Wednesday, October 15, 2014

bawak qausar kenal apa itu karok

citer ni sebelum puasa lagi. giler lama aku perap. benda tak dirancang pun sbnrnya semuanya berlaku tiba².  plan nak bawak qausar lepak mapley jek tapi ummi qausar roger ajak g karok. oklah jom la, qausar penah pegi karok pon masa dalam perut mami jek. hehehe... 

aku cakap dik siap cepat kita nak pegi karok. lepas pakaikan baju bagai, dia masuk bilik amek songkok. aku cakap pakai topi la dik, kita nak p karok bukan masjid. takmooo.... nak pakai ongkok. beriya² dia taknak bukak songkok tu. aku dah sudah, mau org kat karok gelak tgk peel anak aku nnt. 

nasib baik helah dedi menjadi. hahaha... aku tak igt ape entah dedi pusing ayat, baru dia nak bukak songkok. huh lega aku. dia kalu ada abang payeh dia, mengeletis la dia. sayang betul dia ngan abg payeh dia. payeh ni anak sepupu aku. so qausar dan payeh ni dua pupu la kan?

mata dok ligan nengok atas, kiri, kanan, tgk peel dedi dia. mula² mmg muka dia pelik habes. hahaha... jakun habes aku nengok. hehehe... aku kena upah jajan kalu tidak tak dok diam le dia.

 dedi dah mula layan jiwa. dedi mmg over! kemain rapat pejam mata. 

masa aku peknenkan qausar, mmg selalu gak pegi karok, sampaikan masa scan 3D qausar, tangan dia mcm tgh pegang mic. lawak okeh! hahaha...

 gud, behave sgt! aku orderkan dia nuget jugak. nak soh dok diam kononnya.

 ummi dan abi pun sampai, kemain hepi la qausar ummi abi kesayangan dia ada. 

 payeh wajib nyanyi lagu sedetik lebih. suara dia ada lebih kurang jugak mcm anuar zain. hebat tak...

tiba² sampai plak adik yie. adik yie ni adik kepada kak sue. kak sue.... maknye si syasya yang penah rapat ngan aku dulu tuuuu... ingat ke idak? pestaim aku dgr adik yie nyanyi, perghh... memukau hokey!

 ummi wajib pekena lagu bertahta di hati dari faradyia.

abi plak mesti layan lagu kenangan dari olan. sampaikan dak qausar suker lagu tu. tiap malam sebelum tido mesti nak dengar lagu abi yan. nasib baik lagu tu mmg dah ade dlm hp aku sebab aku pun suker lagu tu. sampai qausar dah boleh hafal dah skang. dasattt.

 lepas karok mereka layan bola kat kg. baru

dah hilang behave dia. sebelum dia guling² atas lantai, moh le kite balik dedi oi. 




jgn tanye aku nyanyi lagu ape.... aku kalu nyanyi takot orang yang dalam bilik lain tak boleh karok je sebab stim dengar suara aku. muahahahahahahaha!!


14 dok ngomen:

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

alohh syok nyer!!

Lynn Hamzah said...Reply To This Comment

amboooiii...kecik kecik dah pergi karok ek...hihihih...

eMMe said...Reply To This Comment

hahahaa..suara stim... camner tu? meh nak bayangkan, hahahaha.. ade2 je sis ni... syoklaa karok, lame tak karok...

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

hahaha nak minta lagu la

mamawaiz said...Reply To This Comment

alah..qausar x nyanyi ke. mesti sedap suara budak jambu tu

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Aydin pun dah diajar msk bilik karok! Bkn takat bilik karok, karok kawen pun. Hahahaha! Qausar as usual, comel manjang!

norhidana miswan said...Reply To This Comment

bgs gk aktiviti nih kak... tak pnh lg aku try bwk aiyan pg karok beramai2... kene try jgk nih... bg dia rasa camne

mama maman aka yana said...Reply To This Comment

br jew semalam maman tanya nape kita dah lama xgi karok.. haha.. jawapan senang mama ialah sebab mama xsuka gi.. suara xsedap.. kahkah

lieyalatif said...Reply To This Comment

tang pakai songkok tu aku gelak wey...adoi qausar nak alim tak kene tempat tuu hahaahahah...tapi siyes comel pic pakai songkok tu ala2 mcm 'ade aku kesah' haahahahahaah

Tihara said...Reply To This Comment

wahh nanti besar Qausar boleh jadi retis ni :)

aizamia3 said...Reply To This Comment

Umpan kena ada.. kalau tak datang saje jelah kat situ tak dapat buat apa.. hehehe..

kehkehkeh.. boleh stim ek dengar suara mak dak Qausar..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Diam sebab ada makanan. Makanan habis daddy kena wrestling haha...

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

aku kan nok...
seumur hidup ni tak pernah pun gi karaoke..wakakakakak....sedih kan..

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...Reply To This Comment

Assalam sis,
salam perkenalan :)
dari dulu suka benor sha baca hal si dak qausar
mungkin sebab dia sebaya ngan anak sha kot
tapi anak sha bulan jannuary he3
jemputla singgah blog sha juga yer :)