Tuesday, September 23, 2014

sutra beach resort, terengganu

hah... akhirnya dapat gak hapdet kesah coti² mesia kami. plan nak ke tgganu dari awal tahun. plan bercuti dengan semua family. tiba masa nak pegi, mak ayah tak jd ikut sbb kena ikut rombongan anto menantu, adik no. 2 dan adik bongsu ada hal lain, maka yang jadi aku dan adik no.3. Maka sebelum pegi kami dah janji jumpa awal pagi kat rumah maktok sebab adik aku nak tggal kete dia kat situ. dia naik skali ngan kami. senang satu kete je gerak.

konon awal pagi la... yang aku ni konon mlm sebelum gerak nak kasi qausar tido dulu baru nak packing baju, sekali mak pak qausar pun hanyut sama. aku tesedar kol 4 pagi. mengelupoh kejut dedi soh bangun. dah settle semua boleh plak lepas subuh tetido balik. adehla... tu yg sedar² dah kol 8 lebih. aku dah mcm lipan byk kaki kekdahnye, laju je pegerakan aku. hahaha... time tu la baru nak kemas beg susu anak... beg mandian bagai. hah... akhirnya kol 9 lebeh jugak baru dapat jumpa adik aku. amek dia pastu gi bekpes dulu.

 tu dia... ni nasi lemak kuah banjir nama dia. hahaha... adik aku minta sambal lebeh skali sampai bukan lebeh biasa, banjir dah ngupanye.

dah kenyang kami teruskan perjalanan. dari tol gombak jalan mcm siput. hah... mmg jem la sebab cuti sekolah kan. qausar kalu ada ummi dan abi dia mmg takkan nak ngan aku la... ummi pak dok belikan dia kayu golf plastik tu, sedap je dia pukul aku ngan benda tu.

nampak... eh, kami gerak kol 11 pagi... kol baper nak sampai entah... hati dah mcm tak keruan takut sampai lewat. tgk kat gps waktu tiba ke destinasi dalam kol 4.30. ok... aku syak jem sampai nak masuk bentung je kot. selalu ke kelantan je pun yg selalu buat sesak.

dalam sejam perjalanan, budak ni dah carik aku sebab ngantok. oooo ngantok je cari mami la. cet... aku pun dah sepet nau mata tak tahan dah... mengantuk jugak. akhirnya aku tewas sampai le aku dgr bising sbb dedi salah masuk jalan.

salah masuk jalan sampai lalu la cherating. patutnya dah boleh lalu simpang sblm keluar jabor. eh entahla... cemana aku nak terangkan. dua kali salah masuk jalan sebenarnya, entah jalan mana masuk akhirnya tembus laluan cherating. lalu la kemaman bagai kan. kat area tu aku dh mcm alamak sedapnye satar... pastu pk balik takpelah... teruskan pejalanan, nnt kt kt mesti ada satar punyer kan. nmpk pintu gerbang ni hati aku dah berbunga riang. mcm dah dekat nak sampai jek. walhal.... punye jauh lagi sebenarnya weh... aku sempat tido bangun tido sedar tido balik... lunyai rasa banda. perut memasing dah lapar tapi teragak² nak siinggah kedai makan. asal nmpk kedai makan, eh depan lagi la.. pastu sudahnye tak singgah² jugak. 

 5.30 baru kami sampai kat resort. ya allah... masa ni aku dah tumbuk² laki aku sbb akhirnya jumpa jugak tempat yg dituju. adoilaaa... jauh kemain aku rasa. kalu balik kelantan dah lama sampai.

 lepas check in, ummi ajak posing lu sedas.

 tu dia... nampak katil nikmatnye rasa.... baring betulkan urat badan.. sedapnye...

 bilik kami standard room, harga coti sekolah RM240 skali bekpes. bilik kami ngan bilik ummi sebelah je.. si qausar sebok la asyik ajak pegi bilik ummi dia.

 alhamdulillah, selesa!





 view nampak laut.. best²

bilik kami dekat ngan pool. sebelah pool la senang citer. best berkali ganda, puas hati. tak sangka dapat floor bawah walopon kami sampai lewat. anak aku nmpk pool mmg tak senang duduk la dia.

 ni aku amek view dari depan pintu bilik kami. dak qausar dari pintu bilik dia belari terjun pool. 


 tukar baju terus berendam. aku takde mood nak main air... aku lepak santai je amek angin petang. cuaca mendung tapi tak ujan. nikmatnye angin tgganu.

 qausar ajak aku mandi skali... 

 kemain ko ye dik

 ujung tu bilik sea view. harga dalam tiga ratus lebeh. 

 pool utk budak² pon ado.. tapi qausar tak layan.. cetek sangat. hahaha

 restoran hotel

 ujung tu tempat check in

 riang ria gumbira nampakkkk

ujung kat pondok tu bilik kami

 layan la dedi oiii

 dedi plak nak kuak lentang. adik dok diam². dalam tu...

amboi kaki... bengkaknye... daging byk nau tu.. hehehe.. oh ye, ummi dan abi tak join, depa lepak bilik je. aku soh depa order makan sbb nnt mesti qausar minta nasi. ko bayangkan kami tahan perut punye lama. hahaha... 

kol 7 masuk bilik, makanan pun sampai. sedapnye nasi goreng dia... sedapnye teh tarik diaaaa... qausar makan habis sepinggan. dedi sepinggan, aku??? ratah kepok je... huwaa!!! lepas isyak kuar carik makan... 


penat la heh... sambung lagi nnt

18 dok ngomen:

Izwa Kamaruddin said...Reply To This Comment

wahhhhh best gilerrrrr wehhhhh!!!

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

lauk tu nampak tempting gilos..
kalau gi reramai mcmana punya syokla kan??

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Beshnya!!! Dah lama tak g cuti-cuti ni. Dah smpi thp gian ni. Mcm ne ni? uwaaaa!

Kakcik Seroja said...Reply To This Comment

Seronoknya bercuti-cutian... :)

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

bestnya !!
dah 2 setahun tak balik kg ganu ni
bila nak balik niiii
nak makan makan makan

salmizah said...Reply To This Comment

as salam dan salam perkenalan...

bila akk post gmbr pintu gerbang tu rasanya tak sabar plok nak balik kg raya haji ni..saya org dungun,trganu.Tiap kali kalau blk bila dh lepas pintu gerbang tu mood blk kg tu makin mbuak2..best sgt2..

Jom singgah blog saya dan salam perkenalan...:-)

Anum said...Reply To This Comment

syok kan cuti2

MaDiHaA a.k.a Ratna said...Reply To This Comment

seronoknya dik... rindu pulak nak blk tganu bila nampak laut...

wida said...Reply To This Comment

Macam tu lah sy time nak balik selangor - k.trgnu kak..kematu cik vontot..huhu

aizamia3 said...Reply To This Comment

Pergi bercuti memang seronok.. pehtu balik umah dia punya penat perghh... hehehe..

Umi Nazrah said...Reply To This Comment

salam singgah. nasi goreng tu memang takkan mengenyangkan perut ku. hehehehhee

licha said...Reply To This Comment

cantiknya pemandangan. boleh rilekkan minda :)

licha said...Reply To This Comment

cantiknya pemandangan. boleh rilekkan minda :)

licha said...Reply To This Comment

cantiknya pemandangan. boleh rilekkan minda :)

licha said...Reply To This Comment

cantiknya pemandangan. boleh rilekkan minda :)

Liza Razak said...Reply To This Comment

nanti pegi terengganu bolehlah try stay kat sutra beach resort pulak

salmizah said...Reply To This Comment

as salam..salam perkenalan..

Nampak akk post gambar pintu gerbang nak masuk negeri trganu tetiba rsnya tak sabar nk blk kg ry haji mggu dpn ni..setiap kali balik kalau dah lepas dr pintu gerbang ni rasa seronok lain mcm jer...al maklumlah nk blk kg..

jom singgah blog saya..dan salam perkenalan..;-)

Suria Amanda said...Reply To This Comment

Cantiknya sutra beach resort...tp betul la mmg cuti sekolah jalan jammed ....next elakkan bercuti time cuti sekolah