Wednesday, March 13, 2013

baru anak jantan namanya



main ciku cak kat pintu bilik, sekali.... tang!!! hamek.. terantuk kat bingkai pintu la plak... menggigil mami tgk dahi dia mencanak benjol cenggini. dia ni bukan boleh sakit, melalak sampai tak bunyi suara. org kata selok. tau tak makna selok? mesti tau kan...

tengah aku dok pujuk, ummi dia dok tuam ngan air batu, neng (maid) sapu plak ngan minyak buat sendiri dari surabaya dan berkat jampi serapah mak tok jugak, bengkak tu ada surut skit dan skang ni dah jadi lebam je.. habis urat dahi nmpk. sehari sebelum benjol ni, pecah dalam bibir terantuk katil. mmm.... baru le anak jantan namanya kannnnnnnn

smlm qausar demam, tak tido mlm asyik merengek je. tak cukup tido tapi pg ni ceria mcm biasa plak, panas pun dah kurang skit. klu mak tok call kasik tau ape² yang tak kena, mami balik ye sayang...

61 dok ngomen:

nens cellection said...Reply To This Comment

betul tu...ammar pon camtu jgak..naik takut dibuatnyer..emmm..padan la lelaki..mmg lasak betul!

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

ala ciannya dia

sheera said...Reply To This Comment

sian qays..
nnt ummi blikn drum..
tp...tggu la ye..

NM03 said...Reply To This Comment

ummi,

cepat la... mami qays tak sabar nk jeming... eh????


hahahaha

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

ciannya qays..huhuhu.. akak, ni petua utk x bagi lebam naik lbh teruk/hilangkan bengkak tu. tuam ngan kain pastu hembus2 nafas bnyk kali kt kain tu, then ulang bnyk kali sampai rasa bengkak tu dah susut.

kakngah said...Reply To This Comment

big boy.. camtu la..
sok dh dpt kaki.. siap le mami hihihi!!

cheqna said...Reply To This Comment

betul kata kak ngah
nanti dah dapat kaki...ready la mami...hahahaha

Amanda Suria said...Reply To This Comment

demam terkejut tu...dah melasak yer..

Pen Biru said...Reply To This Comment

Allahhuakbar...lebam dahi dia..kita yg tgok pn trasa sakit...

NM03 said...Reply To This Comment

sue,

dah... kami dah buat cenggitu

elise hamin said...Reply To This Comment

nieza
memang tak 'jantan' la kalau tak lebam sana sini...anak-anak ai yang 3 heroes tu pun sama jer masa kecik -_-"

cuma ai nak kongsi ngan u, apa yang doctor advise kat ai, dia kata kalau kepala anak terantuk ke, terhentak ke cepat-cepat tuam ngan ais kiub dibalut dengan tuala nipis kat tempat yang terantuk tu, bengkak dan lebam akan cepat berkurangan, selain tu mengecutkan salur darah bagi mengurangkan risiko pendarahan dalaman

ok itu jer :)

Ainim Suju said...Reply To This Comment

alahai kesiannya qays kak...takpe, leh cepat besar kan

e k i n ♥ y u s r i said...Reply To This Comment

alahai ciannye
kan dah benjol kepala tue

NM03 said...Reply To This Comment

elise,

yup.. kami dah buat cenggitu

izan mama mia said...Reply To This Comment

maunya tak selok...dah biru lebam tu hah...ciannyer....

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

baru lah rare.hehehe.pape pon kesian kat adik.

fazilzura said...Reply To This Comment

yup2. kalau x do lebam bukn anak jntan

Hana Soffelia said...Reply To This Comment

Omaigod! hati2 lepas ni menantu ibu ye. *tetiba*

hahaha

adarnadzmie said...Reply To This Comment

alahai qays jambu ayaq ni dpt sakit yer...siannnnyaaa...
anak baru nak membesar dpt sakit segala... moga qays jgn notty lg tau..hehe...

mamasuri said...Reply To This Comment

lebam tu aku tgk..takpe.lama2 ilang lah tu...betul tu..barulah jantan kan qays..tp qays tetap jambu di hati acik...

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Memang anak jantan.

Siannya qays. Demam sbb terkejut kot. Smoga lebam tu cepat hilang.

Ismaliana Sulaiman said...Reply To This Comment

aduduiii....tgk benjol tu terasa sakitnya... sama mcm harraz jugak lah,skrg sibuk memanjat sana sini asyik t'golek2 jer.. pecah bibir 2-3 kali dah... benjol je blm lagik.. :)

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

aduh sakitnyer.... tuam dgn bawang besar pun cepat gak surutnya benjol tu.

wantie said...Reply To This Comment

tu dia qays. cekodok sebijik atas dahi. ala la ala ciannya dia. anak jantan mesti kuat! yo yo

AYuNG said...Reply To This Comment

umang aiiii kak, parah....

Salina@IbuAqil said...Reply To This Comment

Hero mama nih..
Hi3!!!! Shian dia benjol..

eLLy said...Reply To This Comment

ini lah yg dikatakan anak jantan *bertelor di dahi* hahahaha

Falsya said...Reply To This Comment

Allah...kesiannye..

Ratu Hatiku said...Reply To This Comment

Ksiannya dia....

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

mcm ni baru rockkk!!!

mcm anak2ku bersegi2 kepala sementara nk besar...huhu

lizz said...Reply To This Comment

ololo sian qays...benjol dah kepala tue...

ZZnoor said...Reply To This Comment

allahuakbar..syian baby qausar ni ye..abg danish tu ha,tak benjol pun dh menangis beriya,inikan qausar yg dah terserlah kebenjolannye itu..next time bcareful ye sayang...get well soon baby!kak ina,krm slm cium kt qausar ye..

MasZuber said...Reply To This Comment

alolololooo

shiannya!!!

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...Reply To This Comment

hero gitu lah, nanti dah besar skit, dia yg sesaje terjun sofa konon ultraman lagak nyer... apapun qay unty doakan qay cepat kebah.. dan awak tu qay, benjol pun still cute tau... geget kang..

Kakcik said...Reply To This Comment

Macam tu baru macho, hehehe... :)

Acik Erna said...Reply To This Comment

alaa sianya dak comel ni..sempat lagi mami ambik gambar tu

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

hero mmg mcm tu...

Eye_nee said...Reply To This Comment

Ni baru betul jantan
ada 3 telor...kat dahi tumbuh sebijik lagi...kesiannn qays...

munna said...Reply To This Comment

kesiannya qays... benjol dahi... mmg anak jantan qays ni.. lasak sungguh

Mak Wardah said...Reply To This Comment

Salam kenal, kesiannya...budak2 tengah lasak tapi kalau sampai muntah demam tu kena bawak jumpa doktor.

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

kan dah benjol...
kasihan qays...

ummiross said...Reply To This Comment

MasyaAllah..kesiannya qausar, mesti sakit sangat sampai selok menangis tu, harap qausar cepat sembuh.

::NureeN:: said...Reply To This Comment

klau nureen, goreng halba campur @ grg herba biji, bungkus ngan kain, demah kat tahi tue
insya ALLAH akan kecut n kurang binjol tue..

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

barulah hero! haha

Haryati Faizal said...Reply To This Comment

takpe, tak sah kalau tak terhantuk...

AzeedA said...Reply To This Comment

ooolololoooo..
si Emir pon terantuk pala dh minggu lepas.. cepat2 tuam dgn mulut.. alhamdulillah takdek benjoi

Irfa said...Reply To This Comment

siannya dia
tuam ngan ais ye
anak saya penah terhantuk
benjol sebesar bola golf tu
tapi dah besar,,
mmg sakit dapat..marah pun dapat.hihi

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

ala2 siannyer dier

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

ololo...kesian qaisy..sakit tu na..kalau aku pun selok kot..

ieda immi said...Reply To This Comment

haaaaaaaaaa hamikkk bertanda dah anak ibu nie !
adohaiii ... kawan ngan abang zahrien lah .. calar sana sini .. lebam masa seusia qaisy nie .. ;)

shazrina said...Reply To This Comment

amboi lebamnye ..mesti sakit pas terantuk tu ...ini baru laaa anak jantan namenye ... :)

Cho Zila said...Reply To This Comment

anak kecil memang gitu.. usahkan anak jantan... anak akak dulu pompuanpun gituler... nak buat camnerkan..

Mrs Madin said...Reply To This Comment

tu dia....hero dh benjol pale...

Rinna said...Reply To This Comment

Alolo..cian encem boy dah bengkak dahi..

Ema Blog said...Reply To This Comment

memang betul anak jantan kan...anak ema pun selalu bengkak dahi

MulutPayau said...Reply To This Comment

Siannya....

Bulan Syurga Firdausi said...Reply To This Comment

Allah.. kesiannya..

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Ololo cian....budak lelaki mesti kuat kan qays....

Madam Lala said...Reply To This Comment

alamak ngeri tgk..biru tu..

QasehnyaRania said...Reply To This Comment

alahai sian qausar..dah biru

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

sian dia si ensem ni..tp takpe baby boy kan mesti ada tanda...