Friday, May 6, 2011

n3 tanpa gambar

assalamualaikum semua. salam jumaat penuh keberkataan semoga kalian sentiasa dilindungi oleh Yang Maha Esa. hari ini n3 tanpa gambar. emosi pagi ni seperti ada yang tak kena. bukan kerana masalah rumahtangga, tetapi jiwa aku skang terasa bagai ada sesuatu yang tidak kena.

sebenarnya aku rindu giler nak balik kampung belah mak di kelantan. rindu pada pakcik dan makcik disana. rindu pada sepupu sepapat, anak² kecil, aku rindu nak tolong kazen aku cik na menjual mee celup yang femes kat depan umh dia. aku rindu nak naik motor keliling kampung, angkat tangan kat orang kampung bila lalu depan umh diorang. aku rindu nak dok depan anjung rumah, menikmati ubi rebus cicah gula, kopi panas. aku rindu nak jalan² dalam kawasan pokok getah belakang umh di kampung sambil kutip buah pokok getah, rindu nak lepak kat pondok kawasan sawah padi, rindu nak singgah umh sedara mara bertanya khabar, rindu segalanya...

aku juga rindu nak balik umh mak mertua aku kat banting. aku rasa skang ni banyak sangat halangan utk melakukan semua itu terutama utk balik banting. bila hari bekerja, selalu sebut pada en. suami supaya jumaat lepas balik dari keje, terus balik banting. tapi bila tiba hari yg ditunggu, mesti ada saje halangan dan kadangkala niat tu terus hilang mcm tu aje. bukan melupakan keluarga disana, terutama mak, ayah,  adik² iparku, nenek, kak izan dan keluarga, merekalah yang paling rapat dengan kami. tetapi ada sesuatu yang menjadi penghalang kepada kami utk balik ke sana seperti sebelum ini. aku binggung.. aku risau, aku sedih, pilu dan perkara² inilah yang boleh membuatkan aku menitiskan air mata. aku rasa sukar utk menjadi seperti dulu di mana setiap minggu kami akan pulang ke banting menjenguk keluarga di sana. luahan ini bukan bermaksud aku dan suami bertengkar dengan keluarga disana. tidak sama sekali.

hari ni aku lebih banyak termenung. memikirkan masa akan datang, memkirkan usia, memikirkan keluarga, memikirkan mulut² orang yang tak sudah² sibuk pasal kehidupan kami. kami bahagia, tetapi mereka lebih susah hati dari kami yang diberi ujian dari Allah utk mendapatkan zuriat. aku berpegang kepada rukun iman dimana pertama, percaya kepada Allah. Allah pilih kami utk menguji sekuat mana kami boleh terima ujian dan dugaan darinya. aku percaya, Allah turunkan dugaan ini ada hikmahnya. kalau aku sentiasa fikir dengan masalah manusia yang tak reti nak jaga hati orang lain, aku boleh jadi giler! rukun iman yang keenam, percaya kepada qada' dan qadar. kami bertawakal, kalau dah belum rezekinya, ini adalah ketentuan Allah. Kami akan terus berusaha, terus berdoa dan kami yakin dengan bantuan Allah kerana dengan limpah rahmatnya, Dia mampu mengubah takdir. mungkin lambat atau mungkin ini takdir kami, berserah dan redha pada qada' dan qadar yang datang dari Allah yang Maha Penyayang.

[ kau ada keluarga, jadi kau jaga keluarga kau jgn sampai ape yg kau cakap kat aku terjadi pada batang idung kau yg busuk itu. aku nak check in hotel sebulan sekali pun, itu hak aku, suka hati aku.. kau dengki kenapa? tak payah nak cakap, tido hotel sana sini, tapi masih belum dapat anak, hei.. kau ingat nak bolehkan ada zuriat, kena mengangkang kat hotel je ke. ape kat umh aku tu tak boleh? bilik aku selesa jugak, katil empuk jugak, berekon jugak, beraroma terapi jugak. mulut tak payah nak kepoci boleh? kau sedar tak ape orang tengah cakap pasal kau... tepuk dahi tya hati kau sendiri ]

62 dok ngomen:

wardah said...Reply To This Comment

kak ena jgn putus asa ok. biarkan org yg suka kata² mcm tu. nnt Allah balas kat dia, padan muka. huhu

bujal X said...Reply To This Comment

bersabar la kak~~rejeki tu tuhan yang punya~~usaha banyak2~pastu tawakkal~~

[-suziey-] said...Reply To This Comment

huhu...sedih baca luahan hati ni..sabar yek..jgn sedih..yakin pd Rezeki Allah..yakin pd kekuasanNya..setiap yg berlaku adlh perancangan terrrrbaik dr Allah..redha..mmg mulut org kt xleh nk tutup..mmg perit je dgr..tp slalu mengingati Allah dan berzikir akn menjadi penenang dan penawar segala duka..abaikan je org yg batng idung busuk tu..

~izan~ said...Reply To This Comment

insyaAllah..ada rezeki tu nanti,cepat atau lambat aje.Allah Maha Mengetahui semuanya..

pedulikan org mcm tu,mmg suka je tuding jari kt org.satu jari kat org 4jari kat muka dia sendiri..abaikan aje..

ajumohit said...Reply To This Comment

banyakkan bersabar ye niezza...insya allah berkat kesabaran kita ni akan dibalas dgn kebaikan

azzey said...Reply To This Comment

mmg 'mulut puaka' betullah org yg cam gitu.....:(

♥ Mrs.Eady ♥ said...Reply To This Comment

tak suka la org mcm ni...ingt suka-suka ke org xnk anak?giler ape....

rezekikn ketentuan allah...jadi biler "dia" ckp bkn-bkn makne nyer dia pertikaikan kerja Allah....

nauzubillah....sabar dear sabar..insyallah kalo takde rezeki yg itu Allah akan bagi rezeki yg lain...

NM02 said...Reply To This Comment

setaka 7 komen yang ada, ni... lagi bertambah laju air mata ku mengalir. terima kasih kamu 7 orang yang membangkitkan semangat aku.

NM02 said...Reply To This Comment

izwa,

betul cakap hang. takde rezeki itu, Allah turunkan rezeki lain buat kami.

ZSqueenbee said...Reply To This Comment

sis, be strong ya..Allah wat semuanya ade sbb..mohon maaf & memaafkn jugak amalan kita d murahkn & d mudahkn segala urusan duniawi.pia dlu sblm kawen pernah d nasihatkn memaafkn silap slh kengkawan or sesiapa sje agar hidup kita tenang & d murahkn rezki.kdg² ape yg kta nk tu xsemestinya kta dpt tp Allah gntikn dgn rezeki yg lain..akak xmo sedih² ye..byk lgi mse nnti blh blk kpg slalu..yg penting jgn jauhkn mereka dr hati kita.sayangi mereka slalu berdoa utk mereka..pia lgi jauh nk jmpe family pun jarang² sgt la..budget & mse.pia doakn akak akn trs d sayangi & dlindungi Allah hendaknya..akak ni baik hati insyaAllah ramai yg mendoakn kebaikn utk akak..cayang slalu..namo sedih²..lap airmata tu..cian prasaan tu..(jgn maree pjg plak komennye)

merahitujambu said...Reply To This Comment

sabar ya..ALLAH bersama org yang bersabar...sy th akak tabah...<3

Lynn Hamzah said...Reply To This Comment

sabar yer mek jah...lynn doakan mek jah dikurniakan zuriat cepat...jangan dihiraukan mulut-mulut yang x berguna tu...

zati embong said...Reply To This Comment

sabarlah kak.mulut org kak,kita xleh tutup.tp betul,bila kita mengata org,nnt balik pd kita semula.berdoa ye kak.

yg penting,kak kena happy2 selalu tau!

cikbedahlaser said...Reply To This Comment

kali ni kite dh follow dah..

mari kite berusaha... jgn cek in sebulan sekali.. kite cek in seminggu sekali lak.. heheheh...

lempang je org2 mcm tu smpi terkangkang.. habis cite..

NM02 said...Reply To This Comment

pia!!!!

lagi laju la sedu sedan akak... huhuhu... makaceh pia, akak cuba jadi sekuat yang mampu

NM02 said...Reply To This Comment

cik bedah,

hahahaha... kalu orang tu tau aku cek in seminggu sekali, dia cek akaun aku plak. mana datangnya duit cek in seminggu sekali.

hahahaha

ejaMaria said...Reply To This Comment

nieza... cikbedah tu bukan suruh check in hotel... check in benda lain... hahahahaaaa...

rilek la der... aku yg dah beranak pinak ni pun org tanya lagi - 'bila nak tambah lagi' chait... ingat anak aku makan pasir hape... haih...

fazilzura said...Reply To This Comment

waaaaaaaaaaaa emo nye entry kali ni .. sob sob ..
zr pun dh lama x balik ganu tgk nenek .. windu gilos kt dia, psl zr ni cucu sulong.. so mmg rapat dgn tok ..

* zr yg dh ado anak ni pun ado dok sibuk tny bile nak tmbah lg, dia ing leh di photostat or di jual di kedai runcit ker.. huhuhuuh sedih sungguh ..

tabah kan hati key ..insyallah ada hikmah di sebalik pe yg berlaku

Ati Masrif said...Reply To This Comment

sabar sajelah cayang dgn kata2 org tu
bila penat nanti berhentilah mereka

yg penting kita suami isteri yg lebih
mengetahui segala2nya

banting....ha dah dekat dgn rmh kak ati tau :)

Amy Syaquena said...Reply To This Comment

Sis sabar ye , jangan putus asa ok. biarkan orang yang suka kata² macam tu. nanti pasti dapat pembalasan , sabar ye sis

ieda said...Reply To This Comment

yes dear .. u have to be strong ... sampai bila2 .. akak percaya adik boleh ok ! ..

kalau terlalu fikirkan hal org buat apa .. kita yg serabut .. dlm hidup ini kalau terlalu memikirkan hal2 org dan terlalu kisahkan perasaan org .. kita yg akan susah , sbb perasaan kita x der pun org nak jaga cayunk !

ps : nanti bagi no tel nak ke ktn tau :)

HonEyBuNNy said...Reply To This Comment

akak...

buat xtau ja...nanti penat diam la tu...xsuka la org kata mengata ne kan...nanti dia pulak kena...

munna said...Reply To This Comment

bersabarlah..mulut orang mmg susah kita nak diamkan... insyaALLAH...ada rezeki dari ALLAH nanti

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

mama sherry...maybe orang yg kata tu taktau atau buat² tatau..bahawa..rezeki itu tetap ada..cuma cepat atau lambat saja..biarlah dia..janji kita bahagia..utk mama sherry dan suami..semoga tabah menghadapi dugaan yang mendatang..rezeki tu tetap ada..ok :)

cheqna said...Reply To This Comment

kak..
itulah namanya kehidupan...
biasala tu kak
mulut orang...janji kita tahu apa yang kita buat...
insyaallah..Allah pasti memberikan yang terbaik buat akak dan keluarga...=)

KUREKURE COMEL said...Reply To This Comment

kak...mina pham perasaan kak...sbb mina pun dah kena cmtu skrg..
walaupun usia perkahwinan mina blm cukup setahun....

sama2 bersabar...org yg mengata tu bkn nye bg duit mkn pakai kita pun...

just ignore je...smile...

ainnoraini said...Reply To This Comment

sabar ye..sabar..biasa la mulut org mmg macam tu...

kita ni pulak bila dah ade anak semua nye perempuan kepoh pulak menanya bila nak ade anak lelaki la pulak....boleh kate "keciankannn... semuanye perempuan"

itu semua rezeki..kuasa allah...ape yg dia beri kite terima seadanye...

Rinna said...Reply To This Comment

Sabar yer Nieza.. Mungkin dugaan ini ada hikmah disebaliknyaa.. Biarlaa apa org nak kata.. janji korang bahagia ngan hidup korangkan.. Pedulik laa ngan lagau2 yg tak senang ngan kehidupan dan kesenangan yang korang dah dapat tuh..

Mrs Nazar said...Reply To This Comment

eee.. benci kan org yg mulut bau2 longkang ni.. suh diorang berus gigi yg ada oregano sikit..sibuk jerrrr...

dia tak tau..asyik duk tanya2 pasal anak ..sebenarnya org tu lagi laaa hai nak nyerrr... sedeyyy ati org tu..

Mama Gee said...Reply To This Comment

eh eh..mama sgt tertinggal kapal terbang..huhuh
apakah kita senaseb?
mama pun menanti kehadiran 'cahaya' dlm hidup mama...huhuhu...
takpe..sama2 kita pekakkan telingaa ya...bioo lah mereka2 yg tiada hati tu nk ckp pasal apapun...esok2 terkena kat batang hidung sendiri..atau kt ahli kuarga lain..br tau lah...

doa byk2..usaha jgn henti....k..

norhidana said...Reply To This Comment

selama nih tak penh baca blog akak ngn nada serius camni... tp hari nih...
akak jgn sedih2 yek.. bt satu2 inysallah dpt...

Encik Suami said...Reply To This Comment

Assalamualaikum..(wah..sopannye..anak sape yg bagi salam nie.very the sopan).

statement yg terakhir tue sapa yg bagi.dia ckp, email or sms? meh sini org tue..saya tarbiyah dia skit.

Rezeki kita ditentukan oleh Allah SWT. Kdg2 kan..makanan tue kita dh nak suap dlm mulut dah..tapi, terjatuh ke lantai..tue namanye takde rezeki.

Setiap yg terjadi ada pro & kontranye. mungkin hikmah yg tersembunyi tue akan mendatangkan kegembiraan yg berganda utk NM sekeluarga.

Bersabarlah..nie ujian dari yg maha esa. Bila kita diuji..bermakna kita disayangi oleh-Nya.

Persetankan kata2 nista dari mulut puaka itu..bukan NM mintak suapan rezeki dari mereka pun kan? Perkara paling penting..berusaha dan berdoa kepada Allah SWT. Selebihnya..NM tawakal. Insya-Allah..akan tiba giliran NM nanti.

Hadoi...x penah komen panjang2 gini..tapi..utk entry nie..saya tergerak utk komen panjang.

BE STRONG OK. TAKMOH SEDEY. YANG PENTING, SUAMI MASIH DISISI. DIALAH TEMPAT NM BERPAUT.

ZSqueenbee said...Reply To This Comment

maaf sye kembali lgi sbb touching plak bce komen en somi..tgk tu kak, en somi ade kekuatan utk akak..dia la pelindung akak skrang..slalu bg tipz terbaik tuk kita bkn ajar kita wat bnda xelok kn..itulah suami..

jom akak be strong!! kita kaum wanita xleh lemah..lgi sedey lgi ssh nk proses..hihi..muahhh kt pp akak tu..

NM02 said...Reply To This Comment

mama gee,

sama2lah kita terus berdoa dan berdoa moga permintaan kita akan diterima suatu hari nnt.. insyaAllah

Encik Suami said...Reply To This Comment

ZSqueenbee:

Saya hanya manusia biase. Cumenye..saya terpanggil bila ada org yg tak sepatutnye melemparkan kenyataan sebegitu rupa pada insan lain.

apakah "org ittew" terlalu yakin bahawa diri dia confirm masuk syurga?
Igtlah..1000 1 gurauan blm tentu boleh ukir senyuman pada seseorang, tapi dgn 1 sindiran, sudah cukup merabakkan hati seseorang.

takpelah NM..kukuhkan tembok kesabaran anda. Percaya pada diri sendiri. Jgn lah terlalu sentap dgn kenyataan org ittew.

saya sbg org luar hanya mampu memberi hujah. Tapi, yg rase NM. Hope sgt2..jgn salah anggap. Bukannye diri ini bagus sgt. Sekadar prihatin dgn kemelut yg NM lalui.

NM02 said...Reply To This Comment

encik suami,

terima kasih atas nasihat dari kamu. saya akan terus bangkit dan kuat menghadapi semua ini. mmg kadangkala jiwa akan serabut bila terus memikirkannya. dah lama saya tak beremosi sebegini. lucu plak rasanya. hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

pia,

bestkan baca komen dari ES tu. jarang sekali orang lelaki nak tinggalkan komen sepanjang itu dan nasihat dia mmg cukup meninggalkan kesan. akak suker

NM02 said...Reply To This Comment

wah, ES datang tinggal komen lagi.... suker suker suker..

en suami, nasihat dan pandangan anda mmg membuatkan saya terus bersemangat. jarang sekali lelaki nak bagi nasihat mcm kamu. paling tidak, depa akan cakap, alah.. mulot orang, tak payah amek peduli..

saya amek nasihat awak tu utk diri saya sendiri juga. terima kasih seadanya...

NM02 said...Reply To This Comment

ES,

kalau boleh jgn lah delete blog kamu tu. saya suker cara kamu menyusun ayat.. nway, gud luck utk kpsl tu ye

Encik Suami said...Reply To This Comment

Saya hanya insan yg biase2 je.
takde apa yg istimewa.cuma saya dibekalkan fikiran yg waras serta hati dan perasaan.

so..rase2nye..NM beruntung tak tinggalkan jejak dlm blog saya n seterusnya kita berkawan.

saya tak rase blog saya bagus.blog2 org lain jauh lebih mantop dari saya.
anyway..thanks sbb komen kat entry pasal exam tue.saya blm sempat publish sbb dok komen kat sini je.
bes plak.

NM pun kakitangan awam jugak ker?
kat ne? jabatan apa?

eelobor said...Reply To This Comment

Allah Maha Mendengar & Maha Mengetahui. Jangan berputus asa untuk memohon dari-Nya. Insya Allah.....

NM02 said...Reply To This Comment

ES,

betul cakap ES. kadangkala ada baiknya wujud blogspot ni kan. mcm2 pandangan yang berbeza dari masyarakat sekeliling. hehehe..

nway, ES umur berapa ye? sebab fikiran kamu cukup matang.

saya juga kakitangan awam. dari matrade, jalan duta. ES pulak?

NM02 said...Reply To This Comment

eelobor,

ye.. saya akan terus melangkah dengan sekuat yang mampu dan pedulikan si idung busuk itu.

Aku said...Reply To This Comment

... aku dah lali dengan perkara-perkara tu.... dan tuli....

walau dah ada sorang.. asyik la kena tanya, bila nak dapat adik? sampai 11 tahun syik kena tanya... ceh!

Kali terakhir orang tanya, aku tanya balik.. "boleh bagi sorang tak?".. terkedu laki akak tu (mungkin dia ingat aku nak tido dgn bini dia kut..hahaha). Itu berlaku 2 bulan lepas....

NM02 said...Reply To This Comment

aku,

hehehe... nakal ye kamu nyakat brother tu. tapi ada baiknyer diorang di hentam balik kan. baru depa tauuuu

Queen said...Reply To This Comment

biarla diorang nak kata apa....enjoy je dengan apa yang ada...bersyukur seadanya...

anak itu bukan sekadar rezeki dan penyeri..ia datang dengan tanggung jawab sekali... ada anak berduyun kalau tak boleh jaga pun tak betul jugak kan...

berdiam diri lebih elok...sabar dan sentiasa bersyukur...insyaAllah....k!..

rezekitu bukan pada harta dan anak2 je tau...
ketenangan hati pun satu rezeki..orang yang duk jakidgn org..sebenarnya hidup die tak MURAH REZEKI..sebab tu duk sebok jaki...

takmo sedey2 tau!... =)

nik doakan...semoga cepat2 timang anak..ye.. =)

Oasis said...Reply To This Comment

Banyak juga benda yang sis rindukan ye...

Sabar ye sis...apa yang berlaku ada hikmahnya

yang penting kita jangan cepat mengalah, teruskan berusaha dan tawakkal.

ratusiput said...Reply To This Comment

berat mata memandang...berat lg bahu memikul...sabar ye...mmg stress dgn keadaan keliling yg mcm ni.tp kite kena tau jugak.mulut manusia mane ble tutup.sok2 mende dah ade pun dia cari bahan lain lak utk dikata jd mmg kite takble nk puaskan ati sme org,yg pntg...suami dan keluarga memahami...tak lupa jugak doa yg tak putus2 k...hrp smenya akan berakhir dgn baik nnti...

Mas said...Reply To This Comment

Sabar banyak2,jgn layankan org2 yg berfikiran negative. Banyakkn usaha, doa dan tawakal insyaAllah adalah rezeki tu nnt.

Gieyana said...Reply To This Comment

Setuju dgn kata2 En Suami..hv to be strong k..manusia biasalah..ada yg bfikiran positif dan ada yg negatif..sy pon susah gak nk dpt zuriat dulu tp syukur Allah Taala tue maha penyayang..kwn sy pon sm gak dan abadikan kata2 nie sbgai pengubat hati..

“Jika kita telah berusaha tetapi masih tiada hasil, maka kita wajib percaya pada qada’ dan qadar Allah. Cahaya mata adalah hak Allah, jika Dia belum mahu mengurniakannya, maka redalah, jangan terlalu gusar kerana tidak semestinya tanpa anak kita gagal dalam hidup,”

Dan syukur, setelah 6 thn menunggu br dapat..insyaallah pasti sinar bahagia milik kalian k..:)

cikpuanhady said...Reply To This Comment

huhuh..abaikan aje kata2 orang tu dear..mulut orang memang takleh nak tutup..

saya doakan agar dipermudahkan kalian untuk memperolehi zuriat..Aminn..

Blogshop kami :Nak menang souvenir dari Swiss? Meh join MBS Giveaway

Belog kami :Notre Belle Histoire

Cikgu Nurin said...Reply To This Comment

Dik, bersabarlah..jangan peduli mulut orang yang busuk macam longkang..yg pasti ES kan sentiasa ada..oranglain peduli haper....

Encik Suami said...Reply To This Comment

CHOPPPP...
Rasenye mcm ada yg dh salah anggap nie. Rakan2 lain igt ES nie suami NM. Hadoi...Bukan2..salah org nie. Cuba tgk pada komen cikgu nurin tue. Kan3x?

Baidewei..cikgu nurin..klu anda nak tau..nama anak sulung saya juga nurin.

Insya-Allah..bulai julai nanti umur saya 31 taun. Tue pun, klu panjang umur la.

Saya kakitangan awam di salah sebuah jabatan kerajaan di negeri selangor.

Klu NM ada fb n rase nak add saya..
search Encik Suami.

sha a.s said...Reply To This Comment

S A B A R adalah kunci kekuatan bg setiap dugaan yg dtg......

Cik Ina minat Do do Cheng said...Reply To This Comment

firs time akak nampak dalam blog ko entry luahan perasaan. sabarlah dik, walau apa pun yang terjadi, pegang satu pepatah. bila orang baling tahi, kita baling bunga.

Jangan risau pasal cahaya mata tu, itu semua ketentuan Allah SWT, janji ko berbahagia ngan kehidupan ko sekarang.

Dee said...Reply To This Comment

mek jah..dia jeles ngan mu..dia tak dpt tidur hotel and makan sedap2 mcm mu..biar jelah mek jah..baliklah mcm biasa..pekakkan telinga..rezeki anak tu kuasa tuhan..rezeki lain ko lagi murah..insyaallah..adalah rezeki anak nanti..teruskan usaha, doa dan bertawakallah..moga kau dikurniakan zuriat..dee doakan ye..jgn sedih2..

zee nazeri said...Reply To This Comment

NM, hanya Allah yg tahu camner perasaan org mcm kita, dh berusaha tp masih gagal, Allah ade perancangannya yg tersendiri. Buat mereka yg bernasib baik, bsyukurlah, tp jgn melukakan hati insan spt kami..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

bersbr ye...biasa la..mulut org mcm tu la...

kakD dulu pun mcm tu jg..tahun yg ke8 br dpt bb...sbr byk2 k...

mummysyafie said...Reply To This Comment

sabar yer dear, manusia ni macam² ragam. larat ngan idak je kiter nak layan.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...Reply To This Comment

apa yg blh sy bgtaw selain drpd. sabar..
berdoa pd DIA yg Maha Kuasa, abaikan mulut2 sekeliling.. belum sampai masanya lagi tu.. mulut manusia ni pyh kite nk tutp, cam peribahasa.. rumah dh siap, pahat masih berbunyi..
sama kes saya, ada anak srg pn dorang masih kutuk x leh tambah lg, itulah.. inilah.. kalo yg salu beranak pn dorang kutuk gak, mcm tak de kerja lain, banak..banak.. banak! so, pedulikan ckp2 org tu.. Sabar & mohonlah pada DIA..

Aida Awie said...Reply To This Comment

lambat sikit komen n3 ni, pasal jumaat lepas sy mc. batu karang pulak. semua tu dugaan... saya bersyukur dgn apa yg saya ada sekarang. mmg mulut org xleh kita tutup. saya pun ada masalah yg sama dgn awak... kita xde anak lagi bkn sebab kita xnak, tapi belum sampai masanya Allah nak bagi rezeki tu. Dulu saya selalu down bila hal ni berbangkit, tp sekarang sy xmo amik port dah. biar le diorang nak ckp ape pon. lama2 senyap jugak.

absolutely emy said...Reply To This Comment

:( sabar yer awak..

"Boleh jadi kamu membenci sesua tu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216