Monday, May 12, 2014

qausar demam panas

dari jumaat dia dah demam. yang panas hanya dahi dia, badan tak pulak. malam tu aku dah start bagi ubat dan tempek koolfever. qausar senang makan ubat kadang mengada nak lagi dan minta lagi. bagun pagi esoknye, hari sabtu ok dah. tak panas langsung. dia melasak pon cam hari² biasa. tido malam tu dalam jam 5 pagi, badan dia dah panas balik. qausar ni yang bagusnya dia merengek pun senang pujuk. melalak pun tak lama. semalam dia ngadu sakit.. aku rasa dia sakit badan. bila mak tok urut diam je dia. muka sedap je kena belai. manja mengada tu mmg wajib la.. dia kan over. 

semalam petang, maktok basahkan dia dengan air lendir daun bunga raya. maktok ni kalu cucu sakit ke demam ke... dia mmg over risau. mmg kadang boleh buat kami adek bradek jadi stress. hahaha... itulah maktok.. sayang dia pada cucu² semua sama. aku hargai sangat² pengorbanan dia. selamat hari ibu mak!

boleh pulak dia terlena time aku dok sapu air bunga raya kat badan dia. sedap kot ek... sejuk je rasa. tapi bukan tido lama pun, kejap² kang merengek... kejap² kang nangis kuar air mata pastu diam tengok tv pastu tanyer semua orang maner... umi maner.. abi maner.. baba maner... penat la heh nak jawab.

penat melalak, penat merengek, lapar la plak. hahahahahaha... mana boleh tak makan, tak lena tido le dia nnt. lepas kering air bunga raya, aku tak mandi kan dia. sikat rambut elok² biarkan lender tu melekat kat kulit kepala. daun² kat badan dia aku libas manja ngan kain napkin. maktok kata jangan mandi, nnt hilang khasiat lendir daun bunga raya tu. maktok cakap lagi, zaman dia dulu susah nak pegi klinik, dengan cara macam ni je aruah nenek ubatkan anak². 

siannn dia lapar. aku teman dia makan ni pun dia repeat tanye baba maner... kak icha maner.. anak² jiran pun dia tanyer. hadoi... baru balik dari kampung ni, nenek kat kampung pun dia tanyer maner. kadang dedi dok sebelah dia pun dia tanyer maner.... padahal dia tau pun dedi dia ade depan mata... sambil tanyer tu boleh plak jeliing² dedi dia. hahahaha... mengada sangat! 

cepat sembuh ye qausar sayanggggg... makan banyak² tao nnt boleh besar mcm mami dan dedi. hahahaha


19 dok ngomen:

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

demam nak bijak lagi ni!

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Cpt sembuh cayang

Acik Erna said...Reply To This Comment

cepat baik Qausar..demam2 pun tetap la encem

Amanda Suria said...Reply To This Comment

Qays demam nak besar ni kan...biasala la Shena budak2 nak membesar dan nak plak tgh pandai nak bercakap ni...memang riuh mulut dia bertanya...semoga Qays cepat sembuh..

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Hati hati. Kalau lama sgt dmm bw je ke hsptl.

syariza09 said...Reply To This Comment

cpt2 sembuh yer, sib baik dia lalu makan. kalo x selera, lagi la kita risau kan

AzeedA said...Reply To This Comment

alah2 syian diyeeee...
makan nasik dgn budu ye.. terrbaeekkkk!

wahida said...Reply To This Comment

cute je dia tgh makan tu nok...

adarnadzmie said...Reply To This Comment

cian qausar.. cepat sembuh yer... mkn nasi smpi muncung molot...comei...:)

Love Umi said...Reply To This Comment

Alahai...cian plak tgk dia demam...speedy recovery ye qausar...amin

norhidana miswan said...Reply To This Comment

cpt sihat qausar yek, nnti mommy kamu tak lalu mkn nnti....

NM03 said...Reply To This Comment

Qausar deman nak minta adik...

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

speed recovery hensem boy

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Pesanan terakhir tu yg penting..hahaha

Anonymous said...Reply To This Comment

Saved as a favorite, I love your website!

Also visit my website - Best E-Liquid

Cikgu Ma said...Reply To This Comment

moga cepat sembuh yea qausar...

lieyalatif said...Reply To This Comment

hope qausar dah okey ye noks...update kami tau....

ni demam sebab balik kg ke noks...mane tau rindu ngan geng2 kat sane...kan lame gak die main2 ngan kazen2 kat sane kan.....

mujur makan tetap nak...siap budu hah heheeheh...tau dah budu tu korang nye...kalo qausar pandai makan budu mmg respek gile aku heheehehehe

izzeyda said...Reply To This Comment

demam nak dapat akal lg nih..hehehe..Qausar2..

Eye_nee said...Reply To This Comment

Demam2 pun shoru sapedek ok aje...gud boy Qausar...sesetengah budak kalau demam..mkn tak mau..menyusu tak mau...yg dia mahu merengek mintak dukung jer..patah pinggang mak...