Tuesday, June 7, 2016

meski ku rapuh dalam langkah

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
38 tahun dlm kehidupan, ada pedih, ade sedih, ade perit.. pasti ada

suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan
semua kepedihan itu, ku tanam dalam... dalam lubuk hati

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
mimpi inginkan terus tersenyum... tidak selamanya

di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
jiwa, sangat letih. bergetar jiwa, tumpah air mata

kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku
hanya padaMu Ya Allah... hanya padaMu

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
sungguh, kadang aku rapuh, aku lupa, aku leka

namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu
namun Kau tempat aku memohon segala rasa

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
ampunkan dosaku

dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta
pimpin jiwaku dekat dgnMu....




hakikatnya, aku memendam satu rasa...

8 dok ngomen:

ayu's said...Reply To This Comment

oiii meleleh air mata oiii

norhidana said...Reply To This Comment

jgn sedih2 ye kak.... ko kan selalunya hepi... bila ko sesekali tangkap leleh gini aku pun sedih gk

Pokok Manggis Depan Rumah said...Reply To This Comment

Semoga dipermudahkan urusan. Selamat berpuasa akak.

Jobdirumah Buat Duit said...Reply To This Comment

Ujian dibulan ramadhan. Selamat berpuasa akak.

OhPanduan said...Reply To This Comment

Jangan bersedih yea akak. Kuatkan semangat. Semoga dimudahkan urusan akak dan keluarga. Selamat berpuasa.

Izwa Kamaruddin said...Reply To This Comment

kenapakh?

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Selamat berpuasa beb .. sayu pula puisi ko ni...

wahida said...Reply To This Comment

jah hapdet blog??? omaigaddddd!!