Tuesday, October 26, 2010

makan² kat teratak kami

jumaat lepas, saya ada jemput family terdekat makan malam kat umh kami. menu yang biasa². saya cuma sempat goreng sayur dan ikan sahaja. memandangkan saya kan kuli bekerja sepenuh masa, jadiknya, puan naimah menawarkan perkhidmatan memasak tetapi lauk lauk saya kena beli sendiri dan hantar kat rumah dia. ok puan! saya yang menurut perintah.

balik dari kerja, terus kami pecut ke kedai ravi berdekatan dengan umh puan naimah utk cari bahan² yg diperlukan. ok, pecut ke rumah dia plak. naik atas hantar barang, turun...terus pulang ke rumah. sampai rumah, terus ke dapur. habis masak 2 perkara, sesi kemas rumah plak. kemas skit² aje sebab rumah kami tak bersepah mana pun. bukan ada budak kecik, betul tak.

makan malam ini terdiri daripada ~ mak dan ayah, adik beradik, family kak sue dan makcik kesayangan saya yg dtg dari kelantan tempoh hari sempenan kenduri aqiqah qalesya. jom tgk ape yg menarik!

 mcm² ada

 ikan masak lemak cili api

 ayam goreng kicap

 ikan sardin goreng

buncis goreng daging

 ikan bilis goreng tempe

 ulam timun jepun

 mereka makan dulu

 kami plak sembang² dulu baru makan. maklum, rumah kami kecik cumel sgt. hehehe

 tok mek dan abg aiman dok pakat geram kat qalesya

sehari tak tengok dia, pasti tak keruan jadiknya



kami sembang² kosong sambil layan tv dan colek mangga yg kak sue bawak khas dari umh dia. perghh... berasap terlinga dibuatnya. alamak, kecoq plak mulut ni. mm.. nak habaq ni, sejak ada qalesya, syasya makin jauhkan diri dari kami. mungkin dia terasa hati kot. merajuk bukan main lagi. dah lama dia tak tido ngan kami semenjak dia sakit ari tu. tapi semalam, hasil pujukkan maut dari paklong dia, akhirnya dia 'kembali' semula pada kami. saya nangis mcm hilang anak sendiri bila semua kami buat dan pujuk rayu kami tak berhasil sebelum ni. betul... saya keciwa!

6 dok ngomen:

Fieza79 said...Reply To This Comment

dh pindah ke ni...selamat berpindah umah baru ye...

waahh sedap2 nya...terus lapor....

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

lapa kite..uuu uuu...~ hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

fieza.. ha'ah. umh lama dah jadi sejarah. sedih..

teruskan bersama kami ye!

NM02 said...Reply To This Comment

mama jue... kite pong!!!!

Beruang Madu said...Reply To This Comment

Nampak macam takder peubahan gambar gambar itu... tetap besar gitu.. apa kata Ena tanya kat Azim... cemana dia kekal dapat upload gambar gambar sebanyak tu dari zaman tok kaduk sampai sekarang... ada cara tu...

NM02 said...Reply To This Comment

abg bear,

i dah tya dia. mm... rasanya ia akan dipraktikkan utk blog part 2 ni kot. tgk keadaan.

sekarang i asyik berbalas msg ngan azim. hehehe... bila la nak jumpa dia.