Thursday, December 16, 2010

dinner kami semalam

semalam, kami anak beranak makan malam kat umh angah, adik ai yg kedua tu. semua kerja last minute ni, tapi menjadi jugak. jadik... jom layan menu ape yg ade.. oh ya, dinner kami berunsur bakar bakar tau.

kuah asam hasil air tangan puan naimah. mmg superb!

yang ni cicah kicap.. lagi superb! pedasnya sampai kuar hingussss

depa ni semua la tukang bakar, tukang memekak, tukang gelak, tukang segalanya di belakang umh. 

ayah dan menantu sulung dok bz layan bola. tok ayah maner leh tinggal cucu. tgk.. kan kerjanya tidoq aje

kerang bakar, ai sponser

kailan ikan masin, puan naimah masak. sedap sangat

sementara tunggu daging dan ikan masak, ayah dah bedal kerang dulu. tak tahan tgk kerang tu terbiar atas meja katanya. hehehe... ayah ada cakap, biar la anak yatim piatu rasa dulu. alamak... sedih plak. tiba² terkenang aruah nenek dan atok blah ayah. ai lupa, ayah ai dah yatim piatu. 

daging bakar ni terbaik dari ladang. angah sponser

ikan cencaru bakar, puan naimah sponser. 

huh... terliuq balik dah ni..

cocktail kak sue yang sponser. dua tin besar tidak mencukupi. igt tu kak sue.. semua kaki melantak tahap gaban gaduh ngan otromen tau.

ni je yg sempai ai snap waktu makan. bila dah terkena pedas cicah kuah asam ngan kerang bakar, dah tak boleh nak pegang hp lg utk snap gmbr. gigil rasa bibir kalu makan lambat². rugi melengahkan keadaan. jadi, sori le yang lelain tu kalu muka korang tak enteprem kali ni ye.. 

masa tunggu proses upload gambar, ai tgh melantak eskim trophy coklat dan dua ketul lepat pisang. sedappppp!!!!




ok ar, nak p amek bubur jap. kelab agama sponser sempena hari asyura, 10 muharam 1432H. nak tolong amek utk kak jah sekali. aku sahabat yang sejati. betul tak jah??

23 dok ngomen:

sha a.s said...Reply To This Comment

sy ade 3 komen disini...

pertama : sy lapar sgt bile tgk n3 awak kali ni

kedua : sy sgt suke lepat pisang..mane beli?

ketiga : sy da selamat blasah bubur itu..wpun nfsu mbuak2 ni potong sket krna ade byk kacang..sy x suke kacang...eheh

keempat : sy jd rindu kt cik mak sy, psl kalau beliau punye daging bakar, mmg malatopp...

ok, sekian saje 3 komen dr sy yg kuat mkn skrg ni...

eh, 4 komen laaa....

NM02 said...Reply To This Comment

sya, ni jwpn utk awk

pertama : saya pun terasa lapar kembali

kedua : lepat pisang tu saya beli kat koop le mek.

ketiga : saya pun.. kacang itu sungguh mengganggu nafsu saya

keempat : cik mak kita mmg pandai dalam bidang masakkan ek

ooo... awak kuat makan sebab aper? jeng jeng jeng... sharing ar..

izan_cute said...Reply To This Comment

ya ampunnn...kecur air liur ni...aduhai,sedapnya nampak kuah2 cicah tu..nak resipi bley hehehe

iswatie "colours of life" said...Reply To This Comment

Ya Allah sedap nyer ayaq asam n cicah kicap tuh..telan air liur saya tgk gambar tuh

Mata Hati said...Reply To This Comment

terliur tgk kerang bakar. dah lama tak makan kerang

Ain Atika said...Reply To This Comment

adoshhh kenapa siksa batin i????=(

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

sayaaa lapaaaaa :P hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

izan, insyaAllah..nnt kite minta mak kite eh. kalu resepi kite, takut takde rasa plak. hahaha

NM02 said...Reply To This Comment

iswatie, sila tarik air liur tu balik ye. hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

mata hati, lepas mkn kerang pasti tergaru2.. mengapa ek?

NM02 said...Reply To This Comment

ain, alamak terseksa batin ker? adussss

NM02 said...Reply To This Comment

mama jue, saya pun lapar balik. huhuhuhu

☆ lieya latif ☆ said...Reply To This Comment

aduh..saje tau buat lieya meleleh.....tgk menu sume sedap2 hah.....lagi2 tgk air asam tu....nampak mmg kecur abis laaaaa!!

meriah mkn ramai2 camni kan.....sonok jadiknye

NM02 said...Reply To This Comment

lieya,

ha'ah.. mkn reramai mmg menyeronokkan. sambil begosip lak tu. hahaha

wahida said...Reply To This Comment

ko mmg kwn sejati...i lap u lah!!

nieda said...Reply To This Comment

terliurnya..saya mmg suka benda yg bakar2 ni. air asam dgn daging bakar tu sedap nya

Dee said...Reply To This Comment

aiseh..x menahan tgk food2 ni suma..

Mrs.Eady said...Reply To This Comment

lapaarrrrrrrr..........:D

LiErOSe~QiEmi said...Reply To This Comment

wahhh tgk gambar.. telan air liur je bleh... sedapnyeeeee lagi sedap bile makan ramai2 kan..

shyuhaila said...Reply To This Comment

mana sedap dgn sekinchan???anda sendiri yg tahu kan....

Oasis said...Reply To This Comment

Teringat pula kat kuah asam yang kakak saya buat. Huhu

Softtouch [Hanim] said...Reply To This Comment

sedaaaapppppnyaaaaaa...sgt terliur ok...plak tu mkn ramai2..syoknya.....

eLLy said...Reply To This Comment

ikan bakar & air asam mu membuatkan ku terliorrr...