Wednesday, July 17, 2013

popia azhar

assalamualaikum semua!!! ya ya.. cargas cargassssss... jgn nak malas². hahaha... bahagia kekdahnye dapat bangun saho pagi tadi. kakakaka... buruk perangai kan. yang tak menahan siap lakik kejutkan lagik. amboi lakik... tak lena tido ke bleh kejut binik pg tadi. ke kes kesian? muahahaha... ok, hari ni aku nak share popia yg paling best dekat ini. wah gitu! tak menahan promot mengalahkan aku yang jual popia tu.

popia azhar ni mmg femes sebab dia best! terlaris di mana² pasar malam kooo... semalam aku singgah param danau kali kedua. ha, baru dua kali aku terjah param tau. tu pun sebab tak sempat masa nak masak ape². singgah beli kuih je la... lauk pauk takde makne sebab aku kan anak yang derhaka, sentiasa makan kat umh mak je. mak yang sentiasa masak utk anak². hahaha... kali pertama kami pegi param danau, mmg tak perasan ade popia azhar, padahal depan sekali kot. pegi smlm baru pasan, tu pun lakik aku yang pasan, dia tgk orang berator kemain panjang. tgk² la ade dia jual kat param danau. mmm... ape lagi, harus la bungkus. mamat baju putih tu bukan lakik aku. lakik aku gomok. hahahaha... tu pasal aku blurkan muka dia.

ha, yang kiut miut baju biru tu baruk lakik aku. mu dah kenapa dedi, dah mcm nak solat istiqarah je depan gerai tu. hahaha... baru aku pasan baner popia azhar ni ejaan popia dia popiah... aku salah kah? popia dia mmg laris kooo... lakik aku klu mkn popia ni, mmg dia mengadap habes.

 ngupa dia mcm popia lain jugak. isi dia banyak dan tebal. ko nak campo sambal dia sekali pun boleh tapi aku suker buat asing. nak mkn baru cicah.

 sambal dia yang buat terangkat habes. nmpk biasa kan... tapi sedap gilak kooo... ko tgk keje malas aku nak salin kuah dalam mangkok, sekali ngan plastik aku masuk dalam mangkok tu. hahaha... 

 untuk tempahan, boleh la korang hubungi abg azhar yang hensem tu. hahaha... ni gambar aku amek kat psr mlm greenwood. abg ni siap cakap, femes la abg lepas ni. ye la bang oiiii. dia wat keje mmg lajuk giler.

hah... ni menu saho teman pg tadi. nasi goreng vodoh nama diberi. hahaha... tumbuk cili api , bawang ngan ikan bilis, goreng ikn bilis ngan sosej, campak teloq, campak nasi.. siap! igt nak sambung buat omelet si lieya tu, hah... mak temah dah kemalasan. dok bersin tak sudah² menangkap ke lobang hidung masa tumis cili n bawang. jiran boleh bangun terkejut hasil bersin aku pg tadi. hahaha.... mulanya lakik aku tak mau mkn, dah tgk nasi goreng vodoh aku ni, terus sengeh² nak jugak. tampa kang. kikiki


ok la uols... selamat bekerja!

50 dok ngomen:

Riedaffya ibrahim said...Reply To This Comment

wah, bestnye nengok popia basah tu..sini susah nak dapat....

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

feveret tu popia basah. tapi setakat ni tak pergi bazar lagi so tak merasa popia basah lah huhu

Mek Onie said...Reply To This Comment

popia basah feberet kita :D

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

sedap nampak nasi goreng tue

Kakzakie said...Reply To This Comment

Tergugat juga en laki dgn nasi goreng special itu ye hihi...

norhidana miswan said...Reply To This Comment

nengok popia bsh tu terliur teman, tp lum penah sekali pun pg bzr ramadan aku nih kak...teror tak?

cantik bekas ns goreng ko tuh kak, siap ngn sosej jd hiasan lg

pena rozie said...Reply To This Comment

Sedap tu....

lieyalatif said...Reply To This Comment

nak matik aku gelak tang pic lakik mu solat istikarah tu...wakakka...bertuah punye binik!

alaa kat tempat aku takde popia azhar nie...yg ade popia s ali jek..betul la nok gemuk2 hah popianye...aku percaye sedap sbb tgk dari isi dan kuah sos nye tuh.....

Eye_nee said...Reply To This Comment

kemain meriak bercerita dpat bgn sahur.....hahahahah..nasi goreng vodoh tu kenapa akk nmpak sgt tedappppnyaaa....

adarnadzmie said...Reply To This Comment

belom try popia lg posa ni... nnt leh pegi cari 2 3 ketul... sedappp nampak popia si azhar tu... haha..

nasi goreng vodoh pun sodapppp...hehe

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

Dah kenapaaa bagi aku terliur sekaliiiii???hoiiiii...

Haryati Faizal said...Reply To This Comment

alhamdulillah... ok la tu...

meazrynn said...Reply To This Comment

nasi goreng vodoh tu pulak yg nampak sedap.. hihi

wahida said...Reply To This Comment

akhirnya ko bangun sahur jugak....hahaha...


bekas nasi goreng ko tu dah sama mcm bekal anak aku si adik...bentuk star gitu...heheh...

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

sedapnya popia basah

wawa syaida said...Reply To This Comment

sedapnya popia....kat penang ni pun ada popia famous...dekat je dengan rumah...balik keja nanti nak gi beli lah :)

FnF Centre said...Reply To This Comment

Sdapnya...
follow me...
http://norfaezah-zakaria.blogspot.com/

Kakcik said...Reply To This Comment

Nasi goreng vodoh tu juga yang buat mak terliur! :)

~ yus ~ said...Reply To This Comment

mmg nampak sedap tengok popia tu, terlior tengoknya...huhu

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Amboi, rajinnye menggoreng nasi pepagi tu. Heheheh~

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

alamak dah terliur sudah ni !

aizamia3 said...Reply To This Comment

terliur den dibuek eh.. ;)

~MommyAida~ said...Reply To This Comment

Nasi goreng yang sedap gile..confirm terangkat kalau time sahur..mmg nk buatlah pagi karang..popia azhar tu, mmg mengancam lah!!

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...Reply To This Comment

dapnyer popiah tu..
menu sahur kite same kak..

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

POPIAH tu memang sedap.. dah penah makan.. suka yang goreng.. isi dia banyak.. ape pun sambal dia pun sodap nookkk...!!
vodoh2 nasi tu pun nampak menarik.. yg tak tahan nak cantek tu siap susun sosej tu lagi.. hahaha.. sabor je ler..

AdanyaKauUntukku said...Reply To This Comment
This comment has been removed by the author.
AdanyaKauUntukku said...Reply To This Comment

pernah gak up kat topik yang sama kat blog sendiri..popia dia memang terbaikkkkkk...



http://adanyakauuntukku.blogspot.com/2012/03/popia-basah-yang-best.html

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

kalo kat ipoh kan kak.popia popular popia ss ali namanya.mmg sedap lah.best gila.hehehe.hmm nasi goreng bodoh tu lah yg sedap selalunya.

Kella said...Reply To This Comment

hahaha.. lucu batul nama nasi goreng itu... =)

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

sy tau popia azhar...greenwood...ye since sy sekolah lagi femes ni..eh akak duk mana eh gombak ke

Amanda Suria said...Reply To This Comment

Tergoda plak tgok popia tu time sejuk2 ni....

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

sambalnya sedap giller..harus beli ni NM...nasi goreng vodoh yang sedap tau...

noly anna said...Reply To This Comment

sedapnye popiaaaaaaaaaaaaaaa..rase nak menangis tgk gmbr2 tu time puasa ni huhu

emy pokden said...Reply To This Comment

aku kan peminat popia..tp tak lehnak telan popia yg basah..yg goreng ok...wei..lawo mangkuk nasi goreng ko...hehehe..nasib dah sahur yer..mmg ko cargas lah..

wantie said...Reply To This Comment

hamboi.. ko pomot mcm ada syer plak ngan si popiah tu. aku pun confius jugak popia ke popiah. tak pe lah..

asalkan mend ayang kita makan tu sama je. popia ke popiah buang ke tepi. hahahaha...


hok aloh.. hidang kuah gitu je. tak pe tak pe nanti jimat sabun nak basuh mangkuk tu. kikikikik

Dee said...Reply To This Comment

dee tau satu gerai popia yg sedap kat param ss14..asal pegi queue panjang..percaya tak smpi skrg tak pernah dpt rasa sbb queue dia pjg tak hengat..x sanggup kot nak beratur..mau smpi azan aku masih kat situ..dtg pukul 4.30 pun dah panjang..kehkehkeh..

tp popia azhar ni kalau takde kat param..kat pasar mlm biasa agak2 ada tak? kehkehkeh..

Dee said...Reply To This Comment

salah type..seksyen 14, PJ..hehehe..

Aida Awie said...Reply To This Comment

Fav sy jugak tu...

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Wah bestnya tengo popia basah tu....kat kk susah nak cari lah...jarang2 orang jual..

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

KO kejam tau. Kecur liur haku.

AdaM Hawa said...Reply To This Comment

tengok nasi goreng tu.. terliur plak.. waduhh..

Nurfaezah Abdullah said...Reply To This Comment

haha nasi goreng vodoh eh. selamat berpuasa kak.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

slalu jgk buat nasi goreng vodoh..vodoh2 pun sedap..ngee

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

nasi goreng vodoh tapi pasti rasanya sangat pandai

Ratu Hatiku said...Reply To This Comment

sedapnya popia tu.... tp yg paling selera ns goreng vodoh ko buat aku terliur.. hihihi

cik_sue said...Reply To This Comment

bestnye popiah tuu..mcm sodapp joo...kat jb x pernah jumpe pun..

ieda immi said...Reply To This Comment

uishhh 70c ! ... kalau sedap berbaloi kan ..

huhuh payah nak cari org buat popia basah yg mantops !!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...Reply To This Comment

Salam...mmg nampak sedap popiah tuh!!

Puan Bui Junaidi said...Reply To This Comment

PERGHHHHH..MELELEH AIR LIUR...GRRRRR

Ainim Suju said...Reply To This Comment

nasi goreng tu buat saya lapar tengah2 malam ni kak