Wednesday, November 3, 2010

kebetulan

semalam saya bersama suami kuar p medan idaman, p cari hadiah utk kawan opis dia yg baru lepas bersalin. tahniah utk fida dan suami atas kelahiran pertama ini. nak dijadikan cerita, kami selisih ngan hilux yg mcm pernah ku kenal. upenya kak sue n family tgh cari kedai makan kat area situ. 

terus kami pun join sama. kedai makan yg kami p tu namanya d'laman. mungkin sebab kedai tu banyak landskap kot. kata juki, kedai tu ada ayam penyet. mm?? mcm nak try. bila order, habis plak menu sampingan utk ayam penyet. ok, order menu biasa je. cuma juki je yg order ayam penyet sahaja tanpa menu sampingan yang lain.

 kami sentiasa bersama

adik yg entah dok ngadu ape ngan paklong. pastu bila paklong wat bodo, dia tarik plak telinga. kalu ngan abah dia, dah lama kena sergah. ngan paklong.. ok je. wat la ape pong. tgk muker paklong, redha aje. hehehe

ibu ngan yong ni suker amek gambar tutup dagu. hahaha... paham² sendiri le sebab ape. oo, bukan nak tutup dabel chin tu, tapi sebab saya nak tutup dagu runcing saya dan kak sue plak nak tutup lekuk kat tgh dagu tu. hahahahaha... boleh tak alasan gitu?

mula² kakak mmg mood tarak bagus. pastu saya pujuk dia. pastu boleh dia jawab 'yong je yang suker pujuk yaya. yang lain² tu suker je marah² yaya. sebab tu yaya sayang yong' saya sebak kejap. dan saya balas 'sebab ape yong suker pujuk yaya? dia jawab 'sebab yong sayang kat yaya la'. ha... tau pun. pastu ibu dia kata 'ibu malas nak pujuk yaya, kalu pujuk lagi mengada'. hehehe.... cian yaya. 

bila paklong n abah dia isap rokok, terus dia wat isyarat mcm dalam gambar tu. reaksi mereka... "ada kami kesah". mmm... kesian...

ini antara menu yg kami order. servis kat kedai ni mcm hampa. bila amek order kena ulang banyak kali. pastu bila minta itu ini semua dah abis. takkan korang bukak kedai dari subuh sampai mlm kot. daging masak merah sedap tapi mcm tak puas bila makan. dut no why? tomyam plak, sedap tapi banyaknye minyak. kalu pn. naimah ni, dah lama dia bising. nampak gambar ayam ngan sambal tu. ha... tu lah ayam penyet. mcm aym goreng ngan sambal belacan je. hahaha... gelak sakan saya tgk ayam tu. kesian juki. tu la, ajak p restoran ayam penyet tak mau. yang ada kicap tu plak, itik bakar. erkkk.... kembang tekak i tau. juki je yg mkn. yg lain pandang jek.

en. suami plak makan nasi goreng daging black pepper. rasanya ok la. sup ayam plak.. adoi, mcm sup minyak je. adik pun tya kenapa sup ayam kaler ijau. sebab nampak minyak lagi banyak dari kuah. sayur kangkung ni, sedap. udang pun besar. keseluruhan makan kat sini... 'tet'!!! 5 markah dari 10.

abang lagi mengada dari adik². kalu tak suap dia takkan makan. bila dah suap, mcm² plak pe'el. nak sate la, nak tido la, dah kenyang la.. adoi... sabau je la. jenuh plak ibu nak pujuk, yong plak masa ni dah tak larat nak bercakap sebab tgh senak perut. kenyang giler tahap cipan berubah tukar jadi kupu². tiba²!



enaknya kalu dapat ABC. ni penangan skodeng blog mek ros la ni.

12 dok ngomen:

ana said...Reply To This Comment

ayam penyek lagi...td pun ada blogger lain buat entri pasal ayam penyek nie. nak kena cuba la nie...

wardah said...Reply To This Comment

kenapa ramai buat entry makanan ni? lapar tahu tak?

hahahaha.

Jamiel said...Reply To This Comment

Best nye..
Malam ni makan luar je la..

NM02 said...Reply To This Comment

ana, minggu ayam penyet kot. hehehehe

NM02 said...Reply To This Comment

wardah, alamak... camner ni? wardah dah lapar... jom p biuty la nak

NM02 said...Reply To This Comment

jamiel, cadangan yg bagus. suker riang ria isteri awak tu. hehehe

Fieza79 said...Reply To This Comment

hampa je kan kalu makanan tk bape nak kena dgn tekak...penah kena restoran tomyam yg mcm hampehh...baik masak sniri lg sedap ms tu...

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

lapa plak ngk menu² ni..

NM02 said...Reply To This Comment

fieza,
netul tu. sia2 je bayar kan. pernah beberapa kali jadi mcm tu, tapi nak wat camner. nak tegur kang takut kecik ati plak tokei kedai tu. harap bila dia tgk menu yg kami order tu tak abis, dia paham2 sendiri le..

masak sardin kat umh lagi sodap. ngeh3x!!

NM02 said...Reply To This Comment

mama jue,

jom p makan.. kita pun dah jadi lapar balik nengok gmbr ni

Beruang Madu said...Reply To This Comment

Hmmm kalau gitu kan sekali jer lah korang ke sana kan... bagus masak sendiri lagi tu... tapi mata AB tetap menuju ke sambal tu...

NM02 said...Reply To This Comment

abg bear, kami kepingin nak rasa abg masak. nnt kalu kami ke sana lagi, yu masak utk kami yek. hehehe