Wednesday, April 20, 2016

mengantuk

nak hilang mengantuk, meh nak up gambar makan sedas dua.

 ayam masak sambal merah
uiiiihhhhhh terangkat nih. sape lagi kalu bukan aku sendiri yang masak aku sendiri yang puji. kahkahkah... 

 roasted chicken 
salah satu menu yang kalu dah takde ape nak makan time lunch, ni la yang aku kerap beli. 

 kegilaan pada calpis semakin tinggi. dapat beli botol besar kat giant, minum sorang² puas. laki ngan anak tak gemar. ermmm bagosss. hahahaa

lepas lunch reramai, puak² tingakt 8 mesti ada benda nak kena kunyah². ada yang belanja epal, mangga, eskim, keropok, ni kali sorang bawak sengkuang sorang bawak colek. sengkuang tu potong pepagi hari, sejukkan kan dulu baru makan time lunch. oiiii nikmat! esoknya sengkuang abes, tinggal colek je, maka colek jemari sendiri je la. pon sedap. hahaha

 member opis kasi aku rasa isi ayam bersalut cheese dan seaweed. arghhhhhhh sedap sangat nih. nnt nak buat sendiri. dapat colek ngan sos nados lagi terangkat.

aku panggil ni ikan dori sos putih. lakarlakar sangat ek. aku minta oyen buatkan sebab aku nak pantang nasi sebelum operate tonsil ritu. so dialah yang siapkan menu lunch aku dalam 2 minggu gitu. tapi tak la 2 minggu tu hari² dia buatkan. 

 kari daging
masa tgh mc panjang, aku dah jemu nak makan yang bersup aje. tekak dah gatal nak makan yang sedap² selain sup. buat kari daging, sakit memang sakit nak telan tapi slow² lah. tengah malam tekak aku berdenyut. padan muka sendiri. hahaha

 lupa nak beli stok bahan mentah, tinggal ikan dua ketul ngan teloq. jadikla utk tiga branak

 tekak dah baik, dapat makan sambal belacan. baru rasa nikmat dunia. 

keluar makan ngan kazen. depa order kerabu kaki ayam. maner celah kerabu entah. yang ade kaki je semata. aku tak makan kaki ayam. tapi nengok  dah terhidang rasa mcm nak try. sedap pulak, tapi aku tak makan tang jari² kaki tu, aku makan tang tulang je. 

penah layan mee celop dalam big cup? hahahaha... ni keje giler. beli mee celop tapi lupa bawak mangkuk masa kat tapak nege. big cup la mangsa. dah mcm cacing pulak aku nengok mee tu. oii teringat mee celop cheqna kat kampung. tasabar nak kelek. 

haus teh ais hatyai. takyah susah² nak kuar pi beli. laki boleh buatkan.. kami kan nege big cup royal ice station. nnt aku cter bab tu eh. 


sekian, hilang dah ngantok. bai

8 dok ngomen:

Izwa Kamaruddin said...Reply To This Comment

entry kejam nie!!

Pokok Manggis Depan Rumah said...Reply To This Comment

Tengok entri ni tak mengantuk dah.

Jobdirumah Buat Duit said...Reply To This Comment

Sedapnya. Macam menarik aje menunya.

OhPanduan said...Reply To This Comment

Dapat makan macam ni selalu boleh jadi bulat kita.

Kakcik Seroja said...Reply To This Comment

Bertabahlah menengok gambo makan sesaja... :)

wantie said...Reply To This Comment

mee celup tu memang legend

Rinna said...Reply To This Comment

Maakk aihh..makanan semuanyaa sedap2..lapo plak nengoknyaa..
Makan dlm cup tuh mmg rare laa..

Ainul Mustafa said...Reply To This Comment

calpis tu rasa apa? yogurt ke