Thursday, August 6, 2015

romadon dan syawal 2015

amboi3x qausar.... kemain sedap tajuk album! perli mami la tuuwwww... nway, maseh qausar kerana sudi hapdet bagi pihak mami. kahkahkah!!

ok, mami bersiaran kembali setelah dimandikan dengan ayaq bunga taik hayam oleh qausar selama selang 2 jam beturut sehingga jam 6 pg tadi. muahahaha... kini mami kembali dengan diari terbuka mami. wihuuuu!!! sila jerit yehhhhhhh jika anda suka. clap clap clapppppp..

meh nak crita, kami gerak balik kg pada 15hb yakni hari selasa petang. petang tak petang la... naik karak 6.30 gitu. punya la clear time tu... aku dh hepi senang hati la sbb dok pikiaq kete banyak. dok pk mesti jem, mesti ramai dah gerak. owh yeee... tahun ni kami raya belah kelate dulu. uiii laki aku kemain suka beraya kat kg. dia mmg gitu, over dari aku.

 kalu dh kat tol gini ngupanya, mmg lega sangat² la wehh. kalu tak... maunye lengang, mesti dah berususun kete. aku dok rasa ramai gerak esoknye... 

nampak.... clear boleh guling² ye dak. aku up gmbr ni kt pesbuk, hasihhh kemain ramai yang jeles. hahahaha. tapiiiii bila masuk je bentung, hazab! hazab beb! kami sampai uturn balik kuar dari bentung ikut mempaga. tak bleh tahan nak tunggu kat bentung tu... tak gerak langsung. aku rasa jem sebab orang dah start carik tempat utk berbuka termasuk la kami. masuk mempaga carik surau, solat, berbuka dan terus gerak. aku suka jgk ikut mempaga sebab jalan kg. kalu siang lagi syok leh tgk umh² kg. ralit wooo.. tau² dah masuk raub.

dipendekkan cerita, kami sampai kg jam 3 pagi. melepasi raub dah tak jem tapi kete banyak. ini budak kalu kt kg takleh beriya segak sangat. ko nengok aku sanggul rambut dia. ikut kehendak dia, sanggul taknak tocang pun tanak. oi rimas tau mami nengok. 

sampai kg pun tak kemana, kami bermalam kat umh kakak mak aku 2 hari. cuma kami sempat ke KB, berbuka kt ngumah kazen aku. tu jek. dak qausar menurun peel aku, masuk kete mesti lelap. lepas aku amek gambar ni, aku sama ikut lelap. tau² laki aku amek gambar curik, send kat wasap group.. cettt... tak bahek tau!

sebelum gerak balik kg paloh, kami pakat tolong makcik aku tukar langsir. mak aku masa sampai kg dah ku hantar kat kg paloh. dia takleh, dia orang kuat. semua benda dia yang kena susun jadual, takde dia... punah raya. 

ptg esoknye nak raya, kami gerak ke kg paloh. lambat sampai kalu... mau mak aku lahar sampai pagi raya. hahahaha... dak qausar skang ni asal aku nak hamek gambar dia suker wat memek muka menyakitkan hati. 

sampai kg paloh, aku nmpk penyapu lidi ni. kat kl takde kot rasanya camni kan?

hulubalang dah standby nak solat raya. 

sementara tunggu hulubalang balik, siapkan ape yg patut. dorang balik kompem terus serbu. eh ade tapai. naper aku tak sempat makan??? huh

ni aku tak tau sape yang ngisi. bab isi kuih raya aku cukup malas. kahkahkah!

selain dari rendang daging, ayam, ketupat, nasi impit, ade jugak kerutuk kambing, kuah dalca, ayam belanda goreng rempah dan nasi arab. kemain meriah lauk pauk. tiap kali raya mmg kena masak cenggini, sebab mmg ramai sedara mara yang datang.

kali ni, aku siap awal sebab nak serbu umh sedara mara. selalunya aku la yang paling lmbt mandi sebab aku tak suker pakai baju raya awal nnt comot jugak sebab kejenya asik basuh pinggan dan kat dapo jek. selalu aku pakai baju biasa² je dulu. 

adik aku, ummi dan abi yang disayangi anak² buah

kazen aku juki dan keluarga dia. mereka paling rapat dgn aku. lagi 2 orang anak dorang tak sampai lg masa ni. dorang tdo kt kg makcik aku. tu la kak sue, skang semua panggil dia ibu, dialah tempat aku luah segala. takde rahsia... mcm tu jgk dia. aku doakan sampai bila² korang tak jadi pindah kampung, nnt aku sepi. hahahahaha

segaknye anak mami ni.... 

olololo.... sweet sangat² ni! time elok, comei jek nmpk. time betinju... aduhhh robek tekak dibuatnye.

qausar, qaleef dan qalesya. semoga korang terus akrab selamanya. mereka adalah sepupu tapi aku lg suker cakap mereka adalah adik beradik. kakal tak balik, dia beraya kat umh papa dia. rasa lain kakal takde. 

bukan senang nak soh dorang sopan santun

nampak taring qausar. hahahaha

bukan nak pandang kamera, dok pandang orang² yang tekinja sebelah aku, soh dorang ralit diam kat situ. memasing jerit pandang sini... mmg memasing tak pandang kamera la. hahaha

selalunya kami jarang kuar beraya pada hari raya pertama. tapi tahun ni kami kena mcm tu sebab esoknye kami nak gerak ke kedah dah. 

balik dari beraya baru la dapat bergambar bersama. baru la ade wajah maktok kesayangan. maktok knp pakai merah!!! kan dah cakap pink pepel maroon. haishhhh... mana atok ayah??? oooo dia pon tak balik, pagi raya ke kubur aruah atok, nenek, abang, kakak, adik dan sedara yang telah pergi. ayah aku mmg gitu, kalu dia kata tak balik, mmg tahu sangatlah dia nak abeskan masa kat kubur pagi raya. so dia beraya ngan adik bongsu aku lah sebab dia pon tak balik tahun ni. 

tahun ni mmg tak banyak gambar raya. gambar kami 3 branak pun tak byk. ni masa kat umh sedara. ko mampu dinding garage ade lambang MAS. tapi terbalik kan tu? hehehe

19 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

riang ria raya

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Memang meriah raya ko bebs ... raya kat kg memang terbaik gitu.

eima said...Reply To This Comment

MERIAH NYE .... MAMI DIE RIMAS TGK RAMBUT ANAK SENDRIK .. BILA NK POTONG ... HEHHEHE

Nieyl said...Reply To This Comment

Salam..
Selamat pagi...
Nieyl singgah sini...
meriah!

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Comel je Qausar... :)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kalau dah ramai-ramai itulah hidangan pun kena banyak barulah selera makan ramai-ramai.

eMMe said...Reply To This Comment

Assalam... Selamat hari raya.. Me pun tak byk gambar raya, nak dibandingkan gambar Nieza lagi byk gambarnye... suke tgk gambar Qausar dgn cousin2 dia.. comel...geram la tgk Qausar putih gebu... tlg cium kan untuk saya ye sis...

bb_nona said...Reply To This Comment

WOW WOW ! SELAMAT HARI RAYA !

SUKE TEMA KALER NIH SEMUA..... FEVERET KUU.. CUTE2 LAKK TUUHH

HIHII~

LAMBANG MAS TU WIN !

Eye_nee said...Reply To This Comment

Perghhh Seperiuk seperuik masak lauk..mmg betul2 besar punya keluarga ko ado ni sis...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Rindu zaman kecik2 rya kelate...kwakk..kwakkk

norhidana miswan said...Reply To This Comment

org dh nk abis cite psl open house ko baru nk bukak cite pagi raya ye kak hehehe... takpe2 kasi can... ko kan baru baik dr panyakit M

meriah raya korang kt kelantan... tema color tu pun cun... baju ko tuh pun lawo corak... jeles i

punyalah banyak seklai msk kak... mmg puas hati lah tetamu2 yg hadir tuh

Bitt (double IS) said...Reply To This Comment

alahaiiiii comelnya anak2 dok sama-sama semuanya tuh....geramm

jemput singgah : http://bitttravel.blogspot.com/2015/08/contest-for-reader-bitt-2015.html

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

selamat hari raya quasar yg kacak !

Pokok Manggis Depan Rumah said...Reply To This Comment

Meriah betul raya. Memang seronok berhari raya di kampung.

OhPanduan said...Reply To This Comment

Seronok balik raya jalan lengan. Tak perlu bersesak.

Cik Ecah said...Reply To This Comment

warna warni aidilfitri namanya ni hihihi...

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

ambooiiii meriah nyer raya!

sue mohamed said...Reply To This Comment

tengok rendang time ni memang terasa laparnya

aizamia3 said...Reply To This Comment

Bila raya.. sdt arr ada je menu tak dapat makan.. pehtu balik umah rasa nyesal tak makan.. walhal perut dah sendat.. ekekeke..