Tuesday, December 21, 2010

ulu yam entah kali keberapa

ha, dah baca tajuk n3 kali ni? betul cakap tajuk tu. entah le kali ke berapa kami dok berjimba kat ulu yam ni. mentang² dekat ngan umh. ishh.. tak le dekat sangat, tapi laluan la jugak. mula tu ai dah janji ngan abg aiman nak bawak depa adik beradik ke desa waterpark lagi sebab masa pegi sebelum ni, depa tak puas berendam sebab ujan turun ngan lebatnya. entah le cemana, juki plak ajak berbbq dalam utan. so tak jadi le nak ke desa water park. kesian abg. ai cakap kat kak sue, kalu abg ok, ai ok jugak. ai takut dia merajuk je. dah abg aiman tak kisah, mlm sebelum tu kak sue n juki ke nsk beli barang² utk di panggang. ai ngan en. somi? ooo.. lepaking kat umh puan naimah sambil layan mari menari minggu akhir. 

kejam ke kami? tak kan... hei.. ai jaga anak dia si kakak dan adik tau mlm tu. penyayang tak ai?

pagi tu kami tiba di ulu yam lebih kurang jam 9.30 pg. masa ni org tak le ramai lagi. 

nasib baik port biasa kosong. juki, didie dan pok li teruskan operasi bakar arang utk bbq

wooo.. didie bawak gewe... hehehe.. meriahkan pekelahan kami. ha.. kami mmg cenggini. dapur kecik tu harus bawa tiap kali masuk utan. senang utk goreng ape² termasuklah nasi.

anak² ngan cara masing²

peluang dapat main pasir

ha... masak dah separuh... lazat tak

rempah ikan ni kak sue beli kat giant. jenama adabi kalu tak silap. sedap tau. cuma tambah air je utk perap kat badan ikan tu.

menarik tak?? terliur tak?? nnt ai amek gambar rencah tu ok

ayam ni diperap sendiri di rumah.

kerang rebus kesukkan abg aiman. harus ada.. lepas tu gatal satu badan

nuget aym dan dagingutk semua

nuget abc utk anak²

perggh... daging bakar yang sanggggaaaaattttttttttttttttttttt liat. hahaha.. tapi sedap tau


ikan keli bakar, feveret juki dan en suami

ikan kembung yg dibakar bersama rencah tadi.. enak sungguh!

sampingan je ni. permulaan masa mula² sampai

jajan utk anak² 

coke feveret kami semua. ni kalu en. ayah ada, mau dia tuang air ni dalam sungai. ayah saya tu cukup tak suker bila tgk kami minum atau beli air coke. pernah mak beli, dia buang dalam tong sampah. pernah kat umh angah, dia sorok dalam kotak sampai memekak si angah mencari. tu tandanya ayah memang teramat sayang pada kami. tapi kami... ikut selera sendiri.. dushh.. sepak muka sendiri.. langsung tak rasa bersalah

cicah kicap ni harus ada sebagai pelengkap selera atau nafsu utk mkn.

tgk kat tapak tgn syasya.. sebelum kuar tu..masa kat umh ai, dia belari nak ke kete. sekali terjatuh. bukan lah luka besar mana pun. tecalit pun takde. cuma tapak dia tekena batu je. dia punya melalak.. oomak ai, jalan ipoh pun leh dengar. hahaha... eksyen je lebih tu. masa melalak tu, paklong dia tiup pastu cium tapak tangan tu, lepas tu ok dah. gedixx je lebih tau.

abg aiman yang makin nakal

kakak yang makin matang tapi kadang² sengal dia dtg, ai angkat 10 jari tanda mengalah.

ibu pun nak jugak.. hahaha.. siap piring bagai. hei.. jgn main², dagu belah tau..

hahaha... yong pun tak ketinggalan, nak jugak enteprem..montoknya jari kau yong

en. suami ape lagi yg dia buat.. menembak aje la tak sudah²

korang nampak botol apekah itu.. tau tak? budu le tu mek oi.. juki, didie dan pok li maner leh makan nasi takdak budu. original kelate la katakan.

ini bukan cinta ssyyyhhh.... tapi cinta budu. cinta budu yang sedang berputik. aucchhh!!! si baju putih tu cikgu tau. jgn memain, nanti dia babab punggung ngan rotan kayu kaler kuning.. hehehe

inilah xtvt kami kalu dah buntu tak tau nak kemana. suker merehatkan diri dan makan² sambil menikmati keindahan alam semulajadi. eh.. lama tak camping kan kak sue. last kita tido dalam utan masa pergi jamboree tu ek.. syok wooo...

pastu kami berfoto gedix kat empangan batu. nikmat je keindahan kat sini. tenang rasa jiwa. 










masa kat umh kak sue, tak silap si abg aiman perasan ada darah atas lantai. pastu nampak pacat. cari punya cari kaki sape yang kena gigit pacat, sekali kaki aku daaa... adus, geli giler weh. banyak lak tu darah yang tumpah. aku cedera parah... hahahah..  en. suami dah muke mcm nak muntah. dia bukan boleh. nampak tak gambar tu, kak sue dah letak habuk rokok pun darah tetap kuar. 

yang paling kelakar, si kakak boleh cakap mcm ni.. " ayok yong... yong kena mandi air muhasalam. sebab binatang dah gigit isi kaki yong " kami punya gelak besar lepas dia cakap tu. ape igt aku langgar hanjing ke. cet! yang tak bleh blah tu, air muhasalam... mana datang perkataan tu pun tak tau.. tu ai cakap, kalu dtg sengal dia, tak terlayan dibuatnya.. pernah dia tya soalan ni kat ibu dia., " ibu, kesian sosilawati tu ek, ngan sape la dia tinggal skang.. sebab dato' dia dah meninggal.. " korang paham aper?? hahaha... dia igt datok pada sosilawati yg meninggal padahal dato' sosilawati. kalu nak citer perangai kakak, korang boleh gelak nak tekehel tengkuk, tak caya... tya kak jah.. ai selalu citer kat dia..

eeh.. melalut plak dah. ok lah... tu je citer pasal ulu yam. sekian

39 dok ngomen:

Mrs.Eady said...Reply To This Comment

haiyaaakkkk...asal buka je blog nie msti lapaaarrr....:D

Ogy said...Reply To This Comment

seronoknyaaa...tp tak byk lak gambo kat sungai tu...mama nk tgk airnya...lawa tak? sentiasa lalu bila nk pi umah mertua tp tak pernah singgah...hik3

Dee said...Reply To This Comment

ko kan x agak2 kan..gi kelah bwk kuali bagai..aku jeles nok..cis!

shahera said...Reply To This Comment

mmg gediksssss....

erienz said...Reply To This Comment

mak ai bnyknye makanan....seronk tul buat camping mcm ni kan... masak2, mkn2, mandi2....best tul...

Fieza79 said...Reply To This Comment

u olz ni berkelah ke ape ni...mcm pesta makanan je...mcm2 ada mcm kat hotel plak...huhuu terliur beb..!

menggedik sakan ehh...ok2 gedik la puas2 heheee...jeless hurmm..

Ya ALya said...Reply To This Comment

ni betul2 makan punyer....

jap nak tanye...yg posing kt keta 4x4 tu taksilap tadi masuk tv3...rasanyer la....kalu silap maaf la yer....

ieda said...Reply To This Comment

aduhhhh kasi terliur jer kan .. sajer jer kasi pic besor2 tuu huhuhu
best2 bekelah di ulu yam nie .. air dia sejukkan .. nak2 kalau dtg pagi2 nie heheh

bukan main posing maut tuu ehheh .. haaa dah dpt pacar sekor .. kekenyangan tuuuu :))

Huda said...Reply To This Comment

please please please...jangan amik gambar makanan banyak2 :) sume nmpk melazatkan..hehe

Softtouch [Hanim] said...Reply To This Comment

bestnya....siap bwk dapur kecik tu lagi..mmg bestlah ..terbaik...lapar!!!!!

norhidana said...Reply To This Comment

wah seronoknyer... dana tak penah pun gi berkelah2 kt ulu yam atau dlm utan kt air terjun camtu...
tingin mmg tingin tp dana nih tak berapa gemar ngn utan... tak tau la nper... heheheh

tp tgk aktiviti tuh mmg best lg2 blh msk2 best...

Oasis said...Reply To This Comment

Banyak betul makanan tu klu nak dibandingkan dengan bilangan peserta tu kan. Cam tak habis je kan. Hehe. Dah lama tak pergi ulu yam.

eLLy said...Reply To This Comment

siap bawak dapur tuu, Syok nye .. next time nak join bolehhh =]

chekna @ mama ziyad said...Reply To This Comment

sedapnya tengok ikan bakar tu.... yum..yum...

Haza Wahida said...Reply To This Comment

bestnya.terliur tgk makanan sedap²

MY HEART said...Reply To This Comment

Haramak...

tengok gambar makanan tu sedap2 belaka... NM02, u memang kijam taw ahaks!! petang2+sejuk ujan ni terpampang gambar makanan buat ai lapo ganda 100..

sekali sekala berseronok dengan berpiknik camni memang bestkan...

absolutely emy said...Reply To This Comment

wah.. meriah sungguh.. rajinnyer korang buat makan2 sambil piknik nih.. lauk2 yang sungguh mengiurkan.. siap ada dapur kecik tu.. hehehe..

Yan said...Reply To This Comment

Lama sangat dah tak ke sini..

NM02 said...Reply To This Comment

mrs. eady,
alamak.. manyak sorii loo..

ogy,
air sungai dia ok bangat. tapi kalu ujan mula dah rupe teh susu.

dee,
hahahaha... kuali tu penyeri suasana nok.

shahera,
kau jeles sebenarnya kan... aku tau

NM02 said...Reply To This Comment

erienz,
mmg best... tiap minggu kalu tak kemana, ini le xtvt kami. tu lom redah naik bukit

fieza,
nnt sekali sekala yu masuk la plak n3 perkelahan.. hehehe

alya,
saya dah tya kazen saya tu. dia kata bukan. tak pernah di interview oleh maner2 press... muke nak sama kot ek

NM02 said...Reply To This Comment

kak ieda,
ulu yam tu pagi ke petang ke air dia sama je sejuk. nak rendam keseluruhan badan, mmg amek masa skit. mau tak kenyang pacat tu, darah sedap ni.. hahahha

huda,
sorrii... kite mmg suker masuk n3 pasal makan. jgn mareee

hanim,
amboii... terbaik lapar ker?? lawak ar..

NM02 said...Reply To This Comment

dana,
jom ikut kami.. pasti kamu akan suker dan nak pegi lagik. ahakss

oasis,
makanan tu semua habis cuma tinggal nuget anak2 tu je. sampai umh pulun lagi.

elly,
bulleeehhh... jom ar. saya pun teringin nak jumpa kamu

chekna,
mmg yum yum...

NM02 said...Reply To This Comment

haza,
terliur ker?? hehehe

my heart,
lapo ganda 100?? mcm sinar FM plak.. hehehe

emy,
kami mmg rajin bawak makanan dari beli kat luar. masak sendiri puas hati. betul tak

yan,
ooo... pernah le pegi ulu yam tu ye? nnt leh le jumpa kat sana ek

n.hasleena said...Reply To This Comment

Salam kenal...
Aduhhhhh...bestnya...
Mmg favourite sy makan yg bakar2 nie....terliuq di buatnya :)

NM02 said...Reply To This Comment

hasleena,

tq sebab sudi join my blog. suker ye bakar2? lokasi awak kat ner ek?

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

hadoi takleh blah la pacat tu

oo tu empangan batu eh nama dia
pernah g ulu yam..sekali masa tu lom kawen lagi. join hubby n geng korea dia reunion..bes kan tempat tu..cam bes je nak mandi tapi den tak mandi..takut..eheh

weh sedap nmpk ikan bakar tu..pergghh kicap tak hengat

NM02 said...Reply To This Comment

mek rose,

ha'ah..sepanjang laluan yang ada tasik tu namanya ampangan batu. woo... masa bercinta pegi berjimba kat situ eh.. hehehe

sal said...Reply To This Comment

waduh, waduh seronoknya berkelah..dengan makanan yg pelbagai rasa..

NM02 said...Reply To This Comment

hi sal,

maceh sudi follow saya. nnt senang2 singgah le bw lagi eh.. hehehe

ct shah said...Reply To This Comment

kak ena,entry terakhir pasal kakak cakap 'yong kena mandi air muhasalam,sbb binatang dh gigit isi kaki yong' mmg buat saya gelak terguling2 kat sini.sengal tul dak yaya tuh.adehh!tapi itu menunjukkan dia mmg bijak.sebut pasal pacat,mmg wat saya geli mat,mat,mat....hhehe..

shyuhaila said...Reply To This Comment

hahaha...kitorg pnya family mmg kaki makan..pedulilah diet ka,gemuk ka,kurus ka,xckp mkn ka..kitorg ttp makannnn....that's y byk n3 pasai mknan..hehehe..

bila lak i kluaq kt tv3 ye??ni mesti depa curi2 amik gmbaq i nih..

so sesapa yg nk joint next piknik kitorg nt RSVP tau..bleh kita wat event gempak skit..kan...

Effa | Mama FZ said...Reply To This Comment

NM lapar la pula tengok blog NM ni.

Zz said...Reply To This Comment

jadi anak2 akak yg plg best!
sbb dpt jalan2 je, hihi...

Mus said...Reply To This Comment

aboi ai sodap lak ai....macam2 ado...sodap2...tq jenguk blog saya yer..

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...Reply To This Comment

ohss...ikan keli tu eden xsanggup aih nak nengoknyaaaaa.....sdappppppp!!! banyaknya makanna yg d bbqkan....laporrrrrrrrrrrrr!!

shera haifa said...Reply To This Comment

perghh bawa budu g picnie.cayalah,,
hehe

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

perghh..meleleh tgk juadah yg begitu banyaknye..hehehehe..terliur seketika.. :P

**sHiKinn** said...Reply To This Comment

suka tgk gambar2 kat sini..terang benderang..ehee..salam kenal kak!

Anonymous said...Reply To This Comment

Hey, I am checking this blog using the phone and this appears to be kind of odd. Thought you'd wish to know. This is a great write-up nevertheless, did not mess that up.

- David