Tuesday, January 20, 2015

hati ini

anak sulung
mmg banyak tanggungjawab
berat utk dipikul
tapi pendengar yang setia

aku anak sulung
banyak berfikir hal keluarga
tentang ayah, mak juga adik² perempuan aku
walaupun aku bukan lagi tanggungjawab mak dan ayah
aku masih lagi amek berat hal mereka
walaupun adik² aku semua dah bekeluarga
mereka masih lagi aku peduli

anak sulung
DIARY kepada mak
PA kepada ayah
GUARD kepada adik²

kakak sulung
tadah telinga mendengar segala masalah
tadah muka kongsi suka duka
bahu utk airmata

aku sayang semua adik² aku
aku sayang semua adik² ipar aku
aku sayang sama rata anak² buah aku

aku cuba jadi yang terbaik buat keluarga
aku rasa aku istimewa
pengorbanan yang dicurahkan
semata² utk melihat keluarga bahagia

gambar tiada kena mengena dgn jalan cerita, sekadar utk penyedap mata korang





anak sulung, kakak sulung
bukan tidak pernah terasa hati
jalan terbaik
diam dan pendam aje lah...

17 dok ngomen:

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Mak akui segala yang tertera itu kerana mak juga anak sulung... :)

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

terliur tgk gmbr

lieyalatif said...Reply To This Comment

betul beb...aku setuju sebab aku pun memegang title anak sulung...cume mujur adik beradik aku semua berdikari dan same2 bantu aku galas tanggungjawab anak sulung....

wahida said...Reply To This Comment

gimme five la..aku pun anak sulung...ngeee...

aku tambah satu lagi, anak sulung itu sensitif!!

syida said...Reply To This Comment

saya kakak sulung, tapi bukan anak sulung :)

gambar tu, mmg SEDAP dipandang.terliur dibuatnya ;p

Kakzakie said...Reply To This Comment

Sebab itulah anak sulung matang, panjang akal, menjadi harapan, bertindak banyak menggunakan akal, tidak emosi...

Moga terus kuat sebagai anak sulung.

Puteri said...Reply To This Comment

betul betul betul! semoga dipermudahkan :)

JOM JENGUK PELUANG BISNES DENGAN BLOGGING

mamawaiz said...Reply To This Comment

anak sulung mmg berat sikit tugas/tanggungjawabnya kan. apa2 pon harap akak tabah dan bersabar dlm apa jua keadaan..ok.

norhidana miswan said...Reply To This Comment

setuju kak... sbb aku pun kakak sulung jgk mcm ko, adik2 aku mmg sgt hormat @takut kt aku tak kisahla laki ke perempuan.

yelah kak, kite mmg pendengar yg setia, pastu adik2 aku pun klu nk minta apa2 mintak kt kakaknyer lah...

tpkan, ayam apa tuh yg ko mkn, cam sedap je

Anonymous said...Reply To This Comment

touching....

walau mcm mana berat tanggungjawab yg ko pikul dan mmg ko kakak yg pendegar setia. tp ko ada kelebihan kesenangan yg mak bg pd diri ko... itu rezeki ko... alhamdulillah...

lia ummiirfan said...Reply To This Comment

moga ALLAH sahaja membalas jasa-jasa kakak.. :))

AYuNG said...Reply To This Comment

memang kak..
sedih pedih suma ada...

hehe

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

sepinggan yg penuh dgn kolestrol...kah kah kah...

kakak sulung tak leh makan kolestrol banyak2...:P

Anonymous said...Reply To This Comment

Hanya anak sulung yang memahami hati si anak sulung juga

Sep lima kita anak sulung!


-dakpink-

NM03 said...Reply To This Comment

anon,

kelebihan itu bukan utk selamanya... tggu masa... aku akan melangkah keluar. kelebihan yang ade membuat orang lain mengata... aku terasa.

eMMe said...Reply To This Comment

Salam Sis, saya pun anak sulung... sep 5 juga yea! mmg biasa sis, terasa hati ni... tapi dulu saya jenis kasar, memberontak, tapi skrg saya cuba jadi yg cool, ianya kenkadang berjaya, bila kite dpt kawal, hehehee.. dah kawen ni kene cool dgn anak2, dgn suami.. berjaya tau tak... sendiri kat kite juga jawabnya... heee~

Liza Razak said...Reply To This Comment

samalah kita sis..anak sulung :)