Friday, August 19, 2011

bambam satu tahun

kami sekeluarga sangat gembira kerna hari ini bambam sudah setahun usianya. smlm pelik sungguh perangai dia. suka cakap kuat², bebel apetah lagi.. mengalahkan org tua, suka tunjuk kete, nak bejalan aje kejenya.. anak buah dan cucu sorang ni menjadi rebutan keluarga. semua rebut nak jaga dia, nak dukung dia, nak tido dengan dia.. mcm² lah. nnt kalu dah besar, lupa kat kami, siap kamu ye bambam.. hehehe

ini dia beberapa jam selepas dilahirkan. kesian bonda, 3 hari bertarung nyawa nak keluarkan kamu. sampai bonda nangis² tepon mummy minta maaf. hehehe.. bonda banyak salah ngan mummy ye.. muahahaha... akhirnya bambam kuar ikut tingkap jugak.

ni masa raya tahun lepas. bambam dah kuar bejalan raya umh sedara mara. tgk rambut dia, sangatlah tepacak tinggi. masa kecik, kejenya asyik tido, tido dan tido. ramai cakap baiknya budak ni.. mummy jawab balik, jgn puji sangat.. nnt besar jadi lasak. mulut mummy mmg masin. hehehe

raya tahun lepas, kami wat kenduri cukur jambul bambam. besaran kekdahnya. maklum.. cucu sulung. ramai betul sedara mara dan org kampung datang. masa ni mak tok masak banyak. alhamdulillah.. habis semuanya. eh, ada sup gear box rasanya...

tok ayah menjalankan tanggungjawab

gambar raya pertama bambam bersama keluarga. masa kecik, kepala dia asyik lentok aje. mana taknyer, asyik membuta aje..

balik kl, mak tok terus cukur rambut dia kasi licin. masa ni, sape yg baru tgk bambam mesti ingat dia lelaki

hasil simpanan duit raya yg sangat banyak, bonda belikan bambam rantai tu. lebihnya masuk simpanan. tak sajak betul muker ganas dia pakai barang emas.. hehehe

selang beberapa hari balik dari kelantan, bonda dan baba buat kenduri pulak kat umh di kl. tok ayah sponser tumbang kambing sekor. masa semua sibuk nak masak, mak tok soh bawak lari bambam ke umh mummy. mummy ngan daddy jaga bambam mcm nak pitam sebab bambam asyik melalak aje tgh mlm. mmg mendera betul dia masa tu. mummy sampai pening mcm nak pecah kepala sebab asyik terjaga tgh mlm.

masa ni bambam dah cerdik sikit. perangai menten ok lagi masa ni.

masuk time ni.. hamek.. hilang semua sifat pendiam dia masa cikenot dulu. dah mula tunjuk perangai sebenar dia. asal tak kena gaya, buang habis semua barang yg dia pegang, marah sampai berguling². mmg menurun perangai bonda kau dik.. hehehe

kakak syasya suker nyakat dia. pada awalnya, kakak syasya tak dapat terima kenyataan yang dia ada saingan baru. semua orang beralih ke bambam. sblm tu semua dok kerumun kat dia. ada je bambam dia jadi dengki, sampai merajuk ngan kami. dia cakap semua dah tak sayang kat dia lepas ada bambam. kelakar pulak. lama² kakak syasya dapat terima kenyataan. dia cakap bambam adik dia. walaupun dia suka sangat buli bambam, tapi dia sangat syg kat bambam.

buat bambam, kalu suatu hari bambam dapat baca kesah ni, ketahuilah.. kami semua menghargai dan bersyukur dengan kelahiran kamu kerana lahirnya kamu telah mengubah yang keruh menjadi jernih kembali. terima kasih Ya Allah kerna perkenankan doa dari hambaMu yang lemah ini.

bambam, nakalnya kamu sekarang ni. manjanya kamu sekarang ni, mengadanya kamu sekarang ni. tapi tu semua tidak pernah menyusahkan kami kerana kami semua terlalu sayang akan kamu. nnt mlm kita tiup lilin okeh. selamat ulangtahun kelahiran wan nur qalesya alia binti wan mohd sabki. kamu permata hati keluarga saat ini. tak mo noti² dengan mak tok dan tok ayah ye. mlm nnt kite jumpa..

beberapa hari lepas, bambam cakap sangatlah kuat dah mcm tejerit kekdahnya. sampai jiran sebelah datang umh bonda tanya knp ngan bambam. igt kena dera kot. hahaha.. padahal dia dok membebel entah ape². bambam....bambam...

55 dok ngomen:

sheera said...Reply To This Comment

syg bambammmmm makcik ni.......
lempangggg kangggg.....

NM02 said...Reply To This Comment

sheera,

bambam lempang ami balik baru tahu...

@cu SaYaNg said...Reply To This Comment

Hepi bufday bambam...moga membesar jadi anak yg solehah..amin

Eye_nee said...Reply To This Comment

BamBam hepi besday to uuuuuu....

ieda said...Reply To This Comment

ahahahah memang sgt2 bam bam .. geram tgk .. mcm2 keletah dia menjelang setahunn lum 2 -3 dan seterusnya .. hermmm x sabar nak dgr :))

eppy bday cayunk bambam .. semoga jadi anak kebangaan keluarga tau !

cik asam jeruk said...Reply To This Comment

alalalala tembamnye..memang bambam.rasa nk picit2 geram..hehee. kak join la duit raya bg kt bambam tu..hehe

wahida said...Reply To This Comment

aku suka tgk pic dia tgh tdo tu...


kalau kenang balik kisah sebak di sebalik kelahiran dia, jadik sebak kan?

AYuNG said...Reply To This Comment

dh betindik ehhh:)

lama dh ker?
comelll.....

NM02 said...Reply To This Comment

wahida,

kau jgn la jah... nnt aku ciwek.. hehehe...

kakcik said...Reply To This Comment

Selamat hari lahir bambam, semoga membesar sebagai anak yang cerdik, sihat dan solehah. :)

ikatankasihku said...Reply To This Comment

kejap jer masa berlalu...
bila nak ada gigi penuh tu..hihihi

shida said...Reply To This Comment

bambam.... selamat hari lahir dari acik cda....

ejaMaria said...Reply To This Comment

bestkan melayan kerenah budak... ;p


tetiba rasa mcm nak ada baby lagi... erkkkk...

Huda said...Reply To This Comment

dh setahun ye:) alhamdulillah..mommy suke cite psal bambam kat blog dia..moga bambam membesar jadi anak yg baik :) amin

cheqna said...Reply To This Comment

happy birthday bambam
moga jadi anak yang solehah berjasa pada semua ahli keluarga ye =)

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

selamat hari lahir bambam!!!mmg gebussss mase dia keluar!!!humaaakkaiii...

Fitri Senin said...Reply To This Comment

Happy birthday to miss bambam. Jadi ank yg soleh ye. Dia jerit kuat2 tu sbb praktis nak jd penyanyi!

azam said...Reply To This Comment

fuh.....mmmbam sungguh,,,,hehehe

selamat hari lahir

Zura said...Reply To This Comment

dh setahun nie nti byklah pi'ilnye..heppy bday tuk bambam..

adarnadzmie said...Reply To This Comment

eppy bufdayy Bambam... cantik nama bambam... moga jadi anak yang baik buat keluarga......

fazilzura said...Reply To This Comment

wahhh tomei nye dak bam2 ni .. rs nak gigit je dak tomei ni

Dee said...Reply To This Comment

happy birthday bambam...eh..qalesya lah..malu nti besar2 org panggil bambam2..hahaha..

miloais said...Reply To This Comment

rambut cacak betul
cute lah dak sorang ni
montem dan tembam pun ye jugak

rasa nak gigit2 pipi monggel tu!

lieyalatif said...Reply To This Comment

olololo tomey2nyeeee.....dah setahun kan...tak lari air wajah si comey ni dari bb kan.....tak tahan tgk body ketak2 tu.....rase nak gigit2 jek ...

bujal X said...Reply To This Comment

bam bam dengan kakak dia muka lain2 kah?

fiza said...Reply To This Comment

Bambam yang tomei, ♪♫ happy birthday to you ♪♫

NM02 said...Reply To This Comment

bujal,

itu bukan kakak dia le.. itu dua pupu dia

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...Reply To This Comment

hepy besday bambam..jd anak yg baik ye cyg.. bdk, kalau nakal masa kecil xpe, pintar...biar dia blaja..:)
sukanyerr tgk gmbr anak2 tido...

mamaNoriz said...Reply To This Comment

alolor, sayangnye...

buah hati pengarang jantung kan...
buat apa pun kite layan je...

semoga comel bam bam membesar sihat dan kuat di bawah lindunganNYa, jadi anak yg solehah dan membahagiakn ibubapanya...ameennnn

Chik Att said...Reply To This Comment

bambam.... memang bam heheh

Anum said...Reply To This Comment

bambam memang tomei
great

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

hepi besday Bambam!!

LiLy @ MumMyQiStInA said...Reply To This Comment

Happy B'day bambam..
moga membesar dgn sihat & menjadi anak yg solehah..

CWM Safari said...Reply To This Comment

teringat plak kat anak sedara yg sorg tu. rindu sih!! arap2 raya nie dapat jupe. BTW cute la bambam..

Mommy Fara said...Reply To This Comment

comel betul si kenit tu....Happy Birthday sayang! Muahh!

ajumohit said...Reply To This Comment

Bambam yg comel, mintak hadiah kt auntie niezza tau!! Hihi

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

bambam yg sangatttt tembam

misya said...Reply To This Comment

geram jer tgk bambam ni,selamat hari lahir

So Shy Lady said...Reply To This Comment

hihi muka ganas pkai rntai emas
happy birtday bambam :D
takmo nakal2

aqishah said...Reply To This Comment

alahai bambam tomeiinyer.. jgn noti2 k.. jgn jerit kuat2 yer :p

~izan~ said...Reply To This Comment

syasya tu mata dia cantik sgt!

bam2,hepi besday..dah pndai baca,bukak blog ni tau..baca semua kisah2 kamu yer sayang..

Cik Bambam said...Reply To This Comment

happy birthday cik bambammm eh bambammm!! heheheheh..

eLLy said...Reply To This Comment

hapy bday bambam .. walaupun hidung kemek tapi tetap chomellll ;p

kasihredha said...Reply To This Comment

happy birthday bambam
semoga mjadi anak yg sollehah

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...Reply To This Comment

hepi bufday bambam...
geram betul tgk pp yg colat tue

Run Away said...Reply To This Comment

olo....cute nyer...mcm nak gigit jew...;d

eMMe said...Reply To This Comment

hepi busday BamBam, moga BamBam cepat besar n jadi anak yg baik dan berjaya suatu hari nant...

AzMask said...Reply To This Comment

hepi besday bambam.. jadi anak yang solehah. dengar cakap bonda ayahanda mummy daddy maktok tokayah & semua yang menyayangi bambam..

~ yus ~ said...Reply To This Comment

hepi birthday bambam..:)

[sutera kasih] said...Reply To This Comment

kiranya bambam ni pengikat kasih sayang dlm keluarga la kan..bertuahnya kamu bambam..dh la pipi tembam..eeee geram nk cubit hehe

ZaNa aDieyZa said...Reply To This Comment

happy birthday bambam.. untung jadi cucu sulung ni.. semua syg lebih kat dia kan.. gie mana2 semua nak dibelikan untuk dia kan.. jangan noti2 yer bambam.. meh auntie zana cium cikit, mmmmuuuuaaaahhhh!

zafiera said...Reply To This Comment

hepi bufday bambam..nt dtg umah cik zu ye leh main ngn aina mst best giler tgk kamu berdua menakal..

Nazri Razra said...Reply To This Comment

Bulatnye muka. Comeiii.

wida said...Reply To This Comment

wah..kecik2 dah pakai rantai emas.
mami jarum lah bambam ni..cayang sikit

ct shah said...Reply To This Comment

happy birthday qalesya yg comel.dah ajar salam tak kak ena?nak dekat raya nih..hehehe..