Monday, September 22, 2014

didik dari kecil

hutang citer tengganu, telupa sd card lagik... ergghhh.... dari diam sepi marilah hapdet mana yang mampu. citer hari ni bukan nak bangga atau belagak. sekadar share utk masa depan qausar bila dah besar nnt. 

skang qausar dah rajin solat. tak kesah la walo dengan 'cara' dia. asalkan dia ada kemahuan. dari kecik di didik, moga sampai ke besar lah nak ye. dia tak brapa suker solat ngan aku sebab kite kan pakai telekung, mungkin dia tak nampak pegerakan kite. tiap malam lepas balik dari umh mak tok, kemain dia dulu lagi nak masuk bilik air amek wuduk. mmg kelakar cara dia amek wuduk. paling kelakar basuh tangan. kemain tinggi dia angkat tangan dia. kalu dedi sebok ngan kiko kiki dulu, mesti dia soh dedi dia cepat. bagus lah nak oi... suker mami nengok. 

amboi... kemain kuat pelok tubuh... erat sangat tuh... hehehehe

 sujud ke kuak lentang dik oiiii

aku amek gambar ni dari jauh. ni semua gambar yang aku dah crop kasi nampak dekat skit. aku igt dia tak perasan la tindakan aku... sekali tetiber dia peace kat aku. ye... tu la cara peace dia... siap cakap kat aku, mami pissssssshhhhh!! aku takot dedi dia nak tegelak je. hehehehe

yang ni paling syomel di hatikuuu.. menjadi plak dia lipat kaki dia kan. yang aku geram tuuu.. jari tu kementot sangat la haiiii...  eiii.. rasa nak giget je jari tu taooo... dik, mami dedi sentiasa doakan adik moga jadi anak yang soleh.... degil kecik² ni takpe, dah sekolah nnt degil kaluu... mami rotan jari kontot awak tu yeeee... 

21 dok ngomen:

lieyalatif said...Reply To This Comment

alahai imam muda qausar gituuuu hehehee...aku pun suek pic last tu beb....serius comel....dgn kaki lipat gitu ....bijak2...in sha Allah jadi anak yg soleh nieh nanti....

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

qausar kenapa comel sangat niiiiiiiiiiiii

geram tau


hahahaha

Miz Eija said...Reply To This Comment

alala... comel nya qausar.. boleh buat menantu nie hihi :) jadi anak soleh ye qausar

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

alhamdullilah

Amanda Suria said...Reply To This Comment

Alahai somell betul la dia...

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

So sweet. Smoga membesar sebagai anak yg soleh.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

semoga membesar sebagai anak yang soleh ye qausar

Ummu Athiyah Ismail said...Reply To This Comment

comel nyer :)

Lynn Hamzah said...Reply To This Comment

comeynyer dia...bagus didik dari kecik...insyaallah jadi anak yang soleh...

Tentang Kita said...Reply To This Comment

alhamdulillah...anak belajar dr apa yg dia lihat...semoga Qausar membesar dgn baik dan jadi anak yg soleh

Kakzakie said...Reply To This Comment

Bukan degil tapi cerdik kan Qausar. Kata kat mummy QAUSAR CERDIK!. Itu bukan peace tapi nak bagitahu mummy nak buat telunjuk baca syahadah tu:)

Acik Erna said...Reply To This Comment

comelnya qausar

Hati Ema said...Reply To This Comment

cute budak ni.... hehehehe

eMMe said...Reply To This Comment

Alhamdulillah.... Ya Allah Nieza.. anak kau... kemain lagi comelnya... geram sungguh memandangnya...

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

hahahhaaa..coeml gilaaa!!!

norhidana miswan said...Reply To This Comment

siap peace lg... laki ko tak gelak lak... kalu aku msti dh tergolek2 batal sembayang gelakkan dia

Eye_nee said...Reply To This Comment

alah alahh alahhhhh...geram betul lah nengok budak qausar ni..bagus ni beb...tunjuk contoh yg baik kat dia...mak bapak ni cerminan anak2...

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

yg duduk tahiyat tu mmg sangat comel okeh....hahahaha


ko pakaikan la dia jubah pulak..

Dee said...Reply To This Comment

Hahaha..tang sujud tu mmg lawak mek jah oii...jom pi bromo tahun depan..hihi

SangRatoo said...Reply To This Comment

comel sangatt time tahiyat tu..alahaiii..kaki tu pandai pulak lipat2..ehehehe

lala yusof said...Reply To This Comment

kalu cuti sni, kerepok best kat rasa sayang dgn kg mengabang tapah...memang femes & sedap dr losng