Thursday, July 21, 2011

kajian di hari khamis

hi yu ollsss... n3 kali ni mari kita layan kajian kesihatan yg ai sempat snap
utk dikongsi bersama

korang makan ikn sardin tak? uisshh... ai feveret sesangat ngan ikn sardin ni. setengah org ckp  ikn sardin tak elok utk kesihatan.. entah le yg mana benar.. tapi kalu sardin ni utk elak nyanyuk, jom pakat makan  ikn sardin mulai sekarang. tua esok ai masih boleh ingat siapakah fahrin ahmad.. auchhh!!! akekekekeke ^__^

hohoho... wanita² sekalain!!! sila amek perhatian.. sangat bagus ye kalu mkn epal ijau ni... kalu korang nak tahu, stok epal ijau harus dan wajib ada dalam fridge umh ai. ai ngan hubby b4 tido harus makan epal ijau ni dolu.. suker beli kat psr mlm sri gombak, 24 biji seploh hengget... cer baca perenggan kedua dan terakhir tu.. ianya sesuai utk kaum lelaki jugak kannn..

mmm... rupenya rebung juga ada khasiatnya ye.. saya suker rebung masak lemak cili api tak kesah la lauknya ayam ke.. ikan masin ke.. daging ke.. korang makan rebung tak? kalu ke pasar, ai suker beli rebung yang dah siap di kupas..

 oh ye ke.. saya suker mandi.. habis camno??

kajian kesihatan ni saya snap dalam majalah harmoni keluaran mei 2011. muka depan majalah ni RCW. cantekkan dia.. iyelah, makin cantek la dapat getah muda.. sbb dia betul² jaga kesihatan. eh, bulu mate pelesu satu! auchhh!!!!


jumpa lagi di lain kajian.. ^_^ 

.

.

ape komen yu ollss plak

62 dok ngomen:

Mama Gee said...Reply To This Comment

ikan sardin ~ seminggu or 2 minggu sekali makan..

epal hijau ~ non ado...tak suka...

rebung ~ sebulan sekali kot..


adess camne lah nk sehat...camni..hehe

Mandi tak pernah lebih 3 kali sehari...

wida said...Reply To This Comment

sardin n epal hijau tu selalu lah mkn..
tp rebung x mkn lah..hehe

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

sardin: kadang2 makan..tp nak masak..(selalu loya..coz D cepat rase mual bila bau hanyir)

EPAL IJAU ;tak suke..sbb masam..lagipun D study..n D pernah bace..epal ijau ni tak sesuai utk org menghafal..sbb dia mengecutkan otak (tak tahu betul ke x)

rebung: resdung..org tua2 kate..pantang org resdung...rebung ngan terung....

mandi: erkkk...ikut situasi..kalau time panas n asyik berpeluh..keje mandi jelah...

sekian

wardah @ fie shah said...Reply To This Comment

cantik gila RCW ni kan kak ena? rebung sedap!

sha a.s said...Reply To This Comment

gud info...sardine marbeles...xde lauk lain pn xpe...ehehe...

epal ijo mmg suke gile jugak, tp tang rebung tu terus BATAL....







*x reti mkn

~ yus ~ said...Reply To This Comment

dah lama tak makin sardin, asben akak tak suka...huhu

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

SARDIN..peberett saya..tak susah ajib..beli sardin je..EPAL HIJAU? sedappp..tapi jarang² makan.. REBUNG?SALAH NO!! hehe..kite tak makanla..tak pandai...nyeh nyeh..ok RCW mmg cantek! :)

misya said...Reply To This Comment

sya x suka rebung tp kalau sardin,huhu suka 200%

♥cikmOt♥ said...Reply To This Comment

ye ye...saya pun suka sardin...
harap jadi cam RCW...cantik sikit pun jadilah...hahaha tetiba

bujal X said...Reply To This Comment

sardin fresh banyak la kahsiat kot~haha~

Aku said...Reply To This Comment

aku suka umbut kelapa... mana nak cari? apa khasiat?

~izan~ said...Reply To This Comment

semua izan mkn hehe..buruk lantak sungguh bunyinyer..

sardin lauk plg senang n mudah bila angin malas melanda utk masak2..huhu

mamasuri said...Reply To This Comment

aku tak reti nak makan rebung ler..rasa apa yek???tapi sardin dalam tin tu mmg stok 5 ketul tiap2 bulan...hehehe...

Mommy Fara said...Reply To This Comment

saya suka epal ijau tp skg nie klu mkn, mcm nak luruh gg...gg tak kyat dah! dah tuo!

rebung feveret den okeh! lagi kuat bau lagi den suko!

miloais said...Reply To This Comment

iols kalo ikan sardin dalam tin makan lah... yg sekor2 kat pasar tu... tak penah beli pun...

RCW tu... bulu mata pelesu 3 tingkat tak penah tinggal ehhh!
heheheheh

cikbedahlaser said...Reply To This Comment

aauuwww.. makin malas la ai mandi pasni.. akakakakakak

ajumohit said...Reply To This Comment

emmm ikan sardin beli kt pasar tu, rebus, goreng cicah kicap, limau and lada skit..pehh meleleh

ejaMaria said...Reply To This Comment

ikan sardin memang baik... tapi kalau nak makan beli ikan sardin yg mcm dalam gambar tu - yang fresh... bukan sardin yg dlm tin... yg tu dah banyak bahan pengawet, perasa dan pewarna - memang tak baik utk kesihatan... ok neeza... ;p

seeloknya jgn / kurangkan ambil makanan dlm tin mcm sardin - ni nasihat doktor utk adik ipar Maria yg pernah kena kanser...

take care...

aizamia3 said...Reply To This Comment

dah lama tak makan rebung.. dulu selalu dapat sebab arwah wan selalu masak guna rebung yang dibuat sendiri bukan beli.. sedapnya..

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

Euuuuwww................bulu mata 1!!

Adyla said...Reply To This Comment

bagus la info akak nie..so, same2 la kite menjaga kesihatan..:)

Lelaki Ini said...Reply To This Comment

thanx info!
thanx bg sy cuci mata!

Anum said...Reply To This Comment

maybe sebulan sekali makan sardin
epal hijau.. kegemaran tue..

anyway bagus info k.ina nie
thanks ek

ubi said...Reply To This Comment

RCW..pucuk mude?..uh uh..panass!..

AI said...Reply To This Comment

- ikan sadin dlm tin yg dah proses tu yg x elok dimakan sbb ade bhn kimia...kan kan

cheqna said...Reply To This Comment

kak...
nanti ai p beli....=)

eB ezrin said...Reply To This Comment

ha ha ha, bulu mater palsu ;p

aDieyZa said...Reply To This Comment

husband zana suka ikan sardin ni.. selalu jugak zana masak lauk ikan sardin ni..

epal hijau mmg kesukaan zana!! suka sgt!

rebung?? x suka makan.. huhuhu..

thanks for info sis!!

♥ Kasut Pink ♥ said...Reply To This Comment

ikan sardin goreng tepung, goreng garing2 sedap tau..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

semua yg ditayangkan tu kita pun suka tau...lg2 rebung...TAPI tu la bab mandi pun kita memang suka mandi byk kali gak tu...abis mcmana nak buat ye...hehehhe...

ct shah said...Reply To This Comment

i likeeeee epal hijau..
mmg wajib ada dlm peti ais umah saya jugek.tapi saya jeles kak ena beli epal tu rm10 dpt 24 bijik.saya beli kat nsk rm10 dpt 15 bijik jer!haish,pas ni kena ajak hubby gi pasar malam gombaklah.kak ena,buah2 kat situ fresh2 tak??

fazilzura said...Reply To This Comment

kite pung suke mandi , cmner?

x selalu makan sardin, kecuali sandiwsh heheheh

kayzie said...Reply To This Comment

bgus tu mkn epal ek..tp org tak suka epal ijau..asyyaaammm

Eye_nee said...Reply To This Comment

Sardin mmg feberet tp dalm tin punya...mandi kurang..hikhik..itu akk la.....epal ijau..time demam2 jer baru naka makan..rebung..sesekali jer makan...uhhh...nak kene ubah kekerapan memakannya ni....

iPai said...Reply To This Comment

jangan mandi selalu kot .. heheh .. krim2 boleh effek kanser ..

NM02 said...Reply To This Comment

ct shah,

haruslah fressh... kau bli kat nsk besar2 kot.. kat pasar mlm tu tak le besar mana, tapi ranggup. tu yg kami suker.. nak kirim ker?

10 hengget dpt 15 biji mahal la derrr... kalu psr mlm biasa pun 10 hengget 20 biji woooo

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

sardin fres la ok..yg tak ok tu sardin tin..

mamaNoriz said...Reply To This Comment

ikan sardin tu mmg bagus NM cuma bukan srdin dlm tin...sebab ia diawet lama smpai tulang jdi lembut, tu yg tak elok kot...

tapi i loikeeee bab 'ingat Fahrin ahmad' tu....hahahha...

Fieza79 said...Reply To This Comment

dapat ilmu bermanfaat hari ni hehee...

yup suka makan ikan sardin fresh..sebab rasa dia sedap bila buat goreng..

suka mandi gak..tambah sekarang tak terkira kerap nya mandi sebab panass..huhu!

wahida said...Reply To This Comment

adeh la si mekap tebal tu....

berlakon sakit pun, bulu mata tak nak tanggal...nyampah!!

ikatankasihku said...Reply To This Comment

i like ikan sardin....
mcm ni lambat lah aku nyanyok nanti...
keh keh keh

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

ikan sardin memang susah nak belilah.. nak menyiangnya tu yg tak sanggup nak tgk isi perut ikan sardin..

epal hijau bila betul2 terasa teringin je..

rebung memang tak makan.. entahlah tak pernah cuba lagi..

mandi.. kalau sehari panas dekat seploh kali mandi.. aduhai..

aTy _faRed~ said...Reply To This Comment

tak suker ikan sadin... tak suker epal hijau sebab masam sanat.. abes ar saye.. cepat nyanyuk n cepat monopos nanti...kene belajar makan ar nih..;p

adarnadzmie said...Reply To This Comment

ikan sardin fresh buat gulai sodappp... isi dia lembut... hehe...
thks for info....

b a m b a m ' s said...Reply To This Comment

makan epal hijau utk diet jugakkk!! hehehehe..

Cik Ina Do do Cheng said...Reply To This Comment

u sardin memang forever sedap.rozita tu kalau tak make up lagi cantikkan.

Mama_Fatin said...Reply To This Comment

ikan sardin buat kuah laksa sodap..hheeehe . ikan sardin yg dimaksudkan ikan sardin fresh la kot no...bukan dlm tin hihi

makdara TERdiva said...Reply To This Comment

cover majalah pengantin pun muka RCW..bila lah muka MDT nak masuk majalah..eh!

syariza09 said...Reply To This Comment

ok pasni kena cari ikan sardin, sardin fresh ok, x mau sardin dlm tin

qemaishak said...Reply To This Comment

eh kak sardin tu sardin lam tin tu ke atau ikan sardin segar? dua-dua suka hihi
epal hijau memang favourite, rebung tak suka sangat tgk masakan juga dan mandi ikut keadaan tapi xkurang dua kali sehari hehe

ieda said...Reply To This Comment

wah2 mari ramai2 makan sardin .. kena beli stok banyak2 nie :)

munna said...Reply To This Comment

DAH LAMA TAK MAKAN SARDIN......

Aleyn said...Reply To This Comment

Faveret anak dara ku..makan sardin ngan telur dadar...tiap2 ari pun bleh...tanpa jemu..huhu

Aleyn said...Reply To This Comment

Faveret anak dara ku..makan sardin ngan telur dadar...tiap2 ari pun bleh...tanpa jemu..huhu

nieda said...Reply To This Comment

epal hijau mmg tau bagus..yg lain tu baru tahu..tq for sharing

[sutera kasih] said...Reply To This Comment

RCW tu mmg lawa hehe

good tips..thanks kongsi2 :)

Ann Huda (Ate) said...Reply To This Comment

Fakta tentang mandi itu sangat menarik minat Ate...

GaRy™ said...Reply To This Comment

epal hijau??... wokeh!! XP

Gieyana said...Reply To This Comment

wahhh..rajinnya kamu nok..

thks for sharing..:)

Eyra Rizal: Your MUA said...Reply To This Comment

ADE LAGI BEBERAPA DATE AND TEMPAT KOSONG UTK RAMADAN PROMO MAKEUP CLASS DI SHAH ALAM!! SESUAI UTK SESIAPA YANG NAK MELARAM TIME RAYA NANTI! BELAJAR TEKNIK2 MAKEUP YANG SIMPLE , TAPI GLAM TIME RAYA NANTI!
HARGA BIASA: RM150-RM200
SKRG HANYA RM95 SHJ!!!
time: 10:30-3:30pm
WEEKDAYS: 2/8, 4/8,9/8,11/8,16/8,18/8,23/8,25​/8
WEEKENDS: 30/7,31/7,13/8,14/8,20/8,21/8
SMS TO 016-2128740

ieja amieja said...Reply To This Comment

hehehe..tuh mmg ikan peberet..
tiap2 mggu mesti ada w/pun ada ikan len..tp epal hijau???kureng ckit walau dah terbukti khasiatnyer..rebung lagi ler, x leh masuk tekak...

@xiM said...Reply To This Comment

saya suka sardin maknanya susah la nak nyanyuk nanti yek.heheee