Friday, April 8, 2011

Contest Adik-Beradikku Yang Cute

pagi jumaat yang ceria. dengan rajinnya nak siapkan kontes dan GA yang kekawan dah tag baru² ni. moh layanzzz

kontes ini ai telah ditag oleh izwa. penganjur kontes ni plak adalah fadhirul. utk keterangan lanjut, sila ke blog beliau. kepada tuan penganjur, segala syarat yu ai dah turutkan. kalu ada yang tak betul, sila kasi tau okeh..

inilah gambar yang dipertaruhkan. sebab ape salah pilih gambar ni? entah... rasa kami semua masa ni anggun kot. hahaha... kena citer? ok, meh nak kasi tau.. saya yang bertudung pepel itu anak sulung. yang depan sekali tu adik kedua saya kami panggil dia angah. beza usia antara saya dan angah adalah 7 tahun. lama kan... ingat dulu ai dah jadi anak tunggal. sebab tu saya senang merajuk. antara 4 beradik, kami berdua la yang bambam.. kahkahkah.. ai jenis berhati lembut berbeza ngan angah yang berjiwa kasar. try la cari pasal ngan dia... mau gegendang telinga boleh pecah hasil jeritan dari dia.

ok, yang tengah tu adik ketiga, kami panggil dia achiq. dia paling kurus antara kami semua. tapi melantak macam bela anjasmoro. hahaha... melantak la 6 kali sehari, tapi badan menten kurus kering. yang terakhir plak adik bongsu saya yg blah kanan sekali tu kami panggil dia ayu. tak le seayu mana pun, tapi ramai cakap dia mcm anak aruah dato sosilawati. betul ker? kalu nak tau, dia paling slow wat keje.. tapi bawak kete mcm pandu ferrari. gila kentang sungguh. leh kecut pundi kencing naik kete ngan dia. achiq dan ayu bekerja bawah satu bumbung, uitm sungai buluh. pegi balik pun sekali. tu sebab senang bergaduh. kalu lawan anak tekak, serah je kat dorang. angah, achiq dan ayu cuma beza setahun je. tu pasal la ai ni berjiwa halus. senang majuk dan senang kuar air mata sbb beza antara  saya dan tiga beradik ni jauh. teringat masa mereka tiga beradik kecik² dulu. rasa nak lempang je memasing bila tiba wat perangai. selang setahun la katakan.. macam² perangai la yang timbul. skang memasing dah besar panjang, tunggu achiq dan ayu je nak naik pelamin. lepas tu, lepas la seksa mak dan ayah kami. hahaha....

so tuan penganjur, kalu citer ai ni menarik teh tarik.. pilih la ai ye. kalu ada rezeki takkan kemana. so dengan ini ai nak tag shazana, wida dan ratu siput. jangan cikelat tau... buat okeh.. selamat mencuba nasib.

Tarikh tamat contest : 10 April 2011 sebelum pukul 12.00 tengah malam.

15 dok ngomen:

♥ Mrs.Eady ♥ said...Reply To This Comment

waahhh..semua same rupa!!!waahhhh!!!

NM02 said...Reply To This Comment

ye ke?? hahaha...

LyNn HaMzAh said...Reply To This Comment

moga berjaya yer mek jah...

NM02 said...Reply To This Comment

lyn, makaceh...

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

mak aiii..sejibik la..ape petua nie.....
semoga berjaya ya

bujal X said...Reply To This Comment

ada iras anak arwah sosilawati~~

So Shy Lady said...Reply To This Comment

hihiii...bela anjasmoro tu t.thn tuuu

gud luck ;P

ratusiput said...Reply To This Comment

jgn tak caye ratu takde gambar adik beradik.sme dok bersepah2.ratu sorang je kat kl.bila raye tak jumpa pun.masing2 ngan family masing2nye giliran kan.ater camne nk menjoin ni.ehehe..

sha a.s said...Reply To This Comment

maceh ye sbb tag kite.....insyaAllah kite try bwt....eheh

Rinna said...Reply To This Comment

Wahh comei laa adik badek nieza.. cun2 semuanyaa.. Gud luck yer.. :)

NM02 said...Reply To This Comment

kak rinna,

sape yg paling cun... baik cakap terus terang... hehehe

Budak Kampung said...Reply To This Comment

tq join contest~gluck ea^_^

Cik Ina minat Do do Cheng said...Reply To This Comment

good luck.memang sah semuanya cute miut.kalau muka baby face cam ni, kalau dah berumur maiantain cute.

wida said...Reply To This Comment

tq tag sy...kena selongkar gmbr2 dulu:)

Mutalib attholib said...Reply To This Comment

wah, macam2 praduan ada skrg ya..


PS: comel la yg pkai tudung purple tu.. huhuhu