Wednesday, April 13, 2011

musang king lagi

isnin malam lepas, kami sekeluarga telah dijemput oleh pakteh sekeluarga ke rumah mereka utk menikmati musang king bersama pulut santan. oh.. dengar musang king mmg ai terliur habess...

pulut yang enak di makan begitu saje. ini pulut tawar tau. kalu ada kelapa yang dah perap ngan gula melaka ni, boleh buat pulut pagi. atau ikan masin saje pun enak jugak. ai ratah je pulut ni... sebab tu kulit ai gebu. ahakssss

ini santan kosong. kalu nak makan nnt baru letak gula

nampak.... mau tak juling mata... entah berapa biji la kami bedal malam tu. sangat lemak ini musang king

ini cara nak makan. letak pulut, santan, gula dan doyan tadi. ramas² mcm nak makan nasi.  makan pakai tangan mmg layan. ini mak ai puyer. ai tak reti nak makan ngan pulut. rasanya makanan cam ni belah utara kot eh? atau korang pun memang pandai makan cenggini?

hahaha... ini orang tak masuk selagi kami tak habes makan. kesian kan.. ape punya orang mesia la dia ni kan. sanggup dia tunggu kat luar. aduhaiii suamiku... sedih sungguh... hahaha.. nanti la.. sedangkan budu pun dulu dia naik loya bila tgk, tapi skang ni dia la hantu budu, nnt ai nak paksa dia makan doyan ni sampai dia lembik. lelama mesti dia lagi hebat dari ai. kahkahkah...

nway, gambar tuan umh ai luper nak amek. boleh gitu.. hehehe.. makaceh la pakteh dan makteh sebab sudi jamu kami ngan musang king yang tersangatlah power. planning kami nak layan musang king kat ulu yam plak. jadi ke tak ni?? tunggu...

54 dok ngomen:

ana said...Reply To This Comment

memang sebelah utara suka mkn durian ngan pulut...ada durian nama musang king eh? br tau! :)

♥ Mrs.Eady ♥ said...Reply To This Comment

alaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......aku x dpt lagi durian nie..sb laki i pun x suka durian sgtttt.....penat pujuk tapi tak dpt lagiii....

norhidana said...Reply To This Comment

mmg sungguh menggoda jiwa nih kak... alahai... kwn2 saya dr pantai timur mmg suke mkn cenggini, saya baru2 belajar je mkn gaya gini maklum kt johor slalu msti msk dulu durian nyer...

sian cik abg akak yek... hehhehe

ajumohit said...Reply To This Comment

hamboi sedapnya, klu kt tmpt saya durian tu buat pengat then baru mkn dgn pulut, tp saya ni jenis pemakan orgnya, tak kisahla mcmana pon caranya, saya mkn aje hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

ana,

haah... musang king ni berasal dari gua musang, kelantan

NM02 said...Reply To This Comment

izwa,

aduhai... rugi weh.. cepat2 sambar musang king... jgn tunggu lagi!!!

NM02 said...Reply To This Comment

dana,

akak kau ni kalu pengat doyan makan le... hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

aju,

bagus le kami, ada gak rasa nak try ye.. bagus bagus...

ratusiput said...Reply To This Comment

kat jb pun ade yg mkn camtu...mcm serawa tu sme...ahahahaa siannye org yg tak makan doyan tu kan....no entry...(ceh mcmla kite mkn doyan)

Shibam Jelita said...Reply To This Comment

musang kinggggggg mahal tapi sodappppppp kan !

zuhaiza's cheese tart said...Reply To This Comment

dapppppnyyyyyaaaaaa

faisal said...Reply To This Comment

ppeerhhhh mmg sedapla makan durian ngan pulut dan santan..

tapi kadang2 ramai juga tak tau nak makan mcm ni..sedapppp ooooooo..rugi2

Serry said...Reply To This Comment

durian tu nampak sedap jer..tp mkn musang king tak pernah la.. ni bru 1st time tahu...

b a m b a m ' s said...Reply To This Comment

akak pernah try tak...

doyan+budu? jd mcm sambal tempoyak! buh cili sikit.. bwg ckit.. mkn ngan nasi panas pon dah naik seleraaa! perrggghhh~!! heehheeh

Join jom!: Segmen | Kalau aku ada bakat! Aku nak jadi...

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

keluarga mentua saya suka makan durian cara gini..saya plak tak reti..saya makan durian cenggitu je

Cik Pah said...Reply To This Comment

camtu pun ada yer..sian laki ko..mmg tak tahan bau ek..

heheh... sedap nye..pepagi tgk dah lapor

wida said...Reply To This Comment

ruginya org tu x makan durian..hehe

Dee said...Reply To This Comment

cis...aku kena terjah rawang gak kalo macam ni gaya..x menahan siot..

kakcik said...Reply To This Comment

Ya Allah... memang juling biji mata kakcik tengok gambo deghoyan tu!

LyNn HaMzAh said...Reply To This Comment

sedapnyer...kalau pulut tu makan dgn serawa pun sedap gak...nyum nyum...

eMMe said...Reply To This Comment

NM02, nape dia panggil musang king? me rasa isi durian dlm pangsa tu bentuk musang tido, hhahaha....sedap ke? hurm.....nyummy!

Queen said...Reply To This Comment

fuiyoooo...setttaaaaappppp...durian..makna dgn pulut..dgn kelapa...uissssshhhh.....skang saya dah lapor....tedaaakk

ieda said...Reply To This Comment

huwaaaaaa x mo tgk .. x mo tgk .. sbb dah terliuq nie ..
ermm musang king tuu nama dia ke dik ??

♥ manje ♥ said...Reply To This Comment

kita lak takle makan durian
nati demam... tapi tgk gmbr ni
terliur plak huhu ~

sha a.s said...Reply To This Comment

ni santapan belah utara ni...fmly i mmg suke mkn cmni..katanye "layannn"..tp i x suke...pelik..ehehe

yg bestnye Cik Suami i x penah mkn pn leh jd feveritos dia....kelass!

eLLy said...Reply To This Comment

Nok ko mesti makan durian tak ingat kat kau kan :(

azzey said...Reply To This Comment

SAYA X PANDAI MKN NGAN DURIAN TU , TP KLU MKN PULUT DGN SAMBAL BILIS ATAU IKAN MASIN MMG LAYAN ABIS....:)

lizz said...Reply To This Comment

wah sedapnyer dah lama x makan pulut derian....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

kakkk...sy tak suka makan ngan pulut. sy suka makan camtu sajork..lagipon sejak beranak..takleh langsung makan pulut
abis satu badan hangin. lenguh2 punggoq!

Rinna said...Reply To This Comment

Wahh nieza.. cam sedap jerk tgk.. Tak penah plak tau ada cara layan durian gitu..:)

mummysyafie said...Reply To This Comment

petang ni nak cari doyan..nak doyan..meleleh tengok gambar ni

mamasuri said...Reply To This Comment

eh kelantanese pun makan gini..
letak pulut, santan, gula melaka n doyyan..
mmg terbaek wok..nnti nak p cari doyyan lah..hujung minggu berpesta doyyan..hehehe

Mama Gee said...Reply To This Comment

wahh masuk blog sana sini gambar durian...
tp ai tak makan durian...

NM02 said...Reply To This Comment

mama gee,

yu seghupe hubby ai. rugi la yu... ahaksss

NM02 said...Reply To This Comment

mamasuri,

haah.. maksud ai utara dan pantai timur

NM02 said...Reply To This Comment

lizz,

hi.. thanx sbb sudi singgah sini

wahida said...Reply To This Comment

mcm best je cara mkn duyan mcm tu...wallah!!

musang king mmg terbaik!!

Ciklinn said...Reply To This Comment

NM... sowi.. dah polow dah...

wahh sedapnyer polut doyan... feveret kami lki bini.... smlm beli 2 bijik ja.. pulun berdua laki bini.... tgh2 mkn... tingat... bestnyer kalo ada pulut hihhih...

hishh bestkn wat serawa... mkn dgn roti gardenia.. wallah...

Mimie said...Reply To This Comment

sedapnya..

durian masih mahal area kami..malam tadi hubby beli 2 biji rm17..isi nipis je..mmg tak puas makan

NM02 said...Reply To This Comment

welcome cik lin... kita suker!

NM02 said...Reply To This Comment

mimie,

hi... thanx sebab sudi singgah sini

absolutely emy said...Reply To This Comment

hangin tul tengok gambar derian.. nak makan durian jugak.. huhuhu..

Mimie.Candy Cane said...Reply To This Comment

tak pernah lagi makan dengan santan mcm ni.biasanye masak dengan gula melaka campur skali durian tu baru mkn dengan pulut..alahai,ruginye hubby akak tak makan doyaaann..sila bagi tunjuk ajar kak...smpai dia mkn durian.hehehe

ejaMaria said...Reply To This Comment

musang... musang... musang !!!
nak musang jugak !!!!
errrggghhhhhhhhhhhh....

Ati Masrif said...Reply To This Comment

pernah makan mcm gitu
kat kelate...

tp lama dah tu..

NM02 said...Reply To This Comment

emy,

wah... kembali sudah kau kan.. aku windu sama kamu...

NM02 said...Reply To This Comment

mimie,

yup.. tunggu la... aku akan buat sampai dia muntah ijau.. hahaha

NM02 said...Reply To This Comment

eja,

jgn dapat musang berjanggut udah la ye.. ahaksss

NM02 said...Reply To This Comment

ati,

haah kak... biasanya blah utara atau pantai timur pyer menu ni kan...

nieda said...Reply To This Comment

i dengan husband mmg x mkn durian.so bila family suh balik ada buah durian tak heran pun..dulu sayalah hantu durian pastu mkn sampai muntah terus tak makan dah sampai skrg. Kalau orang perak akan wat bubur durian makan dgn pulut. lebih kurang jelah caranya

IDAZS said...Reply To This Comment

pulut durian!!!! oiiiii, sedapnya....meleleh air liur

cikpuanhady said...Reply To This Comment

perghh..sedapnyer...eh. belah kelantan pon makan camni gak..sebijik sejibung ni..hehhe..

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire

Cik Ina minat Do do Cheng said...Reply To This Comment

hisss hisss sedapnya , biarpun jauh, tapi akak dah terbau sampai sini, dah terasa-rasa plak akak yang makan. cian suami ko, tak lalu makan doryan, sama cam anak lelaki akak no 3.

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... noty notty lah u ni letak gambar doyan cantik-cantik macam ni. Dah lama teringin nak makan tapi kena pendam je... huhuhuh