Tuesday, September 9, 2014

kenduri kawen izzati & imran


takde mukadimah, terus je ke tajuk cerita! oomak, lengan besau pokok pisang. hehehe. kami berempat wakil para sepupu yang hadir majlis pernikahan sedara kami. 4 orang pon kepoh mcm ke hape. kiri sekali kak sue, yaya, aku dan adik aku ayu.

 eh, boleh main ciku cak pulakkk. hehehe

 tahniah kak ti, dengan sekali lafaz sah jadi isteri imran! sebelah tu mak dia, makcik aku.

 mak aku orang kuat pada hari tersebut. mau idaknye, dia ngan makcik aku tu mcm kembar. amboi maktok, mcm dia plak yang dapat menantu baru. hihihi

 ayah pon orang kuat utk majlis ni. aku penah tanyer qausar sblm tido, atok ayah ade marah adik tak ari ni?.. dia jawab, tak... tgk enpon jeeeeeee. hahahahaha

 kami datang berdua je. qausar tggal ngan vivik. bawak dia kalu... abes satu surau dia tawaf. 

 tak bawak anak, tapi angpow utk anak ttp ado. maseh mama ton!

katering turun temurun. dari zaman aku kawen sampai le ke adik bongsu. kenduri aqiqah pon katering yang sama dari zaman kak icha sampai kakal. sebab... tokei katering ni kawan baik mak aku da. 

 esoknya kami ke majlis persandingan di melawati. gitu la gaya qausar tau. soh amek gambar ade je cara posing dia. 

 sakat menyakat mmg hobi mereka

 amboi... mcm perantin bawuuuu.. hihihi.. kedatangan kami disambut mak ayah sendiri. hahaha... anak² dtg makan ajek. mak ayah kena datang awal, layan tetamu. 

 sampai dewan budak ni buat perangai. taknak ngan aku... bekepit ngan dedi jek. dedi nak amek gambar pon tak bley. 

 cantek pelamin. simple jek. aku suker

 mak dan anak mcm kakak dan adek. eh ayah teselit kat tgh.. 

 ami ayu ngan teman gaduh hari². hahahaha

 mak, ayah, aku, ummi aciq

 tu dia perantin dah sampai... selamat pengantin baru uolss! kekal bahagia ke anak cucu ye....

 tetamu menghayati doa, aku je yang menghayati kamera. hehehe

atok ayah bersama anak² dan cucu. ohh... sorang je bukan cucu. yg baby tu anak kazen aku

4 badek mcm² perangai. bonda cekgu vokal sbb suara mcm petir, aku plak cekgu agama sebab muka baek. hehehe... ami ayu dan ummi aciq mcm kembar je kan. aku ngan bonda beza 7 tahun, bonda, ummi dan ami beza setahun. menjaga dorang time kecik dulu, hazabnye... aku la mangsa. aku igt aku tunggal dah dulu, sekali dapat plak adek bederet selang setahun. haiiii... telan je la... hahahaha

 adik ipar aku sorang ni la yg paling tinggi. abi yan dan ummi aciq kesayangan kak icha, qausar, kakal dan qaleef.

 yang over sayang ummi si qausar. ade ummi ngan abi dia, mak pak sendiri pun dia tak heran. 

 amboi... baguih sangat peel korang. dok diam je... oooo diam yeee....

 tudung pink dan sebelah dia tu la pakcik aku. tak sempat la nak amek gambar mereka berdua, mereka bz nau layan tetamu.

 amboi... kemain lepak korang... anak² maner???

 ooo anak² dok sujud kat kapet merah. solat ape tu? zohor ke asar?? time ni jgn cakap la suara aku cemana.... sama naik ngan lagu orang kawen!

beguling la korang.... aku tak daya nak marah² lagi. dak qausar dah beguling jauh skit. kak icha baru nak start guling. ya Allah... ko beri la aku nafas yang cukup utk membesarkan anak² yg tgh lasak ni. aamiin!!!!





11 dok ngomen:

lieyalatif said...Reply To This Comment

meriah gile beb.... aku kalo bab2 nasi kenduri mmg aku teruja sebab aku peminat nasi kenduri kawin nieh...kat sini lee aku takkan diet2...aku pun pelik nape aku suke nooo ngan nasi kenduri ni huhuhu...

qausar oiii cencorot kat mulut tu tak lepas2 hah....oksigen sejati tu ...hahaahahahah

norhidana miswan said...Reply To This Comment

meriah bebeno.... mak pak ko kak awet muda betul aku nengok... bergaya lg depa... suke betul nengok tau

ko mcm aku jgk kak, dlm 5badik aku lah paling tembam hahahah... kalu org tanya apasal aku paling beso, aku ckp lah adik2 nyer lemak sume bg kt aku itu pasal lah hahhaha...

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

adoi mmg meriah abis...dapat lak akak datang sana, lagi meriah..hahahha...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

ni dekat LJT kan??

meriah weyhh..
catering bunga raya tu masa abang aku kawen pun pakai dia jugak//
memnag sedapla beb

NM03 said...Reply To This Comment

haah azrin, wisma ljt... kerlas kau maria!!!! igt ko ye

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Selamat pengantin baru buat mereka.

fizafantagirO said...Reply To This Comment

meriahhnye! qausar hensem boyyy nyaa!

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Sabar je lah ko bebs....anak2 tak sah kalau tak bergulingan di atas karpet tu kihkihkih

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Mak dengan anak macama adik dengan kakak tu sebab apa?

Sebab mak nampak muda atau sebab anak nampak tua???

hahahaha...larikssssss

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Mak dengan anak macama adik dengan kakak tu sebab apa?

Sebab mak nampak muda atau sebab anak nampak tua???

hahahaha...larikssssss

Miz Eija said...Reply To This Comment

Barakallahu lakumm... tetamu nya pun gojes2 hihi