendang ayam kampung, rendang ayam adik ipar aku bawak, laksa mak mertua buat, kari ayam dan rendang kerang besan mak mertua aku kasi. ada lontong, nasi himpit... ape lagi ek??? lupa sudah. penuh meja. aku tak brani nak mkn mcm² takut perut buat onar lagik. 

pashtuuuuuuu... satu umh sakit perut ceri beri kecuali aku. hahahaha.... lakik aku la paling teruk. kol 5 pagi dah start ulang alik ke jamban. syiannnn sangat. maka tengahari tu aku buat sup ayam le utk depa semua. tapi cili api tu tak hagak... tak pedas tak selera nak makan pulak laki aku tu. semalam dah ok dah. tak sakit lagi dah. lega... klu tak penat aku nak layan peel manja dia. 







21 dok ngomen:

Sharifah Nadzarah said...Reply To This Comment

SALAM AIDILADHA REENA..BESELAH RAYA MMG CAMTU MKN BYK2 PASTU KUAR PUN BYK..SIAP KENE AMIK NOMBO MASUK JAM... HEHEHE..HARU..PE PUN LAUK PAUK TU MMG TERBAIK..LAMA X MKN NASI DAGANG..TERLIUR PLAK..

Ena said...Reply To This Comment

kita pulak terliur tgk sup tu..
slurpppp!!
musim daging ni mana2 jumpa daging
tp dpt sup ayam perghhhhh!!
kita pun raya kat kl, makan tido makan tido je la..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Bestnya ns dage ma mu tuh..kerutuk plak ada..nangis aku tgk mu

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

sedapnya

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Salam aidiladha bebs ...... sedapnya nasi dagang tu ... kat sabah jarang2 jumpa ...

Eye_nee said...Reply To This Comment

nasi dage peberek ambo....

mamawaiz said...Reply To This Comment

Nasi dage kelate ye kak..tak pernah try nasi gitu.biasa mkn yg ganu punya

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Ok. Rindu nasi dagang. Nak mkn skg jgk!

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

mcm2 makan tu yg ceri beri gamaknya hihi

nurfadilah suardi said...Reply To This Comment

Salam perkenalan. Sedap yer nasi dagang tu. lapar lak tengok.lama tak makan, selalu makan nasi kerabu je

Kakzakie said...Reply To This Comment

Nasi dagang dan sup itu menggoda selera kakak.. Qausar pakai baju kotak-kotak macam nampak besar kan:)

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Ainim Suju said...Reply To This Comment

selamat hari raya kak

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

huhuuu ramai gak cerry berry time raya..

aizamia3 said...Reply To This Comment

Bila sesekali dapat berkumpul, makan banyak pun tak perasan.. ;)

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Raya haji mak pun tawar dan hambar... :(

norhidana miswan said...Reply To This Comment

sedap2 aku tgk menu ko, walau tak balik kg tp takpe, dkt nk gi umah mak ko kak... kalu aku dkt umah mak aku mmg tak pyh msk raya... ncilok lauk raya dia jelah heehhe

Zaza Abdul Latif said...Reply To This Comment

biasa kata ko??? sampai dah cherry berry tu biasa ke tahap makanan yang ado?? ahahaha.. tp kalau tak makan nanti menyesal plak kann.. sodap2 plak tu ;P

Miz Eija said...Reply To This Comment

sup dan nasi impit kuah kacang tu mengancam!! sluurrp .. sedapnyaa

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Gulai ikan tongkol tu nampak sangat menggiurkan lah nok....begitu jugak sup ayam yg kau buat tu....hahahaha

Tapi cili dlm sup sebiji sebiji ko letak..kalau aku,sure cirit...kah kah kah

Amanda Suria said...Reply To This Comment

makan apa la tu sampai cirit birit kan....sabar jer la...Dania pun demam dari Jumaat....susut badan dia...

lieyalatif said...Reply To This Comment

makan rendang yg mcm2 tu kot beb tu yg cery bery tu..... leih wey ulang alik toilet...melecet bontot org kata heheheeheh

sup ko mmg memukau selera aku ..... qauuar kemain tetap hensem walo corong oksigen kat mulut heheheheeh