Monday, April 21, 2014

tempahan baju raya

korang!!! monday blues ker?? kalu gitu, meh dengar aku nak cer citer cer citer... hehehe... amboi, kemain nampak hepi aku pagi ni.. hari ni takde MB untuk aku, mood ok² saja. bila mood isnin ok, so mari kita becerita ye anak². 

eh, sebelum tu... pada sesapa yang ada tinggal puasa tahun lepas, dah abes ganti ke blom? ermm... kita ni tinggal beberapa hari je lagi nak sampai bulan ramadhan. kejap je masa berlalu kan. aku ni banyak lagi nak kena menggantinyeeee. dari zaman branakkan dak qausar aku tak ganti lagi wei... kan aku branakkan dia beberapa minggu sebelum puasa. ha skang, gasak! kena kuatkan iman utk abeskan ganti tahun ni jugak. in shaa Allah!

ok, moh sambung citer. korang dah ada yang tempah baju raya ke? aku ni idak le beriya beno bab² tempah baju raya. tiap tahun sama je. cuma masa tahun aku lahirkan dak qausar aku betul² tak bersungguh sangat. tak bersungguh tapi dalam pantang aku boleh sampai jj wangsa maju shopping raya. ha.. acanner tu? maktok marah?? aku pekakkan aje. kikiki

korang tahun ni tema kaler ape? kami sekeluarga pakat pilih purple. aku ni nak kena sama semua, kalu tak sama macam tak meriah gitu. hehehe... adek badek aku pakat pilih purple, tahun lepas aku yang pilih kaler, so tahun ni aku ikut pilihan adek badek aku plak. kalu kata purple, tak semestinya nak kena betul² sama. tak kesah le nak purple gelap ke terang janji purple. tapi selalunya kami ni seakan sama je. mcm tahun lepas... dah mcm kumpulan marhaban plak aku rasa masa pegi beraya. sampai kazen aku tabik spring tgk family aku. hahaha... lucu!

meh aku ulang tayang tema tahun lepas. meriah gitu hokey! awat senteng nau kain atok ayah tu? hehehe... bapak aku mmg susah nak pakai sepasang dan kalu buat atau beli sepasang mmg dia takkan pakai dah seluar tu, dia akan pakai baju aje buat pegi masjid ke surau ke atau ada kenduri ke. mcm baju² dia yang tempah sepasang masa adek² aku kawen. mana dia pakai sangat. dok tegantung gitu le dalam lemari. amboi ami ayu, kemain baju, kedut patploh ribu gitu. hehehe.. citer raya tahun lepas boleh skodeng sini.

ni first time dedi tempah kat butik bak. sebelum ni family aku semua tempah kat kedai biasa² tapi brother tu femes kat kawasan umh aku. jahitan dia mmg tip top! tahap designer tekenal. hahaha.. mesti brother tu pelik naper laki aku tak tempah baju tahun ni. sori bro... husband kita tukar angin tahun ni. 

suker aku ngan pakcik homei ni. teliti betul dia, lukis gambar baju pon hantek. tahun ni baju raya dedi banyak nau kelainan. sebelum ni baju melayu dia semua biasa² je. takpe la dedi, kawe ikut je ape mu nak, tak rasa rugi pon sebab kamu pakai tiap jumaat. lain la tempah beriya tapi lepas raya teperap dalam lemari. tu kawe maroh. hehehe

 best la pakcik ni. layanan dia superb. mmg puas hati berurusan dengan dia. pakcik, buat baju suami kite hantek² tau. 

aku?? nin diaaaaaaaaa!! boleh pengsan nak pikir brapa upah nak tempah nnt. hahaha.. aku bab² kain mmg tak kesah pon, asal cantek kat mata aku dah. nak bli yang mahal², yang beriya² sangat pon tak la. ikut kemampuan aje. kain yang dedi belikan tahun lepas pun ada yang blom tempah, so tahun ni gasak... pakai la kau siang malam tengah malam raya nnt. hahahaha.. 

baju melayu dak qausar, beli aje lah.. dedi ingat nak tempah sekali ikut design dia jugak, aku cakap tak payah, pakai pun bukan lama, membazir aje. beli yang dah siap baru baper hengget. silap² maktok dia belikan lagi. hehehe... 

ok, dah abes citer karut aku. terima kasih kerana sudi membaca. bai! :)


24 dok ngomen:

Izwa Kamaruddin said...Reply To This Comment

alaaa x cari lagi kalerrrr..nak pakai ape niee...

cahayahidupku.blogspot.my said...Reply To This Comment

Alhamdulillah puasa akak dah habis ganti Reena... akak dulu pun pernah mengganti 30 sebab lahirkan anak kedua tu... memang kena kuat iman tu Reena ...

Akak beli baju siap jer... kat Jakel tu anak beranak eheh :)

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

hoih banyak nya baju dia ! hahaha
saya 2 pasang je. dah hantar awal takut takde orang nak amik upah jahit je
special size cam kite ni nak beli ready made macam ada pulak kan mihmihmih

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

mahal tak tempah bak beb...aku ingat nak beli siap jakel je baju melayuy

Azian Elias said...Reply To This Comment

amboiiiiiiiiiiiii... haa kauu.. banyaknya baju.. tak pe.. lagipun u kerja.. memang berbaloi lah kann..

akak since last 2 years dah malas nak beiya2 pasal baju raya.. anak2 punya citarasa lain2.. so ikut depa.. senang.. lagi pun org lelaki ni senang cite.

tunggu ni N3 pasal upah baju raya. heee

Eye_nee said...Reply To This Comment

Huh!!..byk tul kain ko tu beb...tak per tempah sikit2..sebulan 3 psg..sempat sampai raya tu nnt..kalau nak tempah sekali harung...terduduk ko nak bayar nnt

norhidana said...Reply To This Comment

perkh gile banyak baju raya ko thn nih kak,,, ngalahkan nora danish tau...

Unknown said...Reply To This Comment

Wah!! Dah tempah baju ya niezza?? Kak yus belum lagi, beli siap je kot nanti...hehe.

Kamsiah yusoff said...Reply To This Comment

akak beli kat butik ..yg dah siap...tp kalau nak cari yg tema sama...kena rajin2 lah tawaf butik2 hehe...ada yg kaler sama tp tak padan saiz...

NM03 said...Reply To This Comment

mimy hamid,

masalah laki aku ni tak suker beli yang dah siap. semua tak kena nnt.

NM03 said...Reply To This Comment

norhidanah,

nora danish mana boleh lawan aku. aku kan duta nagoya. hahahahaha

NM03 said...Reply To This Comment

kak kamsiah,

saya ni gebus kak, susah nak beli yang dah siap. kalu saya body fasha sandha, takde nak pk tempah bagai deee. hahahaha

Kakzakie Purvit said...Reply To This Comment

Wow!! banyaknya nak dibuat:)

Kalau kakak senang sikit dik sebab kakak semua baju jahit aje sendiri nak tempah tak mampu rasanya...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Wahhh...purple warna fav aku tu noks..
Tp dah katanya tahun ni anak2 laki aku nk warna merah..ai is ikut jela giteww

Suria Amanda said...Reply To This Comment

mak aiii....gigih eh nok...aku x tempah lagi...acaner ni....

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Aku pun kira nak shopping kain minggu ni .. takut tempahan tutup plak. Hehe blum tahu apa tema lagi raya tahun ni

JunAina said...Reply To This Comment

Amboiiii2...dah siap tempah baju raye tapi ok gak tu kot dibuatnya tempahan tutup mau nages dibuatnya.

Dr K said...Reply To This Comment

Butik Bak tu kat mana nok? Berapa dia ambik upah jahit utk baju melayu lelaki?

cikbedahlaser said...Reply To This Comment

ayah akak sama mcm ayah saya... mmg tak la seluar baju melayu tu..

untung dedi g keje ari jumaat pakai baju melayu... baju melayu kt umah tu tgu ari raya je ade org nk pakai...
nak ikut tema pon rasa membazir.. tp nk ikut tema.. camne nih?
heheheheh

Mak Su said...Reply To This Comment

minggu ni misti menyetat ganti posa, misti misti, hehe

AYuNG said...Reply To This Comment

sy punya dah siap..


HAHA

aizamia3 said...Reply To This Comment

ai baru nak beli kain weekend ni.. ko dah tempah dulu.. huhuhu.. nak wat camane color belum confirm lagi..

wantie said...Reply To This Comment

Ko buat aku ngeletir punggung nak beli baju tema dondon..

Anonymous said...Reply To This Comment

apa nama butik ni ye?ade contact number x