Thursday, July 3, 2014

dari soromban ko kolumpo

wihu... assalamualaikum!!! ape habaq semua?? ha.. takmo layu kuyu pepagi ni. cargassss semua. bangkit dari mengantuk tu. hahaha... kemain hepi kak odah pepagi ni. mau tak cargas, semalam dapat tidoq awal, nikmatnya rasa. smlm tak bebuka kat umh maktok, kami bebuka kt umh sendiri, 3 branak. lepas bebuka, kak odah buat keje umh, siap semua. ha... sepantas kilat kak odah siapkan semua sebab nak nengok citer ramadan jangan pergi. Allah... touching sungguh citer tu heh. dah la tgk citer indah smlm kak odah menangis, sambung lagi menangis tgk citer ramadan jgn pergi tu smlm. kak odah kalu dapat mak metua mcm shila rusli tu, mau jadi kurus kering makan hati kot. hahahaha... sila lah tgk citer tu kalu nak tau sentuhan jiwa dia cemana. masa kak odah menangis, anak kak odah beriya dok panggil mami mami mami berulang kali. hahahaha... mak ko tgh menjiwai watak dik. jiwa melayu asli cenggitu le. hahahaha

eh, pjg lebar pulak mukadimah hari ni. ok, bebalik pada tajuk di atas, tu dia eh... kemain loghat nogori. bukan ape... kak odah ade order barang dari seremban, semalam dah selamat sampai. tu yang tekeluar loghat nogori tu. ngeh ngeh ngeh...

ni kak odah pekenalkan abag pos kesayangan kak odah. aku panggil dia abang botak sebab dia tak penah ade rambut aku rasa. kepala dia cenggitu je le. hehehe... dah le kelakar, suka nyakat kak odah. abang botak panggil kak odah ape tau... ni gelaran dia bagi, anje angat² nama dia bagi... ala... malu la nak cakap... *katupmuka* ok  la... kak odah cakap... dia panggil kak odah kak embun. hahahahahahaha... kelakar tak??? masa mula² dia panggil kak embun, aku dah bantai gelak senak dada. ko dah kenapa panggil aku kak embun ni, dia cakap sebab muka dah la kiut, sesuai la nama embun. oh demmmm!! kiut ngan embun ada jiwa ke? hahahaha... belasah la abg botak oi.. janji ko hepi. ko tgk masa dia nak anta parcel aku ni, kalu stgh orang dah tak mau nak amek gambar, ni dia siap posing lagi. poyo sangat tau. datang je kat tmpt aku terus panggil kak embun!! kemain kuat lak tu. sabau je la... amboi, kemain pjg intro pasal abang botak ye.

ha, inilah dia barang dari soromban. sambal bilis berapi yg dah sekian lama aku tingin nak rasa. menjadi jugak aku order hari selasa ritu. semalam sampai, pastu aku boleh lupa nak bukak masa bebuka puasa semalam. aku ni sejak branak mcm ni la. asyik lupa je. mmg pelupa tu dah semakin menjadi² plak skang. kesian aku kan. aku order dua bekas, aku kan pentamak. hahaha... nnt nak buat makan sahur ngan nasi panas². takde lauk lain pun takpe dah. yang aku order ni xtra hot tau. cemana kepedasan dia tak tau le, nnt dah try aku roger balik. 

bukan saje boleh makan ngan nasi, boleh juga kapit ngan roti atau dijadikan perencah masakan. boleh jugak utk topping pizza spicy sambal katanye. ha... nak buat nasi goreng sesuai sangat la ni. kalu pepagi malas nak menumbuk ketung ketang kan, ko campak je sambal bilis siap ni, sesuai sangat orang malas mcm aku. hahaha... nk buat rencah utk sayur pun boleh.

teringin nak order? nah... aku dah siap zoomkan utk korang. silalah berhubung puan fariha melalui call/wasap/pesbuk atau ig. selamat mengoder dan selamat mencoba!




ko tgk, abg botak baru lalu depan aku... siap nyanyi lagu embun lagi taooo... hikhikhik


12 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

wow2

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

baik!!

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Mcm best ni :)

lieyalatif said...Reply To This Comment

stedy abg botak tu posing ko snap yeee heheeheh...

wow ni buat penaik selera ni noks...mau nasi bertambah2 kalo dpt nieh...kalo aku pun mcm ko, dpt ikan bilis ni pastu goreng telur mato boh kicap....fuhhh mmg asyik layaaaaannnn!

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Dapat makan ni dgn nasi panas2 pon dah cukup. Ok...terbayang sudah.

Ha'ah lah noks. Sedih tgk indah smalam. Tapi aku tahap sakit hati ngan johan. Si farah tu pon apsal lah tak melawan. Haishhhh...tak sabar plak nak tgk sambungan.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

SPORTINGnya abang botak erk..hehehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...Reply To This Comment

Mahu berasap telinga makan ni Riena :D

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Mg sporting gila abg botak. Siap nak amek gambak tu. Hahaha...sambal cili padi tu mmg terbaek je!

Kakzakie said...Reply To This Comment

Hairan agaknya Qausar tengok mummy menangis tengok tv.

Nampak sangat posmen tu dah biasa kat office situ..

Cho Zila said...Reply To This Comment

amboi femes abang botak yerk..
dah penah rasa .. tapi tak kena ngan tekakni...

Cik Ecah said...Reply To This Comment

betuahhh siap tangkap gambo ko,,,,
ekekekekee

Anonymous said...Reply To This Comment

kalo kat utagha neh kalo panggey embun shortform utk tembun