Thursday, January 2, 2014

cerita tahun baru

hai semua, selamat tahun baru!!! mesti ramai yang bercuti hari ni kan.... cuti anak masuk sekolah yek.... aku pagi tadi bersungguh bangun awal sebab takut jalan sesak. biasa la, first day bukak sekolah semula kan. mlm tahun baru, kami tak kemana pun asalnye. lepak santai kt ngumah je. dak qausar pun elok je main sengsorang. tup² adik ketiga aku datang nak amek barang, dak qausar bukan boleh tgk umi dia, mesti nak ngikut punyer. melalak sampai ketuk² pintu... dek sebab kesian, hubby soh bersiap, bawak qausar kuar jalan. masa tu dah dekat jam 11. aku tyer hubby nak pegi maner memalam bawak anak.. dia cakap kuar mkn je la. 

dah kuar simpang ngumah, tetiber dia masuk hiway. eh... nak kemana kita paknyer? hehehe.... kiut plak panggil paknyer ek? kita pi tgk bunga api la kejap. ha??? kat maner??? takmo takmo... nnt jalan mesti jem. hubby cakap kita tgk kejap je, habes tu terus blah. 

hubby masuk jalan tun razak, eh... nampak umi ngan abi yang dok betenggek tepi tembok. depa pun ternampak kami, tapi hubby tak sempat nak berenti kat depa sebab dah dekat baru perasan, aci giler tetiber nak brenti. hahaha... igt nak masuk celah klcc, jalan tutup plak. hubby naik balik hway tun razak, berenti tepi jalan.. mmg banyak pun kete tepi jalan, semua nak tggu bunga api. 

 kami blom pernah bawak qausar masuk klcc. nnt la dik ye, daddy kata nak bawak awak masuk aquaria. 

 sekali bunga api tak le nmpk sgt pun. tapi qausar tetap jakun. hehehe

pastu umi roger ajak makan. jom... lepak mapley. aku pun tgh lapar giler. dak qausar suker mkn beger letak mayonis banyak². sudahnya mayo yang abes dulu. dijilatnya mayo sampai licin. 

 penangan lepak mapley sampai jam 2pg, jam 12tgh baru dia bangun. kemain penat nampaknyer...

 org lain dah nak makan tghari, kami baru nak sarapan. hehehe

 sedap pulak bubur knorr. pestaim try ni... dak qausar suker la plak. ah dia tu, ape je yang dia tak suke. 

 budak mengada, aku soh mkn duduk elok² dia pi jawab biar la. lempang kang

 hamboiii.... hover tau!

pastu siap² nak kuar bawak maktok jalan. sampai depan wangsa walk, ada plak ala² funfair. eeemmm... terkinja la dak ketot ni nak main. ok, kasi can dia puaskan hati sendiri. kang tak kasi, dia buat breakdance plak kat situ. 

 tujuan utama nak blikan dia kasut. kasut dia semua dah tak muat. penat aku milih tapi semua tak berkenan di hati. sabtu kita kuar cari lagi dik ye...

 aku tanyer dia yang mana dia suker, soh dia amek... sekali dia pi amek yang besar ni. ahai... tu bapak kau punyer size. muahahaha

 ni dah kelaparan sangat ngupanya. orang lain tgh mkn semua dia tunjuk cakap nak. segan aku... padahal apaknye tgh pi bli nasi utk dia.

dah nmpk apaknye bawak makanan, terus diam. syok tgk dia mkn. skang nak mkn sendiri, takmo orang suap. sambil dia suap sambil dia cakap dapnyer. ko mmg dik, mcm tak penah mkn kekdahnya. 

 dah kenyang, jom le balik. lama beno dah dalam wangsa walk. kang lambat plak nak pegi kenduri. dalam kete dia manja² ngan maktok. meh tgk peel nakal dia.

 aku cakap senyummm.. nah, begitu dia buat. rasa nak penampo jek.



 dah mcm anak cina plak aku tgk. rambut dia tu, aku tolak tepi elok² pun dia ttp ke depan balik.

 nakal² dia pun maktok sayang jugak kan.... 

dah balik ngumah, bersiap plak lagi nak pegi kenduri. ko tgk mata dak qausar, dah ngantuk beno dia masa ni. nasib baik jugak dia tido dalam kete. kalu tidak melasak ya rabbi... tak mkn saman kena marah ngan aku, daddy dia buat muka harimau baru dia takot. hahahaha



22 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

tomei2

wahida said...Reply To This Comment

hahaha...kelakar la qausar ni...tgk org lain makan, dia pun tak nyempat nak mkn ye...

tgk apak bwk makanan baru nak diam...pandai betul la budak kecik ni...

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

makin ensem dak gebu niee...

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

bubur ayam knorr tu memang sedap. saya mkn dengan sambal bilis. woih rasa nak tambah 2 kali hahaha

qqs ni hensem btoi. gerammm tengok hahaha

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

happy new year nok..
aku malam tahun baru..melepak kat rumah aja...takde tgk bunga api bagai..hahahaha

Amanda Suria said...Reply To This Comment

Happy new year nok....makin besar makin Qays banyak akal..itu tandanya dia bijak...

lieyalatif said...Reply To This Comment

alooohhh budak ensem sorang nieh...dah big boy dah hah aku tgk...senang le ko anak jenis tak memilih makan...dayyan tudah makin keding aku tgk...aku yg diet die yg kurus kakakakaka payah betul nak makan nasi.....

amboi qausar...dah pandai lepak mapley yeak...

syawalsimpsons said...Reply To This Comment

seronoknye dak qausar ni sambut new year yee

❤Kamsiah❤ said...Reply To This Comment

pandai pulak budak tu nak ajak keluarmalam2 ya..comel ja dia makan beger tu hehe

ummiross said...Reply To This Comment

setiap kali ummi dapat tengok qausar, hati jadi sejuuuuk je.

munna said...Reply To This Comment

Selamat tahun baru..... Makin comel + encem qausar

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Rindu ke maa mu..
kim salam erk..

norhidana miswan said...Reply To This Comment

penuh sungguh aktiviti... tang tgk bunga api tuh bdk2 msti suke nyer kan...

amboi anak bujang ko pandai memilih kst... jnji ensem di mata nyer ek...

bdk laki mmg gitu kot kak kalu msk kete tak reti duk diam... sama mcm aiyan, bile pakai kst je terus melasak mcm kene rsk...grm tui

Roha said...Reply To This Comment

selamat tahun baru..
encem boy adik qausar ni..manja je dgn maktok dia hehe :)

Azian Elias said...Reply To This Comment

cepatnya masa berlalu. cepat nya dah nampak besar macam ni.. lama tul tak datang singgah sini..

::NureeN:: said...Reply To This Comment

comel sgt gaya dlm keta...
sama ngan anak nureen suka duduk blkg skrg nih
maktok nmpk muda remaja la.. apa rahsia hehhee

QasehnyaRania said...Reply To This Comment

morning :)
geram giler kt tgk qausar ni sis..
cute sangat la ;)

nak nak masa dalam keta dgn mak tok tu.. mak tok pon nampaka awet muda lagi. apa rahsianya?

Aida Salleh said...Reply To This Comment

Happy new year sis! semoga segala yang diidamkan menjadi kenyataan...insyaallah...

Kakzakie said...Reply To This Comment

Dah pandai mestilah seronok Qausar tengok bunga api malam tu.

Makin besar makin hensem pulak!!

AzeedA said...Reply To This Comment

besor dh haa.. sket lg nimang menantu hahahahaa :P

Zura@Iwan said...Reply To This Comment

encem tul qausar ni..
terpikat taw auntie..hehe

Haryati Faizal said...Reply To This Comment

besar dah ye dia...makin comei