Thursday, March 28, 2013

mozzie patch

disebabkan ramai yang bertanya pasal mozzie patch ni, moh aku share sama².

aku beli benda ni kat guardian. mana² farmasi pun ada jual rasanya. manjaku ke anakku ke mesti ada. kalu carik tak jumpa, silalah bertanya kat staff yang ada kat situ. utk orang dewasa pun ada jugak tau. aku jenuh carik yang ada corak kartun. mula² aku carik kat manjaku takde yang becorak kartun yang ada mcm koyok. tak nmpk menarik nk lekat kat baju anak kecik. aku tk igt brapa harga. rasanya 12 hengget. kat manjaku tak silap aku 10 hengget kot. boleh tahan 12 jam, ada 10 keping.sblm beli tgk dulu expired date okey!

 kat maner² pun boleh guna

sila baca. takde cakap boleh tampal kat anggota badan kan? ha... jgn la buat takut nnt kulit jadi lain plak sbb pelekit dia mmg melekit habes. aku dh try. hahaha... qausar kalau dalam buai dia mmg lasak habes, suka pusing², jadiknya aku tampal kat kain buai.

ni balance yang aku beli ari tu. mlm ni balik banting leh pakai lagik. selalunya tido mlm kat banting mmg kena pasang ubat nyamuk tapi bila qausar pakai benda ni, dh tk payah ubat nyamuk lg. kita pun takkan digeget nyamuk jugak sbb pelekat yg ada kat baju qausar dah lindung kami sekali. oh ya, benda ni bau serai wangi. mmg wangi....

 qausar kalu kat banting mmg tak boleh pakai baju. badan dia kompem melekit habes. panas pantai morib, tau² je la. jgn kata budak, kami pun tak tahan.

 model mozzie patch yang cekci mekci... auchhh...




minggu ni 3 hari betapa kat banting, adik ipar aku kawen buat belah pompuan. mggu depan belah lelaki plak. masakla beperang ngan bahang dan panas. huh....

34 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

ala tomei2

nens cellection said...Reply To This Comment

hehe..ammar pon kalo balik ganu..mmg tggl pampers jek..panasss..hehe

dulu2 masa kecik2 ammar guna ni jgak kt umah, tp xjadi..ntah sape yg bela nyamuk..last2 pakai ubat nyamuk jgak..huhu

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

auchhhh ceksi uuuu!!

Lya Colours said...Reply To This Comment

model yg bukan sahaja seksi malah menggeramkan bila tengok peha dia tu. gggrrrrr

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Ooo baru tau ada benda halau nyamuk camni...pasni boleh belilah ni...sian damia hari tu balik kg abiss kena gigit nyamuk...

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Ok...nak gi cari. Rumah aku byk nyamuk lah lately.

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

kena beli utk bambam ni. dia tu pantang kena geget nyamuk, abis naik bintat merah. lg satu, ubat nyamuk x elok sebenarnya utk pernafasan dan jantung kita, bole sesak nafas.

Khai♥Rin : anies said...Reply To This Comment

bgs ni kalu bw msk hutan
eee nk geget qausar bleh? ;-)

my all said...Reply To This Comment

comelnyaaaaaaaa qausar...

rasa nak guling2 atas perut dia yg muncit tu...eh?

Anonymous said...Reply To This Comment

Kihkihkih, nampak mozzie patch kat spender dia ;p

-Dakpink-

Nory Zoulkefle said...Reply To This Comment

pestaim dengar pasal mozzie patch...wujud rupanya benda tu...heheh...

uishhh ceksiinyer dia....
tergoda aiii...hehehe

norhidana miswan said...Reply To This Comment

mekasih utk info yg sgt berguna nih kak, sblum ni penah beli ala2 mozzie patch nih tp dia takde dlm bekas satu2 gini n takde gambar lawo... geram nengok perut qays tu, rasa cam nk geget je

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Oit, gedobot!!!!!! Geram!!!

Rinna said...Reply To This Comment

Amboi model patch.. cekci laa.. geram :)

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

oekhhh..!! thanks for sharing..
tau dah.. nak gi gurdian kat depan tu jap gi.. leh cari mende ni.. leh guna kat fiyya.. sian dia.. malam2 kena gigit nyamok tang idung la.. mata la..

cheqna said...Reply To This Comment

nok beli gok r =)

Aimaniman Ezaiza said...Reply To This Comment

Oooo br akak tau.. sblm ni cuma tampal2 utk kurangkan suhu badan demam,.. tampal nak elak gigitan nyamuk pun ada ek.. tq 4 sharing..

Amanda Suria said...Reply To This Comment

OHHHH...orang banting ghupernya ko nok..dulu pernah la beberapa bulan kat banting..tp dah lupa nama kg tu..tepi pantai...jauh dari Morib la..

pinky said...Reply To This Comment

tomei...hehehe...selama ni tak tahu pun gunanya mcm mn...=)

lieyalatif said...Reply To This Comment

Eh betul noks angin pantai ni lain sikit...panas die lain..sbb umah mertua aku area pantai kat melaka nun so mmg kiteorg dah biase bab panas tu...sian kat budak2 laaa....

Comel gile laaa bende tu...aku baru tau ni...jakun kan aku huhu

lizz said...Reply To This Comment

bagusla mender ni nak beli jugak la...memang bagus ni kalo balik kampung guna mozzie patch takderla anak2 kena gigit ngan nyamuk...

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

bagus ni...
memang cukup risau kalau anak2 digigit nyamuk...

semangat Qays..geram ni

wantie said...Reply To This Comment

bagus..pas ni nak kena beli. sebab kg MIl dan my kampung penuh dengan nyamok.

sib baik ko bagitau. kalau idak main belasah pelekat kat badan. hahahaha...


ummiross said...Reply To This Comment

Oohh, Tq for the info, nak balik kampung kena cari juga ni, banyak nyamuk. Luv Qausar!!!

syariza09 said...Reply To This Comment

ooo sy baru tau pasal ni, dh slmt pon war2kan pd kwn2. tq

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

aku pun pkai na..tp bli kt farmasi kt melati 14.90..mhlla kan..manjaku aku dok g sllu xthu pun ada jual..lor..

Cho Zila said...Reply To This Comment

penah tengok tapi tak beli kalau nak jalan2 nanti boleh simpan..

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

penghalau nyamuk yg semakin canggih. Teringat dulu kecik2, kalau kena gigit nyamuk pakai kapur makan je...

Riedaffya ibrahim said...Reply To This Comment

bole le beli nanti..blh bawak ke mana2 aje kan..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Qausar yg pakai mummy/daddy tumpang sekali tak kena gigit nyamuk

Nyamuk tengok si montel geraaaammm aje:)

Haryati Faizal said...Reply To This Comment

tq share ye...baru tau ada benda ni..berguna jugak ye...

Eye_nee said...Reply To This Comment

dah baca ko punya citer ni sis..tp akk tak ambik peduli..sbb kepala hotak aku asiklah nak mengerjakan model patch tu...

Fifi Nadhrah said...Reply To This Comment

comel qausar dan mozzie patch~

MrS. F!zA said...Reply To This Comment

wahhh.. nak kena beli ni! tk pnh tahu pon kewujudan benda alah ni kak..