Thursday, January 6, 2011

teringat terus teringin

ari ni hujan sangat lebat. nasib tersedar mcm biasa, kalu tak kerana kokokan ayam dtg dari hp saya yg betul² terletak sebelah cuping telinga kiri saya tu, kompem saya lewat atau sengaja buat² lewat. tapi kalu datang mimpi yg bagus, kadangkala kokokan ayam seolah tidak kedengaran dan bertukar kepada lagu sentimental dari kenny G. saya pernah mimpi kuar dating ngan awal ashaari tau. lucu tahap gaban bukan. tapi itulah realitinya dan buat saya tersenyum malu sebab awal pimpin tangan saya. hahaha... mari gelak sambil korek pusat. cet!  kalu awal baca n3 saya ni, silalah hubungi saya supaya mimpi itu menjadi realiti.. maaf fahrin ahamd, saya bukan lupakan kamu, kamu tetap no satu dihati saya selepas dino moria. kak jah, tolong jgn bongkokkan bahu kau bila baca statement maut aku ni. aku tau tekak kau tengah geli seolah baru telan bulu yang datang dari mee kari. dammmnn... (*_") [kau tau aku pun tau..hehehe]

korang pernah makan lokan bakar? pertama kali saya makan lokan ni masa bercuti ke sabah tahun lepas. sumpah lokan bakar dari sabah mmg terbaik. sesapa yang pernah cuba pasti akan tau keenakkan lokan bakar ni. entah kenapa plak tengah sejuk ni saya tetiba teringin bebeno nak makan lokan bakar. ate kalu ada kat area kl ni, sungguh.. skang jugak saya p beli. kak jah, kau terliur tak? bila sebut lokan bakar, rindu nak pegi sabah lagi dan paling² rindu ngan beruang madu yang ada disana. bila la dapat jumpa dia lagi...

sebenarnya teringin nak makan lokan bakar atau rindu kat beruang madu? eh, rindu kat pakcik comel pun iye gak.. ah, gedix plak. kalu nak tau citer lanjut pasal lokan bakar ni, silalah ke part 1 saya okeh. 

.... kau buat ku kata, ulalalala!!...

34 dok ngomen:

izan_cute said...Reply To This Comment

aduhai..hujan2 ni tgk makanan terus lapar...sedapnya lokan bakar tu...

NM02 said...Reply To This Comment

izan, sumpah sedap. kalu p sabah jgn luper try tau...

~ayu.oyie.yuna~ said...Reply To This Comment

X pena makan ni, mcm sedap je.. kat semenanjung xde ke?

Fieza79 said...Reply To This Comment

tk penah cuba..best ehh..kalau dpn mata dh tentu melahap terus..

NM02 said...Reply To This Comment

ayu, ada tapi kat sini kecik2 sizenya. dah sos dia tu sedap tau. dan dia ada cicah lain plak lagi. adoi.. siyes teringin, kalu sabah tu dekat, saya sanggup p cari

NM02 said...Reply To This Comment

fieza, melahap mcm vampire lapar darah anak dara. hahahaha

Ati Masrif said...Reply To This Comment

tak pernah ..
tgk pun tak pernah..

Mrs.Eady said...Reply To This Comment

lokan??tak penah dengorrr...ishh...

NM02 said...Reply To This Comment

kak ati dan mrs eady, kat semenanjung ada lokan tapi sizenya comel mcm etok. mungkin korang pernah tgk tapi tak tau itu adalah lokan. hehehehe

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

tak pernah makan lokan ni.. tak tau rasa dia macam mana

LiErOSe~QiEmi said...Reply To This Comment

sedap ek?? rase macam kerang ke cam lala?? hihihi..jakun nih

NM02 said...Reply To This Comment

ratu kebaya & lierose,

rasanya lebih kurang mcm kerang dan sama gak mcm lala.. mm..sama la tu ek..

yatt said...Reply To This Comment

tq being my follower... i've linked yours too... nampak sedap jer lokan bakar tu... serius tak penah rasa... kat sabah je ke ada jenuh nak pegi hehehe

cheqna said...Reply To This Comment

walaweh..hujan2 je mesti lapar..bukak plak citer bab makan
hadoi...
tapi cheqna tak pernah makan r..

LYaFRINA said...Reply To This Comment

wahhh.. tgk pon terliurrrrrrrrrrrrrrrr sgt2!

eLLy said...Reply To This Comment

wakakakakaa .. mimpi dating dng Awal la pulak ... Malam nie nak cuba mimpi fahrin la pulak ;p

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

hoh..tiba² lapar ngk gambo lokan ni..kat kl ni mana nak carik aarrr??????

Anonymous said...Reply To This Comment

kau asyik igt makan je kan. takpe kau tetap comel

absolutely emy said...Reply To This Comment

alahai.. time2 hujan ni.. memang lapar.. tengok lak entry lokan.. ishkk...

Iryani Noor said...Reply To This Comment

xpernah mkn... tp bile tgk gambo nie terus terliur.. kekekek

eT said...Reply To This Comment

ish...bila org cite bab makan ni yg den lomah nih...huhu

wahida said...Reply To This Comment

kata je la jah, yg ko sebenarnya rindu abg bear!!

marinahunny said...Reply To This Comment

aduyai mcm sedap..sampai terbau2 wangi lokan bakar..hahaha

tp x pernah makan lg ;)

ZZnoor said...Reply To This Comment

sedapnyee nampak!!!!
wo wo!!
smlam sy sudh pegi pak li,
dap dap gak kt c2...blh gi lagi!!

syariza09 said...Reply To This Comment

first time tahu pasal lokan nie

erienz said...Reply To This Comment

alahi x pernah rasalah...sbb myhubby kl pelik2 mst dia x nak cuba mkn...huhuhu....

ieda said...Reply To This Comment

uish sedap nie ... tapi akak jarang makan .. kalau dpt makan nie erghhh x hinggat nie :)

AzMask said...Reply To This Comment

wah... nampak cam sedap.. tingin gak nak rasa nih.

cikpuanhady said...Reply To This Comment

perghh..nampak menarik, tapi saya suka kerang..lokan ni kurang sikit..

Tolong saya boleh? :Jom vote saya..^_*

echah_syed said...Reply To This Comment

salam kenal jugak.ni dtg nak balas kunjungan :)

lokan bakar mmg yum yum...tak puas skali mkn ^.^

~ yus ~ said...Reply To This Comment

Sedap ye lokan bakar. Tak pernah saya cuba, tp tgk gambar tu terliur lah...:D

Ogy said...Reply To This Comment

eeeeeeeeee gerammmm!
bukan geram marah..geram teruja nk rasa....wehh meh belanja ai makan..tak pernah seumur hidup makan binatang nih...huhuh cam syedap je

akubiomed said...Reply To This Comment

Tak pernah merasa lokan yang jenis basahnya tapi suka makan tiram kering dibuat goreng

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

sedap sgt eh kak..x penah try..hubby pena la makan mase dia wt performance kt hotel last year..dia kata sgt besh! one day nk kena try ni..hehe