Wednesday, October 2, 2013

ayah ; bypass 1 oktober 2013

semalam
seawal jam 5 pagi kami semua bersiap utk ke ijn
jam 6.15 pagi kami tiba di ijn
sembang dengan ayah puas² sebelum ayah ditolak ke bilik OT
jam 7 pagi, ayah dah mula risau
raut wajah dah berubah, muka merah menahan pelbagai rasa
tepat jam 7.45 ayah ditolak ke bilik OT
kami semua salam, cium, peluk ayah dan bagi sokongan supaya ayah kuat
berkali² ayah cium kak icha
kami bertambah sebak
air mata membasahi pipi begitu juga ayah
doa dan air mata mengiri perjalanan ayah ke bilik OT
kami semua jadi diam, hanya air mata bercucuran
ayah juga tak mampu berkata ape
perlahan² ayah jauh dari kami
ayah.... kuatlah demi kami semua


mak, bertabahlah
in shaa Allah... ayah akan akan selamat
namun tangisan seorang isteri lebih mengusai segalanya
perlahan² mak menerima pujukan kami


aku, sebagai anak sulung
terus rasa bertanggunjawab atas segalanya
apa akan jadi selepas ini yang aku sendiri tak pasti
aku redha...



suasana hiba, rintihan dan tangisan sahaja yang kedengaran ketika mengiringi ayah


2.45 ptg, ayah selamat menjalani bypass
alhamdulillah, syukur padaMu Ya Allah
memberi peluang kepada kami menatap wajah ayah lagi
memberi peluang kepada ayah bersama dengan kami lagi


6 ptg, kami bergilir melawat ayah
tipu kalau tidak ada air mata mengalir lagi
mmg sedih melihat keadaan ayah
ayah masih tak sedar
sekurangnya dua hari utk ayah sedar kembali


ayah, bertahanlah
kami tahu ayah perit
kami tahu ayah boleh lawan sakit
kami semua mendoakan moga ayah cepat sembuh


kak icha, qausar dan rayqal tunggu ayah pulang
 

26 dok ngomen:

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Semoga ayah awak cepat sembuh.....amin

Madam Lala said...Reply To This Comment

semoga cepat sembuh Ayah...

Kakzakie said...Reply To This Comment

Allah.... airmata kakak pulak turut sama gugur. Doa kakak moga atok Qausar segera pulih.

Cho Zila said...Reply To This Comment

pernah mengalaminyer juga dulu... ayah akak ... perasaan memang macam2.. cuma mampu berdoa... moga ayah niezza cepat sembuh

ummiross said...Reply To This Comment

Ummi pun turut sebak ni, moga ayah Shareena cepat sembuh dan pulih seperti sediakala.

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

Semoga ayah cepat sembuh..

Sharifah Nadzarah said...Reply To This Comment

dgn membaca n3 ini pun dah mengugurkan airmata sy..apatah lagi yg menhadapinya...moga tabah...& bykkan berdoa ye...moga atok qays selamat...

Acik Erna said...Reply To This Comment

sedih..semoga ayahnya cepat sembuh

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Get well soon to pakcik ye..semoga semuanya dipermudahkan

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

Ya Allah.Alhamdulillah selamat semuanya~

Dee said...Reply To This Comment

insyaallah..semuanya akan baik2 aje mekjah..k dee doakan semuanya selamat ok..ayah mekjah kan tough..

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

alhamdulillah..dah selamat operation..
moga ayah NM cepat sembuh...

wantie said...Reply To This Comment

Semoga ayah kamu cepat sembuh. cucu cucu dah menunggu tu. kuat semangat ok.

Kakcik said...Reply To This Comment

InsyaAllah, ayah Ena akan sembuh dengan cepat berkat doa dari isteri, anak2 dan mereka yang menyayanginya...

ita citot said...Reply To This Comment

Alhamdulillah selamat..
Semoga segera sembuh

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

moga ayah Nieza cepat sembuh berkat doa semua.. Amin.

Be strong

Rizziela said...Reply To This Comment

Semoga Ayah kuat & kembali seperti biasa

Harap semuanya kuat & tabah demi ayah yer

Ummialyaanas said...Reply To This Comment

Insha allah..semoga ayah kembali sihat...kita hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk ayah..

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

Sga Pakcik cepat sembuh, sy ada mak saudara yg bt bypass ni jgk, lps operate Alhamdullilah sihat...

Rai Ourkizuna said...Reply To This Comment

semoga pakcik cepat sembuh..

Cinta Cinta said...Reply To This Comment

Semoga ayah cepat sembuh.

D Yatie said...Reply To This Comment

Allahhuakbar. Kita pulak rasa sebak. Semoga ayah segera sembuh.

emy pokden said...Reply To This Comment

sedih aku...ayah aku pun ada skit masalah jantung..tp dah ok...harap ayah ko sihat walfiat...leh main cucu...amin..

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Faham sgt perasaan tu mcm mn sbb dah pernah rs. At least ayah nieza ada gak adik beradik nieza yg bg semangat. Ms suami sy dulu sy sorang je yg teman. Kesian sgt kat dia. Walaupun risau tapi muka tunjuk happy je. Dlm hati allah saja yg tahu.
Moga ayah nieza cepat sembuh. Hr tu kita nampak nieza kat lobi ijn

whitecappuccino said...Reply To This Comment

moga ayah cepat sembuh ya

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

In Sha Allah...