Friday, September 30, 2011

jgn tiru aksi ini !

pagi tadi saya ada cakap tercekek tulang kan.. nah, skang sudah ok. tak tahan rasa sakit dan pedih kat tekak, selain dari dah berusaha telan kepal nasi, itu mmg petua turun temurun kan, selain dah berusaha dengan gigih saya korek dan jolok² tekak sampai nak temuntah merah muker.. saya tawakal buat cara ini ;

amaran keras! 

jgn tiru aksi ini ! 

sangat bahaya !

saya buat sebab saya brutal !


hamek! korang percaya dengan ape yang telah saya lakukan? sila percaya seratus peratus! hampir pitam tapi saya kuatkan semangat. takut juga kot² terpotong anak tekak ke kan. tulang tu tercucuk betul² belakang anak tekak. takde cara lain selain saya bertawakal buat cara ini. ye... gunting itulah yang telah memberi kerjasama dgn saya dalam usaha mengeluarkan tulang tu. saya bukak sikit hujung gunting tu, saya jolok sampai dalam. masa saya buat aksi ini, saya mengadap ke arah cahaya supaya senang kerja² korek mengorek berjalan dengan lancar. jika ada teman sebelah saya, sudah tentu saya minta amekkan gambar bagaimana cara saya buat keje² tersebut. tak disangka, sekali tarik saje tulang itu berjaya dikeluarkan. hebat kan saya. tapi cara ini sungguh tak sopan dan melanggar akidah. hehehehe... 

lihatlah, betapa besar dan kerasnya tulang ikan tu. nak ku simpan dalam muzium opis. hahahaha.. lega rasanya, tapi tempat tercucuk tu rasa pedih sangat. mungkin sebab dah luka kesan dari jolokkan guna jari pagi tadi. terus saya berkumur takut ada kuman kat gunting tu. tapi mmg sebelum guna tu, saya tak terpk nak basuh atau lap ngan tisu kat guntung tu. bengong kan. harap tak tinggalkan kesan ape². banyak saya minum air sebab tekak saya perit. sebab tu saya tak suker makan ikan. nak² pulak tonsil saya yg semakin bengkak ni. senang benar tulang melekat kat tonsil tu. huh!

atas keperihatinan seorang sahabat, dia belikan saya eskim ni. rasa nak peluk ciyom je dia tadi. baik sungguh peel dia hari ni. mendapat kot smlm. hahahaha... tq chichi, kau mmg kawan yg best. sayang jugak kau kat aku kan! lain kali kalu nak beli eskim, beli semuanya coklat tau, aku kureng ngan vanila. hahaha... manyak songeh betui..  ^_^

tengkiu jugak pada epul yang sudi bagi coklat ni. tak sangka, baru sakit sikit, dpt perhatian lebih. hehehehe... itu gunanya berbaik ngan orang sekeliling kita kannn... syukur! tengkiu jugak pada kawan² yg sudi komen pasal tecekek tulang tu dan doa utk ayah mertua saya. moga Allah balas budi baik kalian.

akhir kata... selamat berhujung minggu buat semua. syawal dah habis, moh kita ganti puasa mana yg tertinggal tu. moga kita berjumpa pada ramadhan dan syawal tahun akan datang. insyaAllah...



patutnya ai turut berjimba bersama blogger² di mid valley hari ni bersama wahida. banyak sebab kenapa ai tak dapat turut serta. kempunan lagi nak jumpa blogger tersebut. wahida, kau mesti tgh enjoy skang ni kan... :(

80 dok ngomen:

AYuNG said...Reply To This Comment

ya ampun, biorrr betull.....besar la jugak tulang tuh....

ZaNa aDieyZa said...Reply To This Comment

kak, menggigil zana baca entry ni tau.. seram zana dgr akk cerita tu.. serius ngeri la kak.. betul2 x sangka akk berani baut mcm tu.. perrrggghhhh, sambil taip komen ni pun zana masih seram ok!

hope akk xde apa2.. take care yer kak..

Fara said...Reply To This Comment

Ya Allah! Jolok tekak dgn gunting? Dan besar gile tulang tu! Ouh! Nasib bai kselamat semua. Tindakan makan aiskrim adalah tindakan yang sgt bijak .Semoga luka cpt kering dan sembuh.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...Reply To This Comment

yang oiiii bahaya giler la
lain kali makan telan pelan2 na
OMG eskrim ngan coklat sedapnyer
]terlioq lagik

Tentang Kita said...Reply To This Comment

jolok pkai gunting...isk..isk...
ngeri betul

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kalau pergi dgn tekak terceik tulang pun tak syok juga niez... Syukur dah kelur tulang tu...

Huda said...Reply To This Comment

mak aih..besonye..bahaya tul..

Afikah Aziz said...Reply To This Comment

haippp kakak,gunting kot,perghhh berani tol,klu ika duk ikut petua org zaman dulu jelah hehe

ch000tz axoera said...Reply To This Comment

errrkkk...??? >_< terover brutal ni!

LiLy @ MumMyQiStInA said...Reply To This Comment

mak aii..bahayanye..Besar juga tulang tu..

azam said...Reply To This Comment

erk....bahaya ni....

kalau jumpa doktor pun dia pakai penyepit buat kuar gak....xdela pakai gunting

Musang said...Reply To This Comment

mmg berani mati tu siap pakai gunting

ratusiput said...Reply To This Comment

besar tu tulang tu....mmg sakit kalau tercekik...tp bila dicover ngan eskim...nyum2...sejuk jap tekak kan...mmg prihatin kawan2 NM..

~izan~ said...Reply To This Comment

besarnya tulang tu.ikan apa tu.

mmg hati kering ni buat aksi mcm ni huhu

munna said...Reply To This Comment

besar betul tulang ikan tu...nasib baik dah keluar

kakcik said...Reply To This Comment

Ngeri kakcik membayangkan macamana Niez guna gunting untuk keluarkan tulang itu!

ikatankasihku said...Reply To This Comment

minah brutal mane boleh trcekik tulang...kira tulang tu lah lagi brutal...keh keh keh

ummi_khalish said...Reply To This Comment

masya allah..terkodu jap..mmg menakutkan..bosa bobona tolang tu..takut den..hmm..tapi alhamdulillah,dah ok..makan aiskrim byk2 dn kurangkan makan pedas2 nnti luka dlm lambat baik..pesanan dari pahlawan agama padang pasir..hehehehe...

miloais said...Reply To This Comment

besar jugak tulang ikan yg tersangkut tu!
gigih uols guna gunting
tak sanggup iols nak imajin nokkk!~

Acik Erna said...Reply To This Comment

NM02..ngeri acik tengok gunting tu.
memang besar tulangnya....alhamdulillah dapat dikeluarkan..acik tau sangat macammana rasanya..dah pernah kena..

msredcheesecake said...Reply To This Comment

Mak ai... Brutal sungguh..... Kalu msred, nangis je la...

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

humaakkkaaaiii....tulang nyer pun dh beso itu ape tah lagi gunting nyer???

whitecappuccino said...Reply To This Comment

Ya Allah! memang brutal aksi ini..nasib baik berjaya keluarkan..jgn makan benda keras2 buat masa ni ya.

Ya ALya said...Reply To This Comment

alhamdulillah akak selamat.......

ct rahani said...Reply To This Comment

beraninya kak.. kalau sy pun x berani nak wat camtu.. so far x de lg pengalaman tercekik tulang ikan yg beso.. ishh ngerinya.. huhu..

btw.. hepi weekend ye kak..

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

sis.mmg brutal lah sis ni.hehehehe.dasyat lahhhh.sis mkn rakus sgt ke?

fiza said...Reply To This Comment

Ngeri mak baca nok. Siap pakai gunting tu. Beso tulang tu yer.

AzMask said...Reply To This Comment

mak aii besarnya tulang... dalam jugak tulang tu mencucuk tekak.. Apa pun syabas sebab berjaya meng operate diri sendiri. Sure gunting tu banyak kuman.....

Dah ler tu lepas ni jgn operate diri sendiri lagi.. manyak bahaya woo.. Len kali hati2 makan ikan... (eh membebel ker apa nih)..

MadaM LaLa said...Reply To This Comment

mmg brutal!
tp besor btul tulang tu
ikan apakah gerangan nyer tu?

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

xdpt bygkan camna korek dgn gunting tuh...bahaya benor tuh...

Tp Alhamdulliah semuanyer dah selamat...jgn buat sllu k...

mamasuri said...Reply To This Comment

ahhhhh..ko memang brutal beb...

h4ni3 said...Reply To This Comment

mak oii.. besaqnya!

Rinna said...Reply To This Comment

Mmg teror dan brutal.. jolok tekak ngan gunting..nasib baik tak luka..

Besar gak tulang ikan tuh yer.. ngeri lak nengoknya..

ejaMaria said...Reply To This Comment

Ya Allah apasal la nko pakai gunting... kepit yg guna buat cabut bulu hidung/ketiak tu takde ke... aduyai... sib baik dah ok...

Cikgu Tie said...Reply To This Comment

Besarnya tulang! Berani betul ye pakai gunting. Bersyukurlah kerana dapat keluarkan tulang tu kann!

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

besarnya tulang ikan ni.. harap makan eskrem tu rasa hilang sikit pedih tu.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...Reply To This Comment

salam
gua pun terlibat ke?

(saya buat sebab saya brutal !)

NM02 said...Reply To This Comment

@ZaNa aDieyZa

zana pk masa akak buat tu camner... gigil wooooo

NM02 said...Reply To This Comment

@Musang

berani mati tu idak le... hehehehe

NM02 said...Reply To This Comment

@ejaMaria

gua dah try.. tapi benda tu pendek

NM02 said...Reply To This Comment

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

hehehe... ai tak bermaksud yu...

Dinas Aldi said...Reply To This Comment

Adoi takut tengok tulang tuh! Nasib baik dah keluaq, semoga takda apa2 side effect naa, janji tulang tu dah keluaq dah, alhamdulillah!

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

sangat berani mati....huhhhuuu

rugi tak rakam macamana keluarkan tulang tu :)

farmys said...Reply To This Comment

ee.. seramnya tengok gunting tu.. mcm nak operation pulak..

sib baik tak tergunting anak tekak..
dah keluar mesti lega..

SYANI said...Reply To This Comment

Giler beranijolok ngan gunting.. Nak tanya, apa jenis font yang dekat banner blog ni? Cantik..

SueZ said...Reply To This Comment

pertama kali singgah blog awat..dasyat jugak awak ni, saya tengok gunting takut...besau....

sedap lah tgk aiskrim..blk nk beli gak lah


http://suezdairy.blogspot.com/2011/09/derita-seorang-gadis.html

mamaNoriz said...Reply To This Comment

uiskhhh, syukur semua selamat...

seram lak rasa :(

bukAn main melimpah makanan ek!

Pia said...Reply To This Comment

"mak aiii...besar gila tulang tu..akk pun penah buat entri pasal tercekik tulang dulu..seksanya hanya allah ja yg tau kan...hehhe..kelakar lah..lebih kurang sama jaa kisah kita..cuma cara ja lain2..."

nia said...Reply To This Comment

wooahh. kelu. hahaa. lucu pon ade ta pernah terlintas langsung dek akal nak jolok gunteng. :p follow u back. thanks ^^

Sz said...Reply To This Comment

ngeriiiii yuuuu...

azieazah said...Reply To This Comment

Gunting?? wooooooooo

Aidah said...Reply To This Comment

Syukur dah terkeluar tulangnya walalupun cara ganas habess. Tapi hari tu anak akak tercekik tulang ikan, serupa itu juga. Bawak gi jumpa doktor, macam tu juga kekdahnya tapi gunting dia spesel sikitlah.

idasm said...Reply To This Comment

pergh.. mmg giler berani r... rasa mcm tak percaya pun ada. tp nasib baik xde apa2 kan. selamat semuanya. tulang pu berjaya dikeluarkan, alhamdulillah. besar jugak tulang tu...

norh said...Reply To This Comment

ingatkan gimik ja..betul2 pulak..
syukur dah berjaya keluarkan tulang..

Ena said...Reply To This Comment

lorrrrrr...

bebetul rupanya... scary nye la.. siap guna gunting yg wat lg terkezut tu.. basib baik tak de apa2 dan akhirnya dapat jugak dikeluarkan tulang tu.. memg besar sungguh..

Run Away said...Reply To This Comment

wow...besar giler..nasib bek kuar..kalau tak memang sakit ar...Best dpat kawan2 yang bek kan..ambik berat tentang kita...;d

ibundo said...Reply To This Comment

ngerinya.....
alhamdulillah takde apa-apa..

siti murni said...Reply To This Comment

mak aih..besau nye tulang tu...
haih..berani yer awk guna gunting keluarkan tulang tu...huhu

paling fobia terlekat tulang..bab nak kena telan nasi kepal, telan air senapas..huhu...mintak le dijauhkan..

IxoR@ said...Reply To This Comment

aiyooo memang sangat brutal!

sy yg baca ni pun erkkk... seram semacam! dan memang tulang tu kan... pergghhh patut la degil sangat kan?!

hahahaha....

Fatin Mraz said...Reply To This Comment

besarnya tulang tuh.. isk2..
seb bek laa da berjaya dikeluarkan ye..
nway, selamat berhujung minggu to u too! :}

wida said...Reply To This Comment

ish nasib baik boleh kuar kan tulang tu..

delarocha said...Reply To This Comment

uishhhh... besar gk tulang tuuu

Papa Mifz said...Reply To This Comment

wah tulang itu nmpk sgt bosar n mengerikan...

sW33tdARLiNG said...Reply To This Comment

perghh mmg laa gerun tp kalau kita sendiri buat takpe, sbb kita sendiri boleh rasa

kzai said...Reply To This Comment

salam ziarah kt sini..

anamizu said...Reply To This Comment

ya allah besarnye tulang ikan tu =.='
alhamdulillah allah mengizinkan :)






luv,
cik ana.

cheqna said...Reply To This Comment

mak aihh ko kak..
sabo jela...
pepun alhamdulillah akak dah ok =)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

tu diaaa...boleh tahan juga besarnya tulang tu ye...

a'aa..ko ganas betoi la sampai guna gunting kan...nasib tak jadi apa2...

perghhhhh....bab makanan tu memang....walah.....

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

kalau sy, sy telan je buah laici huhuhhhhhhh

wahida said...Reply To This Comment

ko tercekik sbb rindu kat aku kan...tu lah...aku suh ikut jumpa blogger lain ko tak mo...sayang sgt kat cuti ko tu...

kalau tak, ko mesti tak tercekik sampai pakai gunting bagai...huhu...

NM02 said...Reply To This Comment

wahida,

ala.... aku malu sebenarnya... hahahaha


aku tecekek sebab kau tak jadi singgah opis lah.. aku sentap terus jadi lagu ni

~@mOi ~~ said...Reply To This Comment

dasyat la kak!! tak dpt nk bayangkan mcm mane akak buat...
beso jugak tulang ikan tu kan?? hmmmm.. scary

aTy _faRed~ said...Reply To This Comment

ya Allah...siyes ngeri nak bayang.... api kalau dah sakit tu memang sanggup buat jer kan kak..:) naseb baik tak ape2...yang penting..'ubat' tu sangat besh..!!! :)

shida said...Reply To This Comment

adoiiii besarnya tulang ikan

aizamia3 said...Reply To This Comment

fuh.. besar betul tulang ikan tu.. syukur takde pape..

Bui Junaidi said...Reply To This Comment

aduiii...baca ni jer dh buat bui rs ngilu..

DySha cHan said...Reply To This Comment

balas jejak~.. wah sis u ke yg mik pic ne.. nice lor.. n nampak sodap jer semua..:))

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

nasib baik ko terselamat dari tulang tu, kalau tidak tak peklah ko nak makan sekerim ngan cokelat tu. sedap.

ILA HonEyBuNNy said...Reply To This Comment

besarnya tulang ikan tu kak...

takoot den tgk....hehe

akuzle said...Reply To This Comment

sungguhnyer awk neh penggamble orgnyer. sy pon slalu cekik tulang. arituh, si Abg Imran plaks kena. tatau nk wat aper. nsb dier teruih ilang...cuak2!