Wednesday, October 8, 2014

ngape bosan sangat entah


nak up citer taman monumen tak kesampaian jugak. mood nak perabihkan citer tgganu blom dtg dlm jiwa aku. aduhh.... ngape mood swing sangat entah. dah takde benda nak citer, meh la aku belanja gambar lauk je eh. jadik la dari blog ni sepi jek. tak jalan plak nuffnang aku. hikhikhik...

ada perjumpaan keluarga sebelum raya haji, semua mak² wajib bawak satu menu. maka dengan awalnye aku angkat tangan nak buat masak lomak cili api ayam. hahaha... hebat tak aku, orang lain dok tekial² fikir nak masak ape, aku dengan selamber dah kasi menu. hahaha.. maka hidangan malam tu ada sup tulang, ayam goreng berempah, ikan sardin rebus goreng (rebus letak garam dan asam keping pastu goreng), ada kerabu mangga, ada ikan bilis goreng, ada ulam², ada budu, sambal belacan, ada ape lagi??? ada puding, ada banana split, ada dokong. hah... semuanya licin malam tu. syok lepak ngan kazen² kesayangan. 

minggu sebelum raya, aku pegi my maidin, beli barang dapo skit. nampak ikan siakap sekor 7.99, beli le sekoq igt nak try buat siakap stim. maka... jadikla begini siakap aku. idakle aku mengukus, aku masak pakai kuali jek. campak² dah siap. selero anak ngan apaknye makan. aku perasan skang, dak qausar pun dah suker makan pedas. dah mengikut jejak mak ngan pak dia le.. tapi idak le pedas melampau. dulu dia tak suker cicah nuget ngan sos cili, skang dah boleh makan. ermmm... dah besar anak aku.. dah pandai makan pedas. hahahaha... statement entahape². belasah la aku letak dalam pinggan ni, malas la aku nak kuar pinggan cantek aku. hahahaha

tambah satu menu lagi kawan siakap rebus aku. ikan bilis goreng cili api. laki aku suker letak kentang. takde kentang tak syok katanye. selalu aku racit² je cili api, ni kali aku tumbuk kasi power lebeh. mmg podeh berapi la kekdahnye. gaul ngan nasi panas² terangkat kening uolsss.. 

budak ni kalu kat ngumah mmg tak suker pakai baju. selalu pakai boxer jek. kalu pakai baju dia minta bukak sebab dia nak sama ngan dedi dia. tapi kat ngumah maktok mmg tak penah tak berbaju. lepas aku amek gambar dia ni, dia hirup kuah siakap tu beriya². dah la masam, pedas skit lak tu. boleh lak dia telan. belasah la dik, janji kamu makan. semalam kol 12 mlm minta mee ngan aku. dah kenapa mata pejam tapi minta mee. haru laaaaaa


dah, sekian cerita orang bosan. bai!

15 dok ngomen:

norhidana miswan said...Reply To This Comment

lama aku tak msk lemak cili api pedas terangkat... geram lak nengok ko nyer lmk cili api tuh...

geram btl aku nengok selera anak ko tu kak... cube ko suruh qausar peturunkan petua kt aiyan bior selera mkn sikit... biar gumuks...

dia mkn memilih ya Rabbi... geram aku

Sharifah Nadzarah said...Reply To This Comment

ADUHAI REENA..LOMAK TU PEKAT MELIKAT..MESTI SODAP..TAMBAH LAGI NGAN IKAN BILIS GORENG CILI API TU..BALIK NAK BUATLAH...

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

arghh ko memang kannn saje je buat aku lapar balik!!

lieyalatif said...Reply To This Comment

uihh pekat likat kuning haaa ayam masak lemak kooo...mmg teliur tgk beb...ni baru kaw2 makan ngan nasi...berminyak2 jek kuah ...menjilat jari kooo...

bagus qausar dari dulu sampai skrang menten jek momentum napsu maakan die...dayyan jek turun naik...skrang berat dahnaik 13kg...akhirnye...lame aku nak tgu dari 12kg ke 13kg tuh ko....

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Aduhai...comel je gaya dak Qausar tu...suka makan pedas ek? :)

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Kecur ailio tgk lauk pauk ko noks.

mamawaiz said...Reply To This Comment

cilipadi dengan kak mmg x dpt dipisahkan kan?hehe..

adarnadzmie said...Reply To This Comment

msk lomak cili padi memang sedap..terangkat... memang dabomm...hihii

Mas Zull said...Reply To This Comment

assalamualaikum...sedapnya tengok lauk tu..:)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Perut tahan pedas tak apa. Ada budak kena pedas sikit dah sakit perut..

Lynn Hamzah said...Reply To This Comment

gulai lemak tu nampak sedap...terror ko masak...bagus bagus...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Beb aku tgk ko punya bilis cili api tu telan2 air liur aku..hajaha...
Nanti nak kena buat nih..

CikLily Putih said...Reply To This Comment

terbaeknye menu tu ekk

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

ayam masak lemak tu mengugat iman, hari ni macam nak buatlaaa...

Amanda Suria said...Reply To This Comment

amboi Qausar...bukan main lagi...tahan pedas plak dia eh...