Wednesday, June 10, 2015

gunung kinabalu

dah masuk 6 hari tragedi gempa di sabah. sedih mengenang nasib malim gunung dan mereka² yang kerosakaan harta benda serta nyawa org yang tersayang. saban hari aku mengikuti berita yang ada. yang masih hilang, aku mengharap dpt ketemu kembali. 

satu masa dulu, aku pernah ke sabah. pernah melihat dan merasa angin kinabalu. walaupun tidak naik ke puncak, sekadar melihat dan menikmati keindahan dari jauh, cukup buat aku teruja. melihat keindahan gunung kinabalu, sesuatu yang indah buat aku. entah kenapa bila jadinya tragedi begini, hati aku sayu. mungkin cinta aku masih ada disini....

kenangan 27 julai 2010, kami honeymoon ke sabah dan sempat ke kinabalu park utk melihat keindahan gunung kinabalu. Ya Allah... teruja sungguh aku waktu ni. nak tgk keindahan mcm ni kena gerak awal. kalu lambat maka tertutuplah gunung tu ngan kumpulan awan. 

 tinggi² gunung kinabalu, tinggi lagi sayang pada kamu...

 aku respek pada mereka yang boleh sampai ke puncak. aku.... tak terdaya nik nun.

 insan ini juga pernah ada azam utk ke puncak. tapi aku ragu² dgn azamnye itu. hehehehe

 kenangan sebegini kena repeat. in shaa allah bawak qausar plak. 

setenang² jiwa berada di sini.

 awan dah mula tebal



biru² hujung kinabalu
tengok dari jauh
hati saya rinduuuuuuuuu...


13 dok ngomen:

eMMe said...Reply To This Comment

Assalam Niza, ade gk kenangan kat Kinabalu... kite tringin juga nak jejak sana... InshaAllah... moga ade rezeki nak ke sana...

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

sama daku rindu..insya allah bulan 11 ni nak pegi kundansang lagi..

eima said...Reply To This Comment

beshnye sabah ..... rindu jg

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

bestnya ada gak kenangan kat sini

Qaseh Abadi said...Reply To This Comment

masa kat U dlu, pernah ada niat nak sertai kelab rekreasi mendaki gunung kinabalu. Atas sebab tertentu terpaksa dibatalkan. jeles tgk kawan2 pergi. sayu je rasa bila tgk gunung tu..

mamabeauty said...Reply To This Comment

memang dekat dihati sebab pernah naik kesana.. hew hew.. sebak

juelee said...Reply To This Comment

kita dah 2x g sabah and 2x g tgok gunung ni.. mmg terasa dekat di hati... semoga rakyat sabah tabah..

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Esok letak la gambar2 honeymoon yang lain...hahaha

Aku ni nok, Sabah Sarawak pun tak pernah sampai!

Falsya said...Reply To This Comment

santeknye...bile la dpt ke sana..

aizamia3 said...Reply To This Comment

gambar kedua akhir tu perasan tak.. dari kejauhan, nampak donkey's ear kan.. ;)

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

cantik & macam boleh dicapai.

Moga kerja2 mencari mangsa di sana berjalan dengan lancar.

norhidana miswan said...Reply To This Comment

sedih lak aku baca ntry ko nih... yelah kan kak.... bencana yg tak disangka2...
tp syg nya kite mcm memandang sepi je utk bg bantuan... entah apa2 lah...

mmg cantik pemandangan engko amik tuh...

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Suweetnya ko bebs ...
Mmg kena repeat balik ni bebs. Kali ni try daki gunung pula .. :D