Thursday, March 20, 2014

warkah buat anakku # 1

assalamualaikum anakku qausar,

qausar, ini adalah warkah pertama yang mami karang buat kamu dan bila besar nnt, dah pandai godek² blog mami, kamu harus dan pasti baca warkah ini. warkah ini akan menceritakan apa yang terjadi sepanjang membesarkan kamu. apa yang terjadi dalam kehidupan kamu. semuanya mami akan luahkan disini. 

ye, sebelum kamu dapat baca, sudah pasti kawan² mami yang dapat baca dulu. takpe, biar mereka tahu tumbesaran kamu bagaimana. mami akan share segala pahit dan manis bersama kamu disini. baikkah kamu, nakalkah kamu, semuanya akan terbukti disini, blog kesayangan mami sampai bila².

mami nak cerita hal semalam. macam biasa, kamu cukup nakal, semakin nakal. kamu tak boleh bila ada rayqal, pasti kamu akan buli dia. semalam lepas mandi, kamu berdua belari sambil bogel. mami cuba tangkap kamu nak pakaikan pampers, tapi kamu ligat melarikan diri. belari plak sambil peluk² rayqal. ooo... suker la sebab sejuk tgh bogel kan. mengeliat memasing sebab kena kipas. larik punyer larik, sekali gedebuk... begegar lantai umh maktok. melalak rayqal sekuat hati. korang jatuh bersama, yang bestnye kamu tindih rayqal. ermm... mmg syok la, kamu dah la debab, semput dak rayqal tahu dak. kesian rayqal sebab dahi dia begesel ngan karpet maktok. merah dahi dia dik... 

mami gerammm je tgk kamu masa tu. maktok perasan mami tgh geram, cepat² dia amek kamu dan pakaikan pampers. ingat mami nak diam bila maktok dah selamatkan kamu?? tidak sama sekali. mami tarik kamu dan piat telinga kamu sekali. piat kasih sayang je... tapi mesti ada rasa pedih jugak sbb telinga kamu merah. hehehhe

tak abes ngan piat telinga je tau, mami jentik jari kamu jugak. ha... rasakan penangan budak nakal. tak abes lagi... korang sambung plak gaduh rebut barang... adoiiii anak²... gasak le korang, mami biarkan aje... sape kuat dia dapat la mainan yang direbutkan tu. tiba² dengar kamu meraung, laaaaaa.... kesian, kena giget ngan rayqal pulak. hahahahaha... geli hati tgk perangai memasing, rasakan la. tadi kamu tindih rayqal sampai begesal dahi kat karpet, skang kamu rasa sakit kena gigetan kasih sayang dari rayqal pulak. hee hee hee... 


tengok ni qausar, dari kecik sampai hari ni, ada je kes berebut barang. tapi sweet pulak korang berdua ni tau. jgn besar sesok berebut aweks plak udah le ye...


eh, hari ni kamu dah genap setahun sembilan bulan la dik.... cepatnye masa berlalu kan. mami nak amek gambar pagi tadi, kamu marah² mami ye. tapi bila mami dokong boleh plak kamu gelak. mengada tauuu. tiap kali mami anta pegi umh maktok, tiap kali tu la mami dedi pesan jgn gadoh² ngan rayqal dan tiap kali tu la kamu anguk² tanda paham. paham la sangat ye... pashtu maktok tepon mami melaporkan kenakalan kamu. sabar je la....

smlm masa nak tido, mami dedi tekejut dengar kamu sebut Allahuakbar, berkali² pulak tu... betol la maktok cakap kamu asyik cakap Allahuakbar.. tersentuh jiwa mami dedi nak.....


lebiu,
mami qausar.

19 dok ngomen:

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

aloooo so sweet

adarnadzmie said...Reply To This Comment

terharu akak tau...suweeetttt sgt...:)

Aida78 said...Reply To This Comment

alooo...so sweet laling

Rai Ourkizuna said...Reply To This Comment

mesti diorang kamceng sampai besar kan..hehehe

lieyalatif said...Reply To This Comment

sweet gile warkah ko beb...paling sweet bace tang lari bogel tu heheeheh...dpt aku bygkan kecohnye umah mak ko.....

mmg sampai kebesar kamcing nie....tgk le...lagi2 kalo sekolah semua same....

:: idzwa :: said...Reply To This Comment

lebiuuuuuu too mummy :)

Zura@Iwan said...Reply To This Comment

alahai..
sweet warkah utk qausar ye..

bdk2 kan..tmbh bb boy ni..
cara main dorang lain ha...

aizamia3 said...Reply To This Comment

psstt: dari Qausar untuk dak Nuha takde ke.. ececece.. ;)

Amanda Suria said...Reply To This Comment

so sweet....harap2 besor nanti dia boleh baca semua ni kan..qays ensem boyyy.....meh kiss skit...mmmuah!!!

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Kecik2 dah dapat surat yer qausar. Bebudak mcm tu lah. Gaduh2 sayang. Si qhalif smalam lebam kat dahi. Kena tolak sbb berebut bag kat nursery smalam...haishhh...

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

wahhh..so sweet la kak.. :)

Cho Zila said...Reply To This Comment

so sweet.. anak ibu dengarkanlah rasa hati ibu mu itu..

ummiross said...Reply To This Comment

alamak..terharunya baca yang bawah tu, dah pandai sebut Allahuakbar rupanya Qausar. Moga membesar jadi anak soleh yang menyejukkan hati ibu bapa.

ain.ya.nun. said...Reply To This Comment

Memula baca dengan rasa saspen je. Sekali sampai lari-lari tang bogel, terus gelak. Haha.

Dee said...Reply To This Comment

alah mami ni..budak lelaki tak jatuh tak calar sana sini tak macholah..kehkehkeh...

Eye_nee said...Reply To This Comment

kena gigit..tolak tolak..dahi benjol....jatuh gedebak gedebuk...semua nnt jd kenangan yg paling havoc sekali buat dua budak kecik ni bila mereka dewasa nnt...keep on tulis lg warkah cam ni sis..rare sgt ni tau...

Queen said...Reply To This Comment

warkah yang sweet... =)

terharu sat..kesat air mata

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

sweetnyer.. satu hari nanti bila qausar dh boleh baca, mesti dier terharu & sebak baca catatan ni, betapa mami & daddy sgt2 sayangkan dier

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...Reply To This Comment

Salam ukhuwah,

Anak besar ni memang banyak keletah... mesti gaduh2... pastu baik semula... nanti bila dah besar mesti Sis rindu akan keletah mereka... macam akak ni anak dah besar.. lain pulak ceritanya :)

Akak follow #1248.. jemputlah ke blog kecil akak :)