Friday, July 22, 2011

mak oh mak


mak
aper
naper dok simpan lagi benda lama ni
gapo dio?
org dah tak pakai la mak
ape dia?
nak cocok celah mana skang ni
ok aloh, royak gak gapo dio
tau la nak raya, tapi kat mana mak nak dengar benda ni
mu buleh royak dok gapo dio!!

[oh, mak ai kat dapo ketika itiuw]

ni ha... mak simpan lagi kaset lama ni wat gapo
kaset gapo gak?
aloh, ni.. dalam lemari ni, ada dua

[mak pun dtg ke arah aku]

hehehehe... sajo jah, sayang nak buang
haah la.. sayang wat gapo, benda dah tak leh nak dengar
simpan je la.. sayang la, jamal ngan ct punyer tu..
hok ramlah ram tak tahu mana hilang
mmm la haiii... 

[aku pun simpan la balik dlm lemari entik dia tu]

korang nak tahu gapo dio
ni ha
.
.
.
.
.
.
.


ini nostalgia namanya
dulu mmg banyak koleksi kat umh mak ai
tapi dah banyak ke tong sampah
tapi yg dua ni tak tahu mana dia jumpa dan dia masih simpan
yg selebihnya adik² ai dah buang diam² gamaknya
korang nak tahu
mak ai kan
minat gilers ngan kak ramlah
mak ai kalu nyanyi lagu ramlah
penuh emosi tuuuu
kan mak kan...

eh, mak ai balik kampung
nnt balik kl, bawak stok budu byk² tahu mak
stok bulan pose
cicah ngan ikan sardin goreng garing
sedappppppp


ok la noks noks semua
itu je kesah utk hari ini
^_^

36 dok ngomen:

~ yus ~ said...Reply To This Comment

hehe...dulu2 masa lagu ramlah ram kau kunci cintaku tu, akak minat jugak...hahaha

bujal X said...Reply To This Comment

saya simpan lagi kaset ramli sarip saya~haha~

hani@debumelukut said...Reply To This Comment

akak pun suka suara jamal tu.

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak baca ulang-ulang nak fahamkan Niezza :)... Kelakarlah. Kalau kakak suka lagu raya P Ramlee dendang perantau...

ajumohit said...Reply To This Comment

nostalgia tu niezza, nak plak siti nurhaliza tu suara dia kan best nyanyi lagu2 asli ni...sian mak hehehe

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

sayeeeeeeee mok!!ekeekk...

Ati Masrif said...Reply To This Comment

eh...sama dgn kitalah
suka sangat simpan benda2
lama ...walaupun tak leh guna

sayang ooh....memori indah tu :)

misya said...Reply To This Comment

biarlah mak u mak buat koleksi kaset tu

sha a.s said...Reply To This Comment

kaset2 cmni still ade kt umah Sha...tp kt stor la...dlm kotak yg x penah dibukak sejak abis skolah! ekekek

ikatankasihku said...Reply To This Comment

wo a loh, mema la dio dok simpa hok nih..
peberet dia tu kot..menggamit memori la tuh dulu2, denga lagu nih sambil maka nasi cecah budu.... :)

Eye_nee said...Reply To This Comment

sentimental Value tu noksss....

wahida said...Reply To This Comment

nok, Dee citer cara buat budu terus aku rasa mcm geli seminggu nak mkn...

seminggu je la...haha!!

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

kat rumah pun masih ada lagi 3-4 keping kaset dan vhs yg lama. buat koleksi jer lah.. sayang nak buang

-oP_ida- said...Reply To This Comment

antik tuh sis...nostalgia...eheheh
peminat setia kak ram erk.....terbaik laa makcik..eheheh

glurppp BUDU cicah sadin goren garin....alalalal..menu baru nak cuba la pasnie.......selalu budu cicah ngan ikan bakaq jaa..ehehehhe

Teratak Hami said...Reply To This Comment

Akak pun masih simpan lagi la ... sentimental value!!!

Mommy Fara said...Reply To This Comment

Hehehehe...nostalgia dulu-dulu. Kaset. Saya pun pnh beli kaset. Hahahaha.

Karipap cicah budu? Okeh~

kayzie said...Reply To This Comment

yg lama tu yg syng kak..:)

fazilzura said...Reply To This Comment

wahhhhhh dh lama sgt x tgk benda ni heheheheh ... sgt2 nostalgia... penuh sentimental value

ejaMaria said...Reply To This Comment

eh...simpan je la... lagi 10 tahun dah jadi antik bole masuk muzium tau... cube nko cakap ngan buadak skrg pasal kaset... mana diorg tau... simpan jgn tak simpan... ;p

cheqna said...Reply To This Comment

cheqna simpan lagi...belambok weh....
hahahahaha

Rinna said...Reply To This Comment

Esok kalau nak cari kaset dah tak leh carik dah.. leh simpan tuk tatapn cucu cicit..laa..nostalgia..tuh :)

AI said...Reply To This Comment

- biar la dio simpan wat kenang kenange...

Cik Ina Do do Cheng said...Reply To This Comment

jangan buang, kalau akak pun simpan lagi. piring hitam raja gelek ada tak?

ieda said...Reply To This Comment

ekekekk adoii dikkk mok nye minat samoo ehh ngan akak .. nak2 pak jamal dillah tuuuu .. perghhhh sepanjang zaman dikk wehh !!! :)

mamaNoriz sini.. said...Reply To This Comment

best wooo dgr lagu lama...
nostalgia kan...
imbau zaman muda...huhuuu

Yan said...Reply To This Comment

kelah mak mu.. Akak pun suka Siti punya lagu raya..Alahhh nak posa dahhh..

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

nostalgia tu harus disimpan.

mama maman said...Reply To This Comment

memori la tuh... hhhee..:))

fiza said...Reply To This Comment

Mok...cuba nyanyi sket, kita nak dengar...hehehehe...

GaRy™ said...Reply To This Comment

sori!!! bukan x sudi follow balek... hari tuh tunggu loading lambat.. so gary komen & terus tutup... lupa follow... huhu~.. sori... dah follow cne... hehe... ^^"

qemaishak said...Reply To This Comment

weh kak, ore klate gak ko ni? i like budu...

ayulicious said...Reply To This Comment

jgn x tau ade lg kaset dlm kete.... kaset nora kau!!

[sutera kasih] said...Reply To This Comment

wahhh klasikkk gitu hehe

slurppp nk budu jgk kak :)

~izan~ said...Reply To This Comment

skrg nk pasang kaset kat mana ek? hmmm...

tp tu mesti byk lagu kenangan ibu u dlm tu hehe

@xiM said...Reply To This Comment

saya tak pernah minat siti nurhaliza..tak taw pasaipa.huhuhu.saya lagi minat ning baizura.:)

NM02 said...Reply To This Comment

axim,

perhhhh... minat bibir tebal eh..

baru tau skang... mesti tgh cari yg set2 mcm tu kennnnn ^_^