Tuesday, June 18, 2013

murah, sedap, puas

aku nak share nasi lemak harga singgit yang sedap meletop kat pasar malam sri gombak setiap sabtu. family yg jual nasi lemak ni baru masuk nega kat pasar mlm tu. sebelum ni tak pernah nampak pun. banyak jenis nasi lemak yang hado. ade sambal bilis, ayam, sotong, udang dan kerang. bayangkan dengan harga singgit, byk mana kuantiti lauk yg ade. tu yang aku beli dua jenis dulu utk test kesedapan dia.

 first try nasi lemak sambal bilis. banyak koo bilis dia.. mmg sedap plak tu. puas hati.. asben aku pun cakap susah nak dapat harga singgit tapi bilis byk cenggini

yang ni plak nasi lemak ayam. ada 4 ketul isi ayam. bagi aku, memadai dengan harga singgit. susah nak dapat cenggini punyer ngupa skang ni. ade yang jual singgit tapi nasi dia skit giler dan kedekut tang sambal, bilis dan telor tu kalu boleh senipis² dorg letak. minggu depan kalu ade kesempatan ke pasar mlm lagi, aku nak beli kerang dan sotong plak. nnt aku canang ngupa dia cemana ye... so, kalu korang nak carik nasi lemak sedap ni, silalah ke pasar mlm sabtu kat sri gombak. tempat dia sebelah ngan orang jual laksam tapi femes ngan karipap kecik 8ketoi singgit, berdepan ngan orang jual produk kesihatan. yang mana biasa pegi mesti tau, yang tak tau sila la tanya peniaga² kat situ yoo..


sekian

38 dok ngomen:

Qashmere said...Reply To This Comment

Wow nasi lemak bungkus pepagi. Tengok macam sedap. Saya baru lepas makan roti canei je.

Qashmere said...Reply To This Comment
This comment has been removed by the author.
Khai♥Rin : anies said...Reply To This Comment

ni nasi lemak penang tu kn? sy da beli n repeat beberapa kali... mmg sedap...rs nk telan je daun pisang tu ;-)

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Menarik ni tp nak g pasar mlm jejauh tmpt tu...adehh!

Lya Colours said...Reply To This Comment

alamak aihhh punya jauh gombak tu huhu

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

nyum2 sedapnya

lieyalatif said...Reply To This Comment

Ehhh ok sgt ni nok...aku suke gak gini nok so boleh beli mcm2 jenis...dpt rase nasi lemak lauk lain2 kan....harga lak singgit mmg cun sgt tuh!

nuyui a.k.a miss YUI said...Reply To This Comment

yg ada ayam rm 1 ..murh tu..

ieda immi said...Reply To This Comment

sehinggit macam nie leh makan berbelas bungkuss mehhh ekkee
sedap2 ..
pat akk ada layiee sehinggit macam nie !

Dee said...Reply To This Comment

murah kot siap ada lauk bagai..kalau kt umah k dee nasi lemak singgit yg ada bilis yo..yg ada lauk mana nak dpt singgit..umangaihh..mmg murahlah..

Eye_nee said...Reply To This Comment

murah satu hal...sambal bilis dia tu....berlambak ikan bilis dia,..selalunya cili ngan bwg jer jelas kelihatan..ikan bilis adalah sekor dua...

aizamia3 said...Reply To This Comment

susah nak jumpa sedap + rm1 cenggitu..
psstt: malam tadi baru belasah 2 bungkus nasi lemak.. wakakaka.. habis berlemak2lah badan ni..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...Reply To This Comment

telan liur je nengok nasi lemak ni

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

lalalalalala laparrrr...!

Ratu Hatiku said...Reply To This Comment

terliur aku dibuatnya...dah la pose nie..uhuhuhu

shameel Iskandar said...Reply To This Comment

Nsi lemak beralas daun pisang. Kelazatan nasi lemah bersatu dgn aroma daun pisang lantas menghasilkan kenikmatan yg tak terhingga. Itu berdasarkan citarasa saya, lain org mungkin lain pula citarasanya

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

zaman skang ni mane nk dpt nasi lemak bungkus rm1 camni. mmg berbaloi la kak! kalau kt area rumah saya tu ada yg rm1, tp rasanya just letak sambal ikan bilis je la kot. huhuhu

wahida said...Reply To This Comment

kat kampung aku ada lagi jual nasi lemak 50sen nok...pun sedap jugak...

tapi kalau kat kl jual rega mcm ni mmg murah sgt dah ni nok...

cheqna said...Reply To This Comment

hoihoihoihoi
kat trg pun susah dah nak dapat nasi lemak harga camgini....
sedapnye nasi lemak bilis..

Zura@Iwan said...Reply To This Comment

murah + sedap..

berbaloi ni..hehe

AdaM Hawa said...Reply To This Comment

keikhlasan peniaga.. nampak pun menyelerakan..

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

singgit kak? wahhhh bestnya.nmpk nyummmm!

ummiross said...Reply To This Comment

Nasi lemak daun pisang, terbaik ni, terliur tengok.

qemaishak said...Reply To This Comment

kak sini ada jual gak sebijik cam gambar ni tapi rega rm1.50 berebut org nak beli, kalau lambat mmg xsempat la

lizz said...Reply To This Comment

kemain special nasi lemak ayam seringgit jer reganyer tu...terlio nengok nasi lemak tu...

Kakcik said...Reply To This Comment

tengok gambo nampak sedap sangat tambahan perut tengah lapo ni...

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

walla murah giler tu !

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

Nasib baik dah kenyang kalau tak gagah mila cari nasi lemak macam ni hehe...

sarah said...Reply To This Comment

terliur terliur...

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Murah tu. Nampak sedap.

Miszyuyu said...Reply To This Comment

hai jom join contest saya.. http://yuyukstandalone.blogspot.com/2013/06/contest-mereka-tagline-jelitawanis.html

makchaq said...Reply To This Comment

Pagi tadi makchaq makan nasik lemak bungkuih tapi tak sedap langsung... sedih..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Sri gombak mu?aku xpnh gi la..sabtu ek..nti gi la..

Carl Lesmana said...Reply To This Comment

oh emm gee feberet kite uh. sedap2. nak dapat nasi lomak singgit susah zaman skang ni , kalau kite balik terengganu lah baru jumpa nasi lemak dia limaposen. hahaaha.

the malay male said...Reply To This Comment

mcm ayam goreng kunyit je...mmg sedap la klu camtu.

Ainim Suju said...Reply To This Comment

Adeh..dah macam sedap je rupanya tu kak.

norhidana miswan said...Reply To This Comment

terbaik lah kak... dkt2 opis ni pun ada pakcik tu jual nasi lemak singgit, besar2 penumbuk aiyan je tp kire sedap lah... yelah zmn skrg nih pyh nk jmpa kn

Cikda said...Reply To This Comment

alamak murahnya... cikda teringin sungguh nak gi jalan2 area gombak sana...jalan2 carik makan.. tapi tak tahu mana nak tuju..