Thursday, February 16, 2017

makan depan stadium boxing, phuket

hallo haiiii... ngeh ngeh ngeh.. hari ni ada jiwa nak sambung kesah phuket. nasib la kalu crita ni kot² kuar setahun sekali. kahkahkah... apelah nasib!

takpelah, kalu ade yang sudi nengok, silakanlah baca ye. aku pun tk igt dah nak crita banyak dan detail sebab dh lupa sangat dah. 

balik dari island hopping tu, kami rehat² kt bilik, malam je mengelupur kuar nak carik makan. member aku yang kaki travel si bob tu cakap, makan kat depan stadium boxing ni sedap. moh le kite cuba.

dalam banyak² gerai yang ade, tak silap aku ni je kedai halal yang ada. tempat ni mcm deretan kedai makan le. ade jugak seketui dua gerai yang jual kasut, souvenir.. kami taknak hadap semua tu, memasing dh tak keruan lapar. 

 pilih nak masak ape

 hah... nama gerai ni mimi halal food. pekerja dia ade sorang yang boleh cakap melayu.

 kitaorang order tomyam campur, sup ayam ngan udang masak ape entah tu. lupa plak.

 ni ayam madu. sedap oiiii. dak aus suker

 cicah ngan sos thai. lazat!

 ade kailan goreng belacan

 siakap stim limau pedas rasanya ni

 ha, ni la mamat yang boleh cakap melayu tu. dia akan layan korang sampai korang puas hati. mmg bagus dia ni, tapi aku lupa nama dia... hahaha

 abes makan kami ronda² kt patong beach. 

org cakap kt bangla road ni tk sesuai bawak budak. mmg betul la, tempat ni akan buat anak korang byk tanya dan tergamam dgn ape yg dorang nampak. hahaha... sori le, telajak perahu boleh undur, kami dah terlajak jalan, tkleh undur dah, jauhhh. hahahaha

 kalu lupa wajah tuan rumah ni, ha tu lah dia. baju merah tu. hahahaha

ujung bangla road tu kami singgah shopping baju anak² yang jual tu pun pandai cakap melayu. ramah sangat, nama dia cri cha. ha yang ni aku igt plak. hehehe.... ni bisnes family dia. syoknye kan.

dah penat, anak² pun dah ngantuk, jom le balik bilik. dak aus suker nau naik tuktuk. kalu naik nak duduk kat pintu lak tu. tapi tkde la kami kasi, apaknye la dok ujung skali tu, ate giler nak kasi anak aku dok situ. dah la tuktuk ni bapak laju.

ni hari ke tiga di phuket. masa utk kami bertolak ke krabi pulak. nampak kereta kami bederet parking bawah hotel, in shaa allah selamat, janji korang jgn parking kat line merah putih. tu bahaya. 

 singgah hard rock phuket jap, rembat selai dua tshirt kt sini

 dak aus igt ni hotel. hahaha

 yeay... tengkiu daddy belanja kite tshirt 

 ummi pun beli baju, antek angat baju dia. i is jeles sbb tkde size kite. haahhaha

kalu diberi peluang ke phuket, rasanya aku tk berapa minat kot. tak tau la, jiwa aku tk berapa kata suker. kalu krabi, yes...pegilah berapa kali pun, aku mahu. hahaha

 ini budak nak kasi diam, pasang je movie upin ipin. in shaa allah senyap

 haaaa, sebelum tu kami ade sggah kedai ni. best giler wei kedai ni. tapi aku lupa kat mana. huwaaaa!!!!!! tshirt kt sini cantek² tao.

 mcm² ade

 dari baju, souvenir, beg, sarung bantal.. eh mcm² ade. tak leh amek gambar sebenarnya dalam ni, ni gambar curik. hahahaha

oklah, nnt sambung krabi. mungkin tahun depan plak. huhuhu

5 dok ngomen:

ZULHILMI TEMPOYAK said...Reply To This Comment

layan gilakkk... macam kena pi bawak bini2 ja ni.. hehehe

norhidana said...Reply To This Comment

akhirnyaaaa... kuar jgk psl ntry jln2 ke sana... bertahun tunggu

ko jgn la tinggal lama2 blog ni, nnti aku lupe muke aus camne heheheh...
best la jln2 korang nih.... i like

Unknown said...Reply To This Comment

mcm best je tmpt Krabi tu hehe

Pokok Manggis Depan Rumah said...Reply To This Comment

Seronok jalan-jalan phuket. Krabi lagi best kan.

OhPanduan said...Reply To This Comment

Berjalan ke tempat orang banayk benda baru boleh tahu.