Monday, November 18, 2013

meh aku nak citer...

tengah malam semalam, aku terjaga dalam jam 3 lebih. sebab ape.. sebab aku rasa satu badan aku gatal². mula ingat kena giget nyamuk tapi eh, bilik aku maner ada nyamuk. sekali aku garu, terus rasa mengenyam satu badan. hah.. dah kenapa. pastu plak aku rasa badan² aku bengkak mcm kesan kena giget nyamuk. bengkak tu besar dan merebak seluruh badan. nasib baik muka aku ok.

aku bangun mandi ok jam 3 pagi tu. beriya aku sabun satu badan. dah tu, dok kejap tu rasa gatal² balik. aduh... tak boleh tahan weh. aku kejut lakik. lakik bangun soh pegi ruang tamu. kang bukak lampu dalam bilik sedar plak dak qausar. dia bukan boleh time tido lampu tebukak. senang noo tejaga.

dah kuar bilik, aku bukak baju tunjuk kat laki. alah... ngan laki takkan nak malu dah kan. tekejut le dia, tgk bengkak abes satu badan. yang paling teruk tang peha ngan belakang. aku dah mcm ape tegaruk². lakik aku amek krim gatal anak aku, sape semua badan. sampai habes krim tu di sapunya. tapi aku tetap rasa mengenyam. aku amek minyak yuyi qausar, aku soh dia sapu jugak. lega la kejap sebab berangin. habes rasa berangin tu dtg balik gatal. tak lena aku nak sambung tido balik.

mula tu ingat nak mc dah ari ni. eh, tapi mcm tak jadi. sebab lakik kata dia bz ari ni. dia soh aku p klinik kat opis, minta cucuk. okey.. aku menurut perintah. dalam kete ko jgn tanyer la, mmg aku tak dok diam. begoyang² kete dibuatnya. sampai opis, aku citer kat nor. nor kata mungkin kena 'gegata'. betul ke aku eja tu? nor kata ari tu anak dia pun kena gatal gegata. mak dia garu ngan belakang pisau. tu petua orang dolu² kot. terus aku rasa nak pegi pantry pinjam pisau. hahaha

skang aku masih rasa gatal². jap lagi nak pi cocok. tak tahan dah... skang makin kuat rasa gatal kat kaki ngan belakang. sedapnya kalu ade yang tolong garuk skang ni.... tu je aku nak citer... tapi kan.... nnt kalu kena cocok kat vontot campaner... kita takottt.... agagagagaga!!!!


takde gambar tak best. tengok le kite yang makin hari makin mmmm... gebus gebas sungguh. dak qausar yang makin hari makin... mmm.... manja mengada, minta tangan hari². hahaha... aku marah skit mesti dia cakap no no no siap goyang² jari telunjuk lagik. pastu dah pandai buat² nangis. sakit jiwa! 

35 dok ngomen:

SangRatoo said...Reply To This Comment

mama sherry..kite pon penah kene gegata tu..sampai kene muka..adeh..ingatkan kene ulat bulu..takde plak pegi tmpt² yg ada ulat bulu tu..hehehe..tapi tak gi klinik pon..hari tu jgk ilang..tapi lambatla.. :)

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Weyhh..aku pnh kena..merenyam..

Mohd Selim Zainal said...Reply To This Comment

Assalammualaikum...

ingat apa tadi.. orait.

mselim3

pls: suspen aje...hehehe

pena rozie said...Reply To This Comment

Pernah gak kene....

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

arwah oph ckp biae kalo org kene gegate ni sebab dia keluar/balik time rembang maghrib...ko pegi mane heh?

NM03 said...Reply To This Comment

izwa,

aku kuar mkn ngan family smlm. aku salah mkn ker?? tak plak aku mkn benda pelik². ala... gatal niiiii

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

cepat sihat yee

emy pokden said...Reply To This Comment

Suspen tau...apa2 aku mc... mengada sakit skit je pun..heehe

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kalau petua keluarga kakak tak boleh garu dgn kuku, kena garu guna sikat. tak tahu kenapa.

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

anum pun pernah kena masa kecik2

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Memang merenyam wei klo kena gegata ni. Smoga cpt sembuh.

Eye_nee said...Reply To This Comment

tenyeh dgn daun sireh kata org tua2...dah tgh malam mana ko nak gagau kan sis kan...cocok jer lah jwbnya...

attyfir said...Reply To This Comment

selalu kalo amik injection tu ngantok ..

mamyharraz said...Reply To This Comment

sy pun pernah kena gegata ni
hadoii mmg mengagatal seluruh badan!

speedy recover ye awk.

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

cepat2 p klinik nanti asek garu2 melecet plak kulit

mak encik | SZ said...Reply To This Comment

errrrr
mandi rendam air garam!

lieyalatif said...Reply To This Comment

ish noks...aku bace pun rase gatalnye...akupenah kene dulu tapi kat kaki jek...geli tgk bintat2 tu naik...mmg injection jek yg leh settlekan kegatalan tu.... hope ko dah okey tau....

alah qausar tu mcm dayyan laaa...diva fofulerrrr katekan...harus manje melampau!

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Kah kah kah..
Kau cocok bontot la nok...:P

Nak cepat semboh...kau mintak doc tu cocok benda ni : PREDNOSOLONE + PIRITON..

norhidana miswan said...Reply To This Comment

kalu gatai2 mmg seksa kak kan... aku biasa gk gatai2 gitu tp aku sbb alahan ngn habuk2... dia gatal kt tgn ngn kaki tp takde bengkak2 cume ada rasa merenyam sgt2...

mmg kene cucuk baru lega kak...

wantie said...Reply To This Comment

kena apa tu. kena sopak garam ke? dulu aku pernah kena ko, mak aku cakap sopak garam, so kena mandi ngan air garam. ha hambek ko bancuh satu baldi garam pas tu mandi..

pedih ke main. pas sekejap ok dah..

tak tau la ko kena apa. mungkin alergik makan seafood kot. tak pe kena cucuk sedas. ok la tu.

ummiross said...Reply To This Comment

Cepat2 pegi klinik ye..

Seronok kan, tengok perkembangan anak, ummi pun tumpang seronok tengok qausar ni.

JunAina said...Reply To This Comment

Tempat kami gegata ni panggil kelopak garam. Cucuk jelah cara paling cepat nak baik tapi bukan baik pun cuma bertahan je tu. Sapu benda2 sejuk kot mahu.

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

asyik menggaru tuh yang tak tahan...

Dee said...Reply To This Comment

moga cepat sembuh ye..sian..gatal dah rupa apa ye tak..

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

aku baru kena hari tu duk menggaru macam hapa...seminggu gak la berparut...go doc dia ckp ekzema...huhu..at last aku makan shaklee zinc..terus kering

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Aku pun syak gegata....gegata ni ubatnya cucuk pastu doc bg ubat sapu. Huhuhuhu....

Ena's Stories said...Reply To This Comment

gatai sampai bengkak²..teruk gak tuh
harus di cucuk...cepat dia ilang nnti..cer try cer try...heeee

aizamia3 said...Reply To This Comment

dah pergi cucuk lum..?
Moga cepat sembuh.. nanti dak Qausar takdelah pelik tengok maknya asyik tergaru2.. ;)

misz sheyla said...Reply To This Comment

gegata tu ludah hantu tu ke??membe pernah kerna...sapu ngan air sireh baru ok sikit.... arghhhh geramnye tgok dak qausar

Kakcik said...Reply To This Comment

Kalau perlu cucuk, cucuk la. Kesian anak mak tergaru2 tak berenti

Amanda Suria said...Reply To This Comment

Better cucuk la....mmg gegata tuh....SA pernah kena.....

Nurfaezah Abdullah said...Reply To This Comment

kecian akak. semoga gatal2 tu semakin berkurangan. fae pernah alami. rasa nak je toreh part kulit yang gatal tu ngan pisau hehehe.

Anonymous said...Reply To This Comment

ko gatal lg ke...aku penah kena masa preg dan dlm pantang... amek injeksion pon x lut. obat nya minum air kelapa...

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Hari ni dah baik.ka blum. Dulu ms kecik kecik sll. Jd gatam cam ni. Garu sampai lenguh tangan

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Klu kena gatal2 camtu jawabnya nak kena gi kliniklah minta cucuk...huhu