Monday, August 11, 2014

3 syawal

hari ni gambar banyak. tapi gambar semua nan hado sbb gambar bercapo dari kamera adek badek lain. enpon depa tak canggeh mcm enpon aku. tu sebab gambar dari enpon depa tak lawa. hahahaha... takpe, janji ade kenangan kan. yang merasai kenangan itu paling bermakna. betoi dak..

ini gambar syawal ke 3 kami. raya ke 3 ada kenduri aqiqah qaleef. lepas zohor baru start. pagi tu memasing sebok dengan anak² la, sebok kemas ape yang patot la, sebok tolong kat dapo la.. ada yang sebok goyang kaki jugak. muahahaha... lepas zohor baru memasing bersiap. masa kenduri start, kami semua lepak dalam bilik. dah mcm pengantin lak aku rasa. pakai lawa² memerap dalam bilik, mcm tunggu bakal suami nak masuk sarung cincin. hahahaha

tema kami sekeluarga tahun ni pepel. ikot le nak purple lagu mana asalkan pepel. pilihan kaler mesti la aku yang tetapkan. itu kuasa anak sulung. hahaha..

susah nau nak soh dak qausar dok diam nak begambar. oksigen dia mmg takleh cabut. kalu tak dia melompat beirama. kang aku lompat beirama sekali kan lain lak jadiknya. 

tahun depan akan ku pastikan dia begambar tanpa oksigen. lelok mami dedi pandang kamera kamu p pandang tepi ngape dik... ishhh

setiap tahun bab salam minta maaf ngan lakik mesti aku gelak. aku tak penah serius... aku tak penah kuar air mata. sebab aku rasa aku tak brapa banyak buat salah kot. hehehe... 

banyak gambar aku crop sebab banyak sangat manusia kiri dan kanan yg tetiber menyelit. hehehe

aku suker gambar ni. suhittt sangat

ini betol² candid

ini buat² candid. anak aku entah ke mana masa ni

datang vivik dia soh amekkan gambar dia ngan qausar. oi pjg dah rambut qausar

ngan kakal pulak

maktok dan qaleef/ciku/cik talib/kudikkkk. lebih mesra ngan cik talib. ngupa dia sebiji mcm aruah atok. mmg sebiji jugak ngan atok ayah dia. dia sorang je setakat ni ikut muka atok ayah

ini budak banyak ikut atok oli. atok banting dia le.. bibir tu mmg sebiji atok oli dia

sesi bermaafan dimulai dengan anak sulung. aku le tuuu. kemain laga bibir. aku bab minta maaf ngan mak ayah tak brapa nak jiwang jugak sebab aku rasa aku anak yang bahek. hahahaha... 

tu dia heh.... laga pipi gituuu

ini menantu dah mcm PA atok ayah

anak kedua, bonda kak icha. 

over tahu sampai tekehel kepala atok ayah

ini menantu yang paling kuat peluh. ko tgk basah baju dia. bab minta maaf mmg baba bersungguh². cara dia mmg sampai ke dalam jiwa. aku suker tgk cik talib masa ni. mesti dia pelik, dah kenapa memasing salam ciyom, salam ciyom. hehehe

anak ke tiga, ummi achiq

ciyom, ciyom jugak, wet raya jgn lupa haaaaa

ini laga pipi ke laga telinga. hehehehe

ini anak bongsu. tiap tahun mmg dia juara tangisan di aidilfitri. hahahaha... tapi tahun ini sebak dia dan kami mmg terlampau. aku amek gambar ni pun dah bejurai air mata. bukan aku saje... adek badek yang lain pun sama. dari minta maaf dok tekukik kukik gelak, terus berlinangan air mata tgk ami ayu punya tangisan. 

kami semua dah bejurai air mata termasuk atok ayah. atok ayah paling terkesan ketika ini. aku tau, jauh disudut hati mmg dia pun merintih pilu. 

ayah paling sebak ketika ini. aku tak sangka ayah beriya menangis. dah, aku takmo citer lagi, aku pun dah nangis balik skang ni. ape yang terjadi biarkan berlalu, moga Allah membalas kepada mereka yang menganiaya kami sekeluarga. tapi yang aku tak tahan plak, mak nangis tutup bibir ngan angpow. hehehehe

adek badek kidal. sebok je cik leha memok tu taooo

nampak tak bibir qausar bengkak dan merah. raya ke dua dedi bawak dia naik motor. naik motor skuter, dia tak duduk, dia bediri je kat depan. sekali dedi brek emergency sebab kete depan tiba² slow, terantuk le bibir kat meter motor. sekali tgk bengkak biru. melalak jgn cakap la.. terus tak boleh makan nasi tapi isap oksigen boleh. hehehe

cantek baju ami ayu. mami suker tgk

umi ngan abag apik. anak sulung kak sue, kazen aku. dulu abang apik ni selalu tido ngan aku. dulu aku tggal bersama kak sue sekeluarga, saje bawak diri dok ngan kazen. tiap malam dia nak tido ngan aku, tak mo tido ngan mak pak dia. sampai hari petama aku kawen pun mak dia ingat dia tido ngan aku, hei... apehal nak kacau malam pertama orang plak kan... padahal anak dia teselit celah katil. hahaha... yg tak tahan kol baper pagi dia baru perasan anak dia takde, ingat ikut aku balik. cet... 

time ni kak icha wat perangai. nak amek gambar anak² je pun tak dapat. takde la gambar kak icha, qausar, kakal dan cik talib. 

tinggal la 3 menantu hantu je yang boleh diharap. 

ni satu² abang maktok yang ade. kami sayang dia sangat². 

ni kazen aku, kazen meroyan sama². bapak dia yang kat gambar atas tu le.

ni le kak sue. satunya² kazen yang memahami aku seadanya. ekceli laki dia yang kazen betol ngan aku. 

tanpa kak sue, aku tak bermakna hidup di kuala lumpur. kahkahkah.... 

baru nak bergambar kenangan satu keluarga, tetiber segerombolan sedara mara sampai

sekelip mata umh penuh

maktok dan sepupu dia yang susah nau nak bejumpa

tudung ijau tu pun kazen aku gak. laki dia yang kazen betol ngan aku

tak tau mana nak layan dulu. hahahah

maktok pun kejap bangun, kejap duduk.. dia pun panik.. hahaha... tapi tiap tahun raya kami mmg selalu ramai tetamu. sebab depa tau mak ada balik. time ni je la pun nak jumpa kan.

ni geng kazen melampau. persidangan meja bulat katanya. siap panggil laki sorang² soh datang dan citer ape yang hensem kat laki korang. aku cakap laki aku hensem, bulat dan dia manja. kahkahkah... giler kan! tapi seronok, hepi giler kami masa ni. gelak mengilai kalah kak ponti. hahaha

tak cukup geng ni. ada yang dah balik. takpe... tahun depan kita make sure semua hado ye. gambar ni mmg tak cantek aku amek dari wasap geng wanita gorjes. ha gitu.. tak hagak tajuk group. 

satu² gambar yang aku haku suker nengok walopon gambar ni kelabu hasap. homeiiii je dak qausar ngupa gitu. tahun depan no oksigen tau dik. mami nak lumur kunyit kat puting kamu nnt. betol... mami tak tipu.


21 dok ngomen:

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

tahun ni banyak tema purple kan kakak

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

alahaiiii meriah nyer!!

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Sangat meriah... :)

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

gambar sedondon family besar ko macam tahun lepas takde ke..heheh ingat lagi kuning uolls...ilike

NM03 said...Reply To This Comment

mimy,

mmg ade tapi gambar kelabu la... memasing tak ready sebab tetiber ada tetamu datang

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak tengok gambar pun dah nampak punyalah meriah:)

Rinna said...Reply To This Comment

Wahh meriahnyaa tgk uolsnyaa raya.. ramai yg datang yer.. seronok nengoknyaa..

Aidifitri seronok beraya sebab kita dah pose sebulan kira sambut kemenangan laa..kan.. kalau bulan lain tak pose nie.. hehehe..

Anyway selamat hari raya.. papel kita tahun nie yer.. :)

Aty_Fared said...Reply To This Comment

amboi qausar...tak lepas puting tu yer.. :) cantik gambar2 raya...

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Meriahnya raya ko bebs .....sangat riang ria di aidilfitri ni ..... :)

norhidana miswan said...Reply To This Comment

cantik tema ko sefamily kak...family beso semua bertema pink... mmg terbaikkkk.... itu yg seronok nyer raya family besar2.... meriah riuh rendah

norhidana miswan said...Reply To This Comment

cantik tema ko sefamily kak...family beso semua bertema pink... mmg terbaikkkk.... itu yg seronok nyer raya family besar2.... meriah riuh rendah

norhidana miswan said...Reply To This Comment

cantik tema ko sefamily kak...family beso semua bertema pink... mmg terbaikkkk.... itu yg seronok nyer raya family besar2.... meriah riuh rendah

eMMe said...Reply To This Comment

MERIAHNYE RAYA UOLS SIS... 1ST DAY RAYA UMAH MERTUA.. GAMBAR BANYAK TAPI TAK SEMPAT NAK TEMPEK KAT BLOG, NI YG JELES NI SIS.. HAHAHA..

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Sume gambar cantik cantik

aizamia3 said...Reply To This Comment

fuh.. memang happeninglah..
Moga tahun depan bertambah2 lagi happeningnya..

Qausar.. camane nak ajak dak Nuha borak.. huhuhu..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Ungu sentiasa menawan giteww

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

hahahaha...takyah tunggu tahun depan nok, lepas raya haji ni kalau gantung lagi puting,sapu aja kunyit...tak berat ke siap gantung rabbit tu? hahaha

NM03 said...Reply To This Comment

daddy z,

kalu tak gantung rabbit tu... dia campak entah kemana susah nak jumpa noksss... keje aku beli puting je la...

ameris said...Reply To This Comment

meriahh nya

lieyalatif said...Reply To This Comment

comel qausarrrrrr...songkok tu kalo qasar kerut mate seklai lagi mauu telungkup ke depan haahahaha...comel2...oksigen pun oksigen la beb yg penting die hepi ....tapi elok gak ko ajar awal2 cerai puting takut lagi lambat lagi payah...ko lumur laa asam jawa, nescafe....

attyfir said...Reply To This Comment

betul ckp mami.. taun dpn unty pun nak tgk no puting tu tau