Thursday, May 19, 2011

kl - kuantan

gambar tak banyak. hubby tak bawak kamera canggeh dia. kali ni dia nak lenggang mak limah je katanya. so gambar² yg ada pakai kamera cap ayam ai hanya gambar² biasa yang tak berapa semangat nak amek masa sebab mmg ai malas nak pegang kamera sangat masa kat saner.

kami rancang nak bertolak jam 8 pagi tapi disebabkan mak lambat siap, kami gerak jam 10 pagi. mak ai kalu nak ke mana² mmg dia yang lambat siap. bukan pasal ape, sebab dia masak nasi lemak dan mihun goreng sebagai bekal kami nnt. mak mmg suker masak dari makan kat kedai. kami singgah di perhentian lanchang utk sarapan. tgk, hubby tgh lapar giler dalam gambar tu... ape yang ayah wat kat belakang tu?

mmm.... ni le keja ayah ai skang. asal jumpa menantu, dia akan guna SG hubby utk download lagu² 60an. SG hubby mmg penuh ngan lagu dolu². skang ni, ayah lagi xtif fb dari anak dia ni. hahaha... gedeban gitu! ayah dalam perancangan nak beli SG jugak. terpengaruh la tu. hahaha.. ayh cakap SG best. mmg pong.. ngeh ngeh ngeh

kami sampai homestay lebih kurang dekat kol 2. banyak betul persinggahan kami sebelum tu. dah sampai homestay, boleh plak ai tak amek gambar. adoiii... homestay kami kat taman tas berdekatan dengan gambang. kalu ai tau blogger kak ieda dan izan berdekatan situ, mmg ai jumpa dorang. ai ingat dorang kat area cherating. adoi... rugi²! mlm tu kami makan malam kat area pekan kuantan kot rasanya. menu kami yang biasa je. setiap satu menu, kami minta 3 hidangan. kami kan ramai. tapi satu hidangan pun mmg banyak. puas hati lah makan malam tu.

tapi malam tu syasya ngan qalesya demam la plak. syasya kalu dia letih sangat mmg dia senang kena demam. qalesya plak mungkin mabuk kereta. itu tekaan pertama kami. tapi ada perkara lain yang terjadi sebenarnya. malam pertama kami kat homestay tu, qalesya terjaga lebih kurang jam 3 pagi menangis beriya². pujuk mcm² gaya semuanya tak kena. tapi bila angah dukung dia dekat ngan pintu masuk umh tu, dia mcm diam. ok, ini citer ada seram skit. sampai mak riba dia dok kat kerusi tepi pintu baru dia diam. esok pagi, bila syasya bangun, dia terus pegang tangan ai, dia cakap semalam dia nampak dua orang budak pompuan rambut kerinting main² kat tepi pintu masuk. aku terus meremang bulu roma. aku tya lagi, budak² tu wat pe kat situ, dia cakap tgh makan. pastu syasya balas cakap ai, dia cakap bukan budak la tapi hantu. ah sudah! aku terus kuar dari bilik tu citer kat semua orang yang ada kat luar. depa semua tercengang. semenjak qalesya menangis malam tu, dia terus tak nak makan, tak nak susu. menangis je yang dia tau. lepas tu dia mcm takut² je kat sana sampai la balik kl. nnt ai sambung citer ni.

sabtu pagi, kami gerak ke surau berdekatan ngan rumah pengantin utk akad nikah. oh lupa nak kasi tau. pengantin lelaki tu kazen saya. mak dia dan ayah ai adik beradik. dengan sekali lafaz, sah mereka suami isteri.

tghari tu mereka bersanding di dewan berkdekatan ngan homestay kami. yang gambar blah kanan pakai baju gold tu adik kembar pada pengantin lelaki. sebelah tu tunang dia. tahun depan adik plak naik pelamin. tahniah pada abang irshahidin dan pasangannya maliniey. semoga kekal ke akhir hayat. kami tak lama kat dewan sebab qalesya wat perangai. asyik muntah je..

ptg tu kami kuar amek angin kat teluk cempedak. ramai jugak time tu. takde ape yang menarik pun kat situ sebab memasing mcm letih pun ada. singgah teluk cempedak, terus teringat kenangan manis menginap di hyatt regency. oh, indahnya bercuti disitu. nak imbau balik klik hyatt 1, hyatt 2, hyatt 3 dan hyatt 4

igt nak makan laksa. ayu kata laksa kat situ sedap. tapi tutup la pulok. kami layan kopok lekor dan lepas tu kami makan malam ikan pari bakar kat area situ jugak.

qalesya sampai skang masih takde semangat. tak mau makan tak mau susu. dia tau hanya nangis je. dulu dia suker kalu kita dokong dan lambung dia. tapi skang bila kita wat mcm tu dia mcm takut.  dia akan pegang erat tangan kita. muka dia cuak giler. lepas tu ayie, baba qalesya telefon la sorang ustaz ni. dah jampi semua, dia cakap ada gangguan kat qalesya. kami agak dah. pastu adik plak cakap balik, kan adik jumpa hantu malam tu. dia kacau qalesya la tu. ustaz cakap benda tu ganggu dia sampai sekat selera makan, ganggu mlm² dan lemahkan semangat dia. kesian qalesya. dia dah tak mcm dulu. dah tak nampak senyum lagi kat bibir dia. kami plan nak bawak dia berubat kat tempat ashraf muslim. leh ai tumpang posing nnt. hahahaha... sempat lagik. kami masih dalam proses berusaha utk pulihkan qalesya balik. kesian tgk dia. dah mcm budak tak bermaya. longlai je skang ni. pipi dan badan dia pun dah susut. sabar ye nak...

gambar hari terakhir kami kat gambang waterpark akan menyusul kemudian.

43 dok ngomen:

♥Mrs.Eady♥ said...Reply To This Comment

seronot nyerrr... :)

kakcik said...Reply To This Comment

Kesiannya kat Qalesya - semoga dia akan pulih segera. InsyaAllah.

chichi said...Reply To This Comment

kak ina..letak surah yasin dalam sarung bantal kecik dia..bawak je pegi mana2...farhana dulu mama yan buat mcm tu...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

kesiankan tngk dia...

iduraz said...Reply To This Comment

siannyer kat dak kecik tuh, budak2 kecik salu sangat kna ganggu kan..hope dia lekas pulih, tak mau makan, minum tu yang buat kita risau..

Fieza79 said...Reply To This Comment

asal ada gambar udah la buat bhn bukti hehee....

atty's said...Reply To This Comment

siannya..syasya ngn qalesya..
ni dah baik demam ke lom

Cik Ina Do do Cheng said...Reply To This Comment

syyy kazen ko tu encem. tak update blog , jalan jalan ke teluk cempedak ye. dah lah belum makan ni, terus lapar nengok lauk banyak tu.

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

semoga qalesya kuat semangat... org tua2 kata semangat dia hilang bila kena ganguan macam tu...

Encik Suami said...Reply To This Comment

kata nak add kat pesbuk..takde pun??

NM02 said...Reply To This Comment

chichi,

dia tak pakai bantal yan, dia suker kain letak kat muka.. huhuhu

NM02 said...Reply To This Comment

iduraz,

tu ar... budak2 kalu tak nak makan tu yang wat risau... tak makan tapi asyik muntah..

NM02 said...Reply To This Comment

atty's,

syasya dah ok, qalesya je tgh longlai lagi skan ni kak

NM02 said...Reply To This Comment

KC,

encem ke kak? tgk la kazen dia ni sape... hahahaha

NM02 said...Reply To This Comment

RK,

saya pun rasa mcm tu kak

NM02 said...Reply To This Comment

ES,

alamak... smlm ai tak online la yu. insyaAllah mlm ni ye... hehehe

ct shah said...Reply To This Comment

kesiannya qalesya bam bam.
kak ena,bawak dia jumpa ustaz bagi air penawar dan mintak ibu @ bapa dia lepas solat bacakan yasin,ayat 3 kul dan ayat kursi hembus pada air dengan niat pendinding utk qalesya dan sapukan kat seluruh badan qalesya dan bagi dia minum sket air tu.
ni petua sebelum korang gi bawak dia berubat kat tmpt ashraf muslim.:-)

wida said...Reply To This Comment

sonoknya jalan2..selamat pengantin baru utk kazen sis tu:)

sha a.s said...Reply To This Comment

awak, kite x g teluk cempedak...kite kidnap cik suami n ma sista bwk jmpe kak ieda....yg lain g lepak teluk cempedak mase tu...ehehe

misya said...Reply To This Comment

wah long journey

fazilzura said...Reply To This Comment

wah besh nye, menu yg mantoopppppp... cm mama zr jgk ler, kalau balik ganu ke , balik pahang ke , sure dia masak dulu..

* susah ati le kalau anak2 x sihat

munna said...Reply To This Comment

kesiannya kat Qaleesya... tak mustahil benda2 mcm ni..lagi pun org kata budak2 mmg nampak benda2 halus ni

zee said...Reply To This Comment

Cianyer..budak2 mmg mudah nampak bende2 misteri gtu..

wahida said...Reply To This Comment

semoga qaleesya cepat sihat...sian dia...

eMMe said...Reply To This Comment

jauh perjalanan, luas pandangan kan sis.... bile tgk org makan, tibe2 lapar lak perot nih, aduhhh....~

Dee said...Reply To This Comment

sian qalesya..berubat kalo kena caj hati2 sis..byk pusat perubatan islam yg amik kesempatan..lebih baik dgn darul syifa'..no charges..kalo nak sedekah pun..sedekah kepada pusat darul syifa'..

Ati Masrif said...Reply To This Comment

last yr masa gi cherating tak sempat
nak jalan2 di kuantan ni..

juanita said...Reply To This Comment

kalau bwk camera canggih tu mesti gamba lagik cantiksss

b a m b a m ' s said...Reply To This Comment

sian kat qalesya.. pasni citer dia berubat lak kak..nak tahu jugak..huhuh

ieda said...Reply To This Comment

loor mcm nie pulak jadinya ... huuhu sedih jugak , kesian kat qalesya tuu .. harap2 dia x berlarutan mcm tu dik .. mu bawak cepat2 tau , jgn tunggu layie .. sbb dia budak jadi mende2 mcm nie mudah singgah ..

tulah x perlah dikk lain hari dan masa kita jumpe .. walau terkilan sgt2 sbb homestay adik tuu x sampai 5 minit ngan umah akak huhuhu :))

ainnoraini said...Reply To This Comment

seronokan gi jenjalan ni..
tapi kak ain belum pernah sampai kat sane lagi..

kesian..kesiankan...

ZSqueenbee said...Reply To This Comment

conoknyee g jenjalan ni kn..pia stil trse percutian aritu..conok sgt..bechenta berdating ble pewut membooolat ni terhad ckit aktivitinye..hepp jgn pk bkn²

ratusiput said...Reply To This Comment

bestnye jenjalan...nak itot..nak itot...

HonEyBuNNy said...Reply To This Comment

suka tengok pengantin....

cantik sesangat..pelamin pun indah...

rindunya nak pergi TC...

~izan~ said...Reply To This Comment

akhirnya smpai jugak bw ke blog ni..lahai..dekat aje dgn rumah izan tu..bak kata kak ieda,tak smpai 5minit je tu dari rumah kami..ruginya tak dpt jumpa..ada gak kak ieda sms tnya ada tak u bgtahu nk jumpa hehe..takpe2..ada rezeki bley jumpa lagi...insyaAllah...

cikbedahlaser said...Reply To This Comment

dah sihat blom bb tu? kesian die.. misteri nusantara btol..

Anonymous said...Reply To This Comment

how to get facebook likes
get facebook likes
buy facebook fans
get facebook fans
buy facebook likes

http://www.owlsfoundation.org/apps/profile/75160439/
http://www.peterbrandvold.com/apps/profile/75160439/
http://www.rotumasouthaustraliaonline.com/apps/profile/75160439/
http://www.cavemancircus.com/forum/index.php?action=profile;u=45951
http://forum.rollingstone.de/member.php?u=20479


buy facebook likes
how to get facebook likes
get facebook fans buy facebook fans
My anti virus for comodo internet security won't update. A reminder popped up saying it was out of date. So i tried to manually update it. it stops at 51% and says "failed to update the virus signature database. Please check your internet connection and try again later". not sure what it means since my internet is running just fine
_________________
how to get facebook likes [url=http://forums.proftpd.org/smf/index.php?action=profile;u=27818]get facebook likes[/url] get facebook fans buy facebook fans

Anonymous said...Reply To This Comment

how to unlock iphone 4
unlock iphone 4

how to unlock iphone 4 how to unlock iphone 4 how to unlock iphone 4 unlock iphone 4
_________________
unlock iphone 4 [url=http://unlockiphone421.com]unlock iphone 4[/url] how to unlock iphone 4 unlock iphone 4

Anonymous said...Reply To This Comment

buy targeted facebook likes
facebook likes buy
how to buy facebook likes

buy facebook likes cheap buy facebook likes
buy guaranteed facebook fans facebook likes buy
_________________
how to buy facebook likes [url=http://contentsocial.info/story.php?id=252899#discuss]buy guaranteed facebook fans[/url] how to buy facebook likes buy facebook likes

Anonymous said...Reply To This Comment

buy targeted facebook likes
facebook likes buy
how to buy facebook likes

buy bulk facebook fans buy facebook fans cheap
facebook likes buy buy guaranteed facebook fans
_________________
facebook likes buy [url=http://chaparralparkgeneralstore.com/forum/index.php?action=profile;u=12806]buy guaranteed facebook fans[/url] buy facebook likes cheap buy facebook fans cheap

Anonymous said...Reply To This Comment

This is Babulerman.

Anonymous said...Reply To This Comment

Thank you, I have recently been searching for info about this subject for a while and yours is the greatest I've came upon till now. However, what concerning the bottom line? Are you certain in regards to the supply?
Also see my web page: buy google plus ones

Anonymous said...Reply To This Comment

[url=http://www.freewebs.com/order-amoxicillin/]buy amoxicillin over counter uk
[/url]amoxicillin 500 mg po tid
amoxicillin 875 mg antibiotic
amoxicillin 500 mg yan etkileri